Valoarea brand-ului ajuta la cresterea vanzarilor de Mac-uri

  Mac-urile nu sunt produse ieftine, de fapt sunt in medie cu 700$ mai scumpe decat PC-urile Windows comercializate pe piata, iar vanzarile lor continua sa creasca impreuna cu preturile. Succesul Mac-urilor lasa fara explicatie analistii economici din SUA, ei afirmand ca vanzarile tot mai bune ale Mac-urilor sfideaza legile economiei. Ei pun acest succes pe valoarea brand-ului Apple si pe faptul ca odata intrati in ecosistemul companiei cu un produs mobil, utilizatorii au tendinta de a achizitiona un Mac.

The only explanation that we see is the now-mythical halo effect. Beginning with the iPod in the middle of the past decade and then extending to the iPhone and iPad, a meaningful number of Windows users who bought these products seem to have switched from a PC to a Mac […] What should be underscored is how unique the Mac phenomenon is […] we view the Mac’s success as the rare instance where sales increased in the face of rising prices.

  Desi Mac-urile au preturi de pornire apropiate de 1000$, produsele Apple inregistreaza vanzari in crestere intr-o perioada in care vanzarile de PC-uri se afla intr-o continua scadere. Se pare ca pentru multi conteaza brand-ul si ecosistemul mai mult decat pretul, iar pentru Apple lucrurile se anunta a fi extrem de bune, mai ales ca iDevice-urile inregistreaza vanzari din ce in ce mai mari in ultimii ani.