Prima Pagina smartphone 27% dintre europenii care au cumparat un smartphone au trecut de la...

27% dintre europenii care au cumparat un smartphone au trecut de la Android la iPhone

cota piata iOS EuropaiOS-ul a avut trei luni foarte bune in Europa, conform celor de la Kantar World Panel, iar in perioada de trei luni incheiata in iulie, smartphone-urile Apple au atras foarte multa lume, inclusiv fosti posesori de terminale Android.

Mai exact, 27% dintre cei care au cumparat un smartphone in Europa in aceasta perioada au trecut de la Android la iPhone si vorbim despre peste un sfert dintre achizitiile totale facute pe continent.

Datele au fost preluate de catre cei de la Kantar din: Franta, Germania, Spania, Italia si Marea Britanie, tarile in care se inregistreaza cele mai mari vanzari si care ar trebui sa fie reprezentantative pentru trendul vanzarilor si achizitiilor in intreaga Europa.

In toate aceste tari Android-ul este lider detasat de piata, insa cota sa pe piata smartphone-urilor a scazut simtitor desi compania Apple nu a mai lansat vreun smartphone nou, situatia fiind complet diferita totusi in SUA.

The maturity of the European market is evident when looking at the declining number of first time smartphone buyers – in the 3 months ending July 2015, only 25% of smartphones sold went to first-time buyers versus 29% for the same period in 2014. This type of market maturity increases the impact of churn on overall performance as we have seen with Android this time around – 27% of smartphone buyers across Europe left Android for iOS versus 9% in the US.

Daca in Europa iPhone-urile au atras multi utilizatori ai Android, in SUA procentul este de doar 9%, de 3 ori mai mic si asta denota faptul ca americanii sunt dornici sa cumpere tehnologii noi, nu smartphone-uri vechi de aproape un an de zile.

Chiar si asa, in SUA Apple si Samsung raman lideri in segmentul producatorilor cu o cota de peste 64% din piata, asta in timp ce LG a crescut serios in vanzari, totul desigur in detrimentul celor de la HTC, Blackberry sau Microsoft, care nu au lansat smartphone-uri suficient de interesante pentru utilizatori.