Prima Pagina Apple Mercedes-Benz nu este speriata de masina Apple

Mercedes-Benz nu este speriata de masina Apple

Dieter Zetsche

  Masina Apple a tinut centrul atentiei saptamana trecuta, compania americana avand in proces de dezvoltare un produs complet diferit de ceea ce ofera in momentul de fata, iar producatorii de masini au inceput sa reactioneze dupa aparitia informatiilor privind existenta sa. Saptamana trecuta fostul CEO General Motors avertiza Apple in legatura cu dificultatile ce exista in procesul de dezvoltare al unei masini, iar acum Dieter Zetsche, presedintele consiliului de administratie al Mercedes-Benz, se face remarcat. In cadrul unei conferinte acesta a declarat ca a sa companie nu este “speriata” de viitoarea masina a companiei Apple deoarece americanii produc doar calculatoare si dezvoltarea de masini este specialitatea Mercedes-Benz.

If there were a rumour that Mercedes or Daimler planned to start building smartphones then they (Apple) would not be sleepless at night. And the same applies to me.

  Zetsche a comparat intrarea Apple pe piata masinilor cu intrarea Mercedes-Benz pe piata smartphone-urilor, spunand ca daca a sa companie ar face un asemenea pas, Apple nu ar fi speriata in vreun fel sau altul. Este perfect normal ca Mercedes-Benz sa nu isi faca griji in legatra cu existanta sa chiar daca Apple va lansa o masina si acelasi lucru este valabil pentru o multitudine de alti producatori. Totusi, este gresit sa desconsideri Apple deoarece istoria ne-a demonstrat ca toti cei care au luat in ras initiative de acest gen ale companiei americane au ajuns in final “sa-si manance cuvintele”.

  Desigur ca in cazul Mercedes-Benz nu vorbim despre concurenta extraordinara facuta de catre Apple, insa o posibila masina lansata de catre cei din Cupertino ar putea afecta intr-o anumita masura vanzarile altor producatori cu traditie, inclusiv cei germani.

  • Iulius

    Este un comentariu echilibrat!

  • hov

    Cand am primit notificarea cu stirea, primul gand a fost acelasi cu ce zice monsieur :)).. Frumos spus

  • V.P

    Dezvoltarea de masini este specialitatea Mercedes-Benz , prea bine spus

  • jooxer

    Le-a zis bine,calculatoarele si smartphone-urile e felia voastră,mașinile e felia noastră!

  • D.L. Andrei

    Foarte bine spus, Zaone!

  • Master89

    E greu sa intri in competitie peste noapte cu un producator care face asta de aproape 90 de ani

  • iChris5

    mai exact de 127 de ani…

  • iChris5

    prima masina a fost condusa de o femeie, pe numele ei Carla Benz.

  • Jayson

    Mi se pare o prostie faptul ca Apple intra pe piata de automobile la fel cum mi s-ar parea ca un producator de automobile sa intre pe piata smartphoneurilor.

  • iChris5

    zaone… te rig sa ne dai posibilitatea de a da share la articole…keep in mind, poate faci un update aplicatiei

  • Aveti in meniul de sharing butoane pentru partajare.

  • amfetamin

    Sus,imediat sub titlu ai aceasta opțiune(Facebook,twitter,google+,pin it).

  • Srb

    Hmmm inainte ca Apple sa faca Mac….probabil ceilalti spuneau ceva (dar atunci nu exista internetul) automat zvonurile nu prea existau. DUpa aceea mp3 player…dupa aceea iphone, pe atunci probabil nokia ar fi zis la fel…si acuma cu ceasul in care elvetienii incep usor usor sa isi ia masuri. probabil dupa a 2-3 generatie va fi impactul si mai mare…
    Nu este bine sa judeci, e bine sa faci mai degraba urari ca peste 80 ani in cazul in care Apple are un impact mare si in industria auto sa nu pici de fraier si sa cedezi coloana vertebrala.

  • Mihai

    Mercedes se teme de bmw, pe piata din china au pierdut ceva teren, mai sint destui ani pina apple va musca din piinea asta. Asta daca va lansa o masina, iar atunci nu se stie cit va lua. Eu as spune ca putin, doar putin.

  • crixalis

    Da va dați seama cum va fi masina Apple? Va avea autonomie de km putini, nu vei putea umbla in sistem(motor) ca e închis si poți repara, inbunatatii, in 10-12 luni nu va mai costa nimic pentruca iese una mult mai buna, accesoriile vor fi extrem de scumpe, cu o Janta cumperi un logan, va fi moartea cocalarilor si prin urmare vor fi multe înmatriculate le Bulgaria.

  • Swat

    Mercedes are poate cel mai greu nume din industria auto.
    Poate sa faca Apple masina zburatoare, cei care apreciaza Mercedes, tot Mercedes o sa-si cumpere.
    La fel si cu Apple Watch, daca ai ceas de 100.000 de euro la mana te doare fix undeva de Apple Watch.

    Apple Car nu s-ar adresa oamenilor care prefera Mercedes, ci celor care prefera hibrizi, small car – oameni “open minded”.

  • amenono

    Vremea motoarelor cu combustie s-a cam dus. Motoarele electrice se vor impune (deocamdată) încet dar sigur. Cei de la Tesla, vecini de cartier și bănuiți că ar colabora cu Apple de multă vreme, au un avans considerabil față de ceilalți producători de mașini electrice. O mulțime de tehnologii sunt anulate… consum, zgomot, injecție, vibrații, noxe, etc. Surpriza ar putea fi una de proporții.

  • geonyy

    O sa mai dureze mult, mult timp pana se va implementa o mașina electrică deoarece sunt multe probleme cu autonomia, perioada de încărcare, infrastructura de alimentare etc, etc

  • V.P

    Iar tu ai impresia ca Mecedes nu detine tehnologia necesara pentru a produce masini electrice , trebuie sa vina o neica nimeni ” Apple ” sa revolutioneze piata auto .
    Cat timp inca sunt resurse enorme de petrol Apple poate sa scoata si OZN-uri ca motorul cu ardere interna e SFANT .
    Masina Tesla costa 90.000 € varianta cu autonomie de 400 Km , in realitate duce maxim 300 iar o masina cu aprindere prin compresie ce costa 12.000€ poate atinge si 1200 fara alimentare , alimentarea o faci in trei minute iar pentru o Tesla ( mama masinilor electrice ) incarci 1 ora pentru a parcurge 100 Km , ce faci atunci cand toate statiile de incarcare sunt ocupate si trebuie sa astepti ore intregi pentru a putea alimenta si ore intregi pentru a incarca propria masina minune .
    Din cauza asta Mercedes ( mama masinilor ) nu se incurca cu tampenii , cu siguranta au o armata de ingineri ( curtati de Apple ) care dezvolta si lucreaza la aceasta noua tehnologie ce incearca sa schimbe regulile jocului .

  • amenono

    Tesla cea mai mică are autonomie de 334km (208mile), cea mare 426km (265mile).
    Bateria se poate încărca la 50% in 20 de minute cu un supercharger, dar cel mai interesant îmi pare sistemul de schimbare completa a bateriei in 3 minute. (E un demo pe net) Un plin la o benzinărie poate dura mai mult de atât. As spune că mai rămâne problema rezolvabilă a infrastructurii.

  • amenono

    Trebuie sa făc o rectificare. Bateria consumată poate fi înlocuită cu una plină in 1 min si jumătate!

  • V.P

    Durata asta de incarcare si autonomia asta mare o declara Tesla , relitatea e alta ( e plin netul de reclamatii ) iar bateriile nu le gasesti la colt de strada .

  • V.P

    Masina mea are consum declara 8,5 L si papa 14 la suta despre ce vorbim aici , mergem pe ce declara producatorii ;)).

  • V.P

    Scuze pentru greseli dar sunt prin trafic

  • amfetamin

    Si cu bateria consumată ce faci,unde-l bagi,in portbagaj? Ca nu cred ca e cât o baterie de laptop?

  • V.P

    Teoretic treaba e simpla bagi masina pe (rampa) iar bateria e scoasa automat de sub podeaua masinii iar costul operatiunii costa 80$ , asta doar in statiile Tesla iar incarcarea supercharger o faci doar in statiile Tesla, doar acolo durata de incarcare teoretic e mai scurta .
    Sa platesti 90.000€ si sa te chinui prin Europa aiurea nu merita .

  • V.P

    Viitorul suna bine , sincer vreau sa vad Apple reusind pe piata Auto .

  • amenono

    Este un program de schimb. Lași bateria consumată și iei o baterie încărcată complet.

  • amenono

    Eu zic să te mai gândești puțin înainte să spui că sunt “rezerve enorme”. Nu este deloc așa. Apoi cei care le dețin încep sa facă pe nebunii (vezi rușii, arabii, etc.). Gândește-te cât la suta din șoferi conduc peste 60-100km/zi, câți conduc 400-1200km/zi și vei realiza că o mașina cu autonomia și timpii de încărcare ai Teslei este arhisuficientă.
    Dacă ar fi existat un producător care să egaleze aceste performanțe, ar fi scos mașina respectivă ieri!
    Nu mai vorbesc despre poluarea orașelor… Vezi ce se întâmplă în Beijing, Paris, treci cu bicicleta la ore de vârf pe ruta P-ta Unirii – Universitate – P-ța Victoriei și vezi ce simți. E moarte curată!

  • V.P

    Pana prin 2050 avem petrol iar pana atunci constructorii auto vor rezolva problema autonomiei si a bornelor publice de incarcare .

  • V.P

    In Romania avem doar doua borne publice de alimentare una in Bucuresti si alta in Brasov iar mare parte a orasenilor stau la bloc , unde vor incarca masinile ? Incarcarea la priza standard 220 dureaza in jur de 5-6 ore .