INTERNET NELIMITAT si MINUTE NELIMITATE – iata de ce ele au totusi limite

  In ultimii ani de zile toti operatorii de telefonie mobila isi atrag clientii cu oferte de INTERNET NELIMITAT si MINUTE NELIMITATE pentru ABONAMENTE, insa realitatea este ca toate aceste oferte au limite. Ce limite exista pentru ele nu stiu clientii care le contracteaza, deoarece operatorii nu specifica aceste limite cand incheie abonamentele pentru utilizatori, insa in general este vorba despre MII DE MINUTE, iar internetul este cu limita in ceea ce priveste viteza.

INTERNET NELIMITAT si MINUTE NELIMITATE – de ce au limite

  Probabil satui sa raspunda plangerilor constante facute de catre clientii nemultumiti de ofertele limitate ale operatorilor de telefonie mobila, cei de la ANCOM au publicat o explicatie pentru existenta limitelor in cazul abonamentelor cu INTERNET NELIMITAT si MINUTE NELIMITATE. Mai jos aveti explicat totul si practic ele exista in ideea de a impiedica utilizarea abuziva si de a preveni fraudele pe care le pot comite clientii in utilizarea acestor abonamente.

  Mai multe detalii puteti citi in explicatia de mai jos.

Ofertele „nelimitate” de telefonie și internet pot avea restricții de utilizare

24.09.2014
 
Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații atrage atenția utilizatorilor care dețin sau achiziționează servicii de telefonie și internet în cadrul unor oferte prezentate ca având beneficii „nelimitate” că operatorii telecom pot impune limite de utilizare a minutelor, SMS-urilor sau datelor prevăzute în oferte, depășirea acestora putând conduce la restricționarea accesului la serviciile respective sau chiar la costuri suplimentare.
Este bine ca utilizatorii să știe că ofertele operatorilor telecom promovate ca având beneficii „nelimitate” conțin, adesea, restricții sau condiții de utilizare, cu scopul de a preveni fraudele sau utilizarea abuzivă a serviciilor de voce sau date comercializate de furnizori. Operatorii sunt obligați să includă informații despre eventualele restricții aplicabile în contractele încheiate cu utilizatorii finali, atât în cazul abonamentelor, cât și în cazul cartelelor preplătite.
De exemplu, pentru a reduce riscul fraudelor, operatorii pot restricționa sau întrerupe accesul la serviciul de telefonie în cazul utilizatorilor care depășesc un consum lunar considerat ca fiind rezonabil, detaliat contractual prin anumite praguri (de exemplu, apeluri lunare de peste 5.000 de minute). De asemenea, operatorii pot limita beneficiile contractuale în situațiile în care traficul lunar de voce efectuat în afara rețelei are valori mult mai mari față de traficul de voce primit din afara rețelei, sau pot reduce vitezele de transfer al datelor după consumarea unei anumite cantități de trafic de date (de exemplu, 5 GB).
În plus, pentru a evita utilizarea abuzivă, operatorii pot specifica în contract faptul că serviciile oferite nu pot fi folosite decât pentru nevoile proprii ale utilizatorilor și nu pentru testarea de echipamente, recomercializarea serviciului către terți ori folosirea unor sisteme automate pentru expedierea de SMS-uri în masă, efectuarea de apeluri sau transferul de date cu scopul obținerii de profit în cadrul unei activități comerciale.
În situațiile în care utilizatorii nu respectă condițiile contractuale, furnizorii pot suspenda sau restricționa serviciile oferite, de exemplu prin blocarea inițierii apelurilor până la finalul lunii de facturare (cu excepția apelurilor de urgență), pot rezilia unilateral contractele în vigoare sau pot aplica penalități ori solicita despăgubiri din partea clienților.
ANCOM îi sfătuiește pe utilizatori să parcurgă cu atenție condițiile contractuale la achiziționarea unor servicii de telefonie și internet cu beneficii nelimitate, pentru a evita astfel de situații generate de necunoașterea restricțiilor de utilizare. În cazul în care constată că operatorul de la care au achiziționat aceste servicii nu i-a informat în scris cu privire la eventualele restricții aplicabile beneficiilor nelimitate, pot sesiza ANCOM, aici.

13 COMENTARII

  1. Este vorba de limita bunului simt. Ai nelimitat, dar daca faci call center cu telefonul, adica uz non stop deja intra in alta categorie. Sa fim seriosi, cine vorbeste 5000 de minute pe luna?

  2. :)) logic. mai putin adevarat este partea de internet unde nu din cauza posibilelor fraude este redusa viteza dupa un anumit numar de MB/GB, ci din cauza retelei. Va dati seama se ar insemna ca toate abonamentele unde internetul este nelimitat, si sunt abonamente ieftine de acest gen unele din ele, sa nu puna restrictie de viteza? Cum s-ar comporta reteaua la trafic masiv de date pe viteze de zeci de Mbps, unde e 4G ajunge si la 100?? Va zic eu ca nu ar tine reteaua, cel putin inca nu ii vad sa aiba asa infrastructura, pt ca daca ar avea ar baga abonamente scumpe macat fara limite de niciun fel la date. Sa fim seriosi, cine ar putea avea pretentii de zeci de giga inclusi pe un telefon sau viteza maxima tot timpul. Eu, cel putin, la modul in care folosesc datele pe mobil 3GB sunt arhisuficienti, nu consum mai mult de 2 din ei si asta cu data connection activat non stop, mail, aplicatii, update aplicatii,streaming radio,youtube etc. Rareori ajung la 3GB sa ii consum ca sa imi scada viteza. Dar nah, acuma fiecare dupa cum consuma.
    @Ticu, da faza e adevarata :)) ori nu scrie ori scrie mic de nu iti mai vine sa te chinui sa citesti care e treaba adevarata, sau e cine stie pe ce pagina pe site ascunsa de nu mai cauti 🙂 asta e..this is Romania

  3. Eu înțeleg limitările, dar nu înțeleg cum se poate folosi termenul “nelimitat” ? Op de telefonie au dat un alt înțeles cuvântului nelimitat, iar ANCOM-ul ca un bun profesor ne si explica noul sens al cuvântului. Bravo. In loc sa le atragă atenția sa scoată astfel de expresii din oferte, le da dreptate.

  4. Daca era sa ii consum eu, ma taxau. Daca ei imi fac oferta nelimitat, e prea mult. A naiba rațiune…pe principiul: faci abuz daca vrei sa consumi minute si net =))))

  5. Am facut portare de la Cosmote (Telekom) acum 1 saptamana pe Vodafone si pt 15 euro am primit Nelimitat SMS+Minute in orice retea 500 Minute pe Mobil in Europa + 2 GB trafic

  6. Mesaj de la RCS-Rds Optim Nelimitat “Stimate client, va informam ca in momentul de fata generati valori mari de trafic la serviciul de telefonie. In cazul in care ati pierdut sim-ul, v-a fost furat, sau nu recunoasteti traficul, avem rugamintea sa ne contactati la urmatorul numar de telefon: 031.400.44.00. Echipa RCS-RDS” deci, pe bune? Este nelimitat,dar limitat?!? Si am sunat si am vb in Grecia unde tariful era 0 , 5 ore si mi-au oprit abonamentul si asta este mesajul :))