Cat ar putea costa masina Apple ?

cat ar putea costa masina AppleCat ar putea costa masina Apple ? Foarte multa lume se intreaba ce pret ar putea aplica Apple pentru vanzarea noii sale masini ce urmeaza sa fie lansata oficial in aproximativ 2 – 3 ani, iar astazi vedem si unele speculatii care ar trebui sa ne faca o idee cu privire la ceea ce ar putea percepe compania americana.

Conform analistilor de laĀ Jefferies and Co, masina Apple ar putea costa 55.000 de dolari, un pret destul de mic, as spune eu, in comparatie cu ambitiile Apple, insa potrivit pentru o masina electrica de mid spre high-end, asa cum ne asteptam sa fie viitorul produs al companiei Apple.

Conform acelorasi analisti, compania Apple ar urma sa vanda aproximativ 200.000 de unitati ale masinii sale in prima sa versiune, incasarile in urma unei asemenea realizari putandu-se ridica laĀ 11 miliardeĀ de dolari, o suma colosala pentru un produs recent lansat.

BMW i3 este vandut la pretul de 42.400 de dolari de catre compania BMW, insa masina Apple ar putea fi mai mare, cu mai multe functii si cu autonomie mai buna, insa mai presus decat toate conteaza si brand-ul companiei care vinde masina, Apple avand tendinta de a percepe o suprataxa pentru produsele vandute pe glob.

According to technology analysts Jefferies and Co, the Apple Car will cost an average of $55,000 (Ā£36,000). Whatā€™s more, the 68-page note produced by the firm goes on to estimate that Apple will sell over 200,000 units of its first vehicle.

Am vazut alte estimari facute de catre diverse persoane care nu au facut analize detaliate a pietei masinilor eletrice si conform lor masina Apple ar urma sa coste aproape 100.000 de dolari, insa cred ca acest pret este cu mult exagerat fata de ceea ce va oferi masina.

Din punctul meu de vedere pretul de 55.000 de dolari pentru masina Apple este probabil cel adevarat in situatia in care ea va fi autonomia si va oferi o autonomie mai buna decat actualele masini electrice.

 

77 COMENTARII

  1. si eu sper sa aibe macar 300km autonomie. Oricum sa speram ca incarcarea si tot ce tine legat de acest proces sa fie revolutionar ca acuma mai greu cu masinile electrice in multe tari gen Romania, bulgaria..etc

  2. Ma indoiesc ca vor vinde 200.000 de bucati, nici in SUA. Nu se pot pune cu marii jucatori de pe piata automotive, ii vor manca de vii.
    Cel mai probabil va fi un produs de nisa, poate vor vinde undeva la 50.000(desi ma indoiesc) de bucati maxim.

    De obicei noii intrati pe piata masinilor incearca sa se pozitioneze pe anumite nise, este foarte greu sa consureze altfel.

  3. Aici vb. de masini este altceva.

    Sa zicem ca trebuie sa alegi intr-o masina Apple si una BMW.
    Avantaje BMW:
    1. marca, istorie, reputatie;
    2. Reprezentante, dealeri in toate orasele medii si mari din Romania(va imaginati ce suport au in alte tari);
    3. Piesele se gasesc cam la orice magazin online offline de piese;
    4. In caz de accident, defectiuni nu iti faci griji de unde si cine iti va repara masina.
    5. experienta mult mai mare in constructia masinilor indiferent ca vb. de masini electrice sau cu motor clasic.

    Avantaje Apple:

    1. Va avea un mar undeva pe masina ca la altceva nu pot sa ma gandesc.

    Masinile electrice mai au mult pana la prinda la public.

  4. @Orion4tech: Aceeasi gandire ca atunci.
    Toate sunt puncte valide, insa oare nu ar putea face Apple parteneriate pentru piese, vanzari, service?
    Cine nu si-ar dori sa poata face service pentru masinile Apple?
    Service-urile vor face coada la Cupertino, la fel si furnizorii de piese sau dealerii.
    Apple gandeste totul in detaliu si in SUA va oferi suport pentru tot si toate.
    In afara SUA va avea diverse alte parteneriate in tarile importante, restul se descurca cum pot sau deloc.
    Asa cum Tesla e o raritate in Romania, asa va fi si cu masina Apple.

  5. Eu imi dau seama ca tu nu realizezi ce inseamna industria auto la nivel mondial.
    Si aici vb. de firme consacrate care si-au pastrat pozitia de la al Doilea Razboi Mondial incoace.

    Tot ce va tine de masina apple va fi mult mai scump decat alterativele de pe piata. Sa nu mai zic ca marea majoritatea a persoanelor nu se gandesc sa isi cumpere masina cu motor electric, tot motorul clasic va fi la putere si in 2020.
    Pot sa se gandeasca cat vor cei de la Apple tot nu vor putea concura la suport cu BMW in SUA de exemplu.

    Alte chestii foarte importante nu sunt mentionate cum ar fi productia masinilor?? cine se va ocupa de partea asta esentiala.
    BMW de exemplu are fabrici si in SUA unde produc majoritatea masinilor care le vand pe piata locala.

  6. sincer nici Apple nu era o companie cunoscuta pt telefoane mobile pana in 2007
    DAR daca Apple vine cu o masina electrica fara prea multe parti mecanice, ceea ce ar rezulta in mai putine defecte care le regasesti astazi la orice marca..si sistemul de incarcare si autonomie, scuza-ma dar ma piisi pisi pe bmw sau audi ce avem acuma care sunt praf si pulbere la industria electrica. doar tesla este dar ca pret este si dublu si nu toata lumea vrea masina sport

  7. Sincer daca la masina apple se va aplica cam aceeasi politica ca la produsele lor , adica ai o problema in primu an international primesti alta sau refurbished…cam jos palaria,stiu este greu spre imposibil dar daca exista o companie sa faca asa ceva pt customer service este Apple. nici la mercedes nu am intalnit macar la a 3a defectiune din fabrica IN GARANTIE sa iti zica domne iti schimbam masina.Poate la Rolls Royce sau Maybach

  8. nici imac sau ipad sau macbook nu iti incap in buzunar dar am prins ideea ..ideea la masinile de acum, au multe parti mecanice asa cum erau si in calc vechi, si dupa 15 ani au ajuns sa nu prea mai aibe niciuna e.x macbook. Daca din 1000 parti mecanice apple revolutioneaza macar sa injumatateasca acest numar=mai putine defectiuni mecanice, si mai multe imbunatatiri prin software.
    Iar cu electirca nu prinde la romani cel putin din cauza ca masinile normale nu au autonomie prea buna si mai ales in Romania cu incarcatul.

  9. Cine iti schimba masina pentru o simpla defectiune??
    Nimeni.

    Traiesti intr-o lume a fanteziilor.
    Apple poate sa faca ce nu face nici un producator auto, buna asta. Vad ca multi nu pot sa inteleaga ce inseamna piata auto.

  10. Acusi revolutioneaza Apple industria auto dupa ce firmele vechi au investit miliarde de dloari in tehnologii noi.
    Parca anul asta mai angaja Apple ingineri auto din stanga si dreapta, sunt departe, realistic nici in 2020 nu-i vad capabili sa scoata o masina electrica cu adevarat interesanta.
    Auzi imunatatiri software, ai impresia ca vb. de gadgeturi??

  11. tati cred ca nu ai avut destule masini, sau mai degraba destule masini noi…DIN CE IN CE MAI MULT TE BAZEZI PE SOFT.
    Eu am toate sistemele gen blind spot, park assist,AC toate se controleaza din navigatie din pacate…daca sistemul se buseste nu mai pot inchide nici AC decat prin oprirea masinii.
    Ai ramas blocat in anii 90 cumva?

  12. Iti dau perfecta dreptate, desi nu pot estima numarul de masini vandute in primul an. Nimeni nu o poate face…
    O masina este cu foarte mult mai complexa decat un smartphone, deci nu putem sa comparam cele doua produse pe picior de egalitate.

    In plus, Apple vinde iPhone si iPad cu o marja a profitului net de 25%. In prezent, producatorii de autovehicule rutiere electrice le vand cu marje mult mai mici, poate 10% maxim. Decizia de investire intr-o tehnologie care iti aduce profitabiliate mai mica decat ce ai in prezent nu este in regula.

  13. tati am inteles ce intelegi tu prin auto..asa ca lasa-ne. esti gica contra…si daca nu ai inteles ce am scris sau nu mai stii sa citesti am zis “ca este greu spre imposibil” DAR daca te uiti la Rolls Royce la a 3a defectiune in garantie ti se schimba masina la cerere. Si da rolls royce nu este in industria auto ci in cea medicala sau de scolarizare..imi cer scuze

  14. Nu ma bazez pe nici un soft sa parchez decat daca masina este atat de ineficient costruita incat sunt obligat sa o fac.
    Vorbesti de niste chestii banale, ce poate sa imbunatateasca Apple aici? sistemele acestea sunt in functie de foarte multi ani.
    Mai ales ca Apple are experienta 0 in acest domeniu si am vazut cat de lent se misca pe partea de soft.
    Zi mersi daca ajung sa egaleze ce este acum pe piata.

  15. Daca Apple da tonul in usurinta de a-ti incarca foarte usor masina si o autonomie ok, toti vor urma pasii si viitorul acesta va fi.Apple doar trebuie sa aibe acesti 2 asi in maneca daca vor sa vina pe piata cu asa ceva…altfel este pointless

  16. park assist mi se pare foarte slow…la masini de buget cel putin, nu au cpu au latenta, iar aici sigur apple ar putea sa faca imbunatatiri.
    la fel si cu anumite asistente, ti-am mai zis inseamna ca ai sau ai avut o masina relativ veche, acuma pe tot cam ce este nou de la o anumita suma in sus tinde sa se conduca singure ceea ce apple vrea. Cum kktt sa faci o masina care se conduce singura fara soft si asistente perfecte si fara latente? pai orice mica eroare duce la accident

  17. La apple mai baga avantajul de marca..marca apple inca este cea mai puternica de pe planeta…Bmw nici nu prea o vad in top 10 šŸ™‚
    Toyota este pe 8

  18. Deja Tesla si-a creat o retea de incarcatoare in Europa (vorbesc de Europa pentru ca nu stiu cum e in alte parti). Mergi cu masina Tesla pe drum, ai mereu informatia referitoare la nivelul de curent din baterii, si masina iti recomanda sa mergi la urmatoarea statie de incarcare. Acolo, iti incarci bateriile in vreo 30-50 minute, si pleci la drum, un drum care te tine vreo 500 km cu un “plin”.

    Apple va trebui sa isi faca o retea similara (foarte extinsa), sau sa reinventeze sistemul de incarcare a bateriilor: sa se incarce fff rapid, insa la cum se misca lucrurile cu idevice-urile, nu prea sunt sanse.

    Apple Car ar putea avea o baterie de capacitate mult mai mica decat are concurenta, se vor incarca mult mai greu, dar ii vor da un nume frumos bateriei, si astfel oamenii vor sti ca doar Apple are o baterie speciala.

    In domeniul dispozitivelor mobile, Apple nu mai da tonul. iPhone si iPad au fost produse de nisa, virgine, iar cativa ani, Apple a avut un avantaj natural in fata concurentei (care era ca si inexistenta). Acum, nu mai poti veni pe o piata saturata de masini, si sa te lupti cu producatori consacrati de auto, care din asta traiesc.

  19. EXACT
    am mers cu o tesla in Olanda, masina taxi…foarte ok, chiar foarte ok.Din cauza asta Apple angajeaza de la tesla si nu bmw sau mercedes..cu cei doi din urma vrea doar sa colaboreze.
    Producatori consacrati pt masini auto electrice este doar una TESLA momentan. Restul sunt doar produse de testare pe capul si banii oamenilor. i3 jalnic, toyota la fel, pana si gold e nou care se vinde la noi patetic. Momentan Apple se va lupta doar cu Tesla dar printr-un pret mai mic, va avea castig de cauza

  20. Masinile electrice nu au prins atĆ¢t de bine la public nici dupa 20 de ani de cand tot apar din niste motive relativ simple dar greu de Ć®nfăptuit de catre producatori.

    In primul rand o masina electrica are nevoie de autonomie mare sau macar la fel ca o masina pe combustibil. Ce ofera producatorii prin 60-70-100km autonomie este fix apa de ploaie.

    In al2-lea rand extrem de important este timpul de incarcare al mașinii. Am o autonomie de 60 de km si dureaza sa incarc masina 24 de ore…fata de combustibil unde am o autonomie de 600km sa zicem si fac plinul in 2 min.

    In al3-lea rand lipsa statiilor de incarcare electrice in lume, asta se datoreaza nr.2, timpul lung de incarcare.

    In al 4-lea rand, lumea araba sau majoritatea care detin un imperiu bazat pe petrol nu vor lasa masinile electrice sa invadeze piata.

    Daca Apple scoate o masina care are o autonomie de minim 500 de km si se incarca in 2 min are lozul castigator.

  21. Fii serios, unde iti schimba Rolls Royce masina?? Ai garantie 4 ani si sa fii sanatos.
    Iar Maybach-ul parca va fi trezit din coma doar pt. anul viitor.

  22. exact. Aceste 2 puncte le-am scris si eu mai jos.Autonomia si modul de incarcare! daca au reteta au succesul garantat.
    Si tin sa cred ca testeaza deja sa vada, mai ales ca probabil au zedi de oameni de la tesla..care este singura masina adevarata electrica dar cu un pret momentan pe masura,datorita fiind ca nu are oponent

  23. tine minte pana la apple cam nimeni nu iti schimba produsul cu unul nou sau refurbished daca aveai probleme in garantie. Nimeni aproape, doar cativa in anumite conditii precum un playstation etc in anii 90 inceputul anilor 2000

  24. Apple se va lupta cu Tesla Motors | Premium Electric Vehicles, buna asta numai ca masinuta Apple nu va fi premium, un mar pe o masina nu este suficient. Si ceilalti producatori nu sunt interesati in masini electrice premium, au ei modelele lor premium care se vand mult mai bine.

  25. nu au masini premium eletrice. nici tesla nu este o masina premium.este o masina sport eletrica
    una dintre masinile premium electrice ar trebui sa ajunga si la noi, si anume audi q7 e-tron

  26. Cum nimeni nu iti schimba produsul? ca vad ca vb. si la modul general.
    Totusi nu poti compara un telefon care probabil ii costa 250$ cu tot cu asamblare, promovare si cercetare cu o masina de zeci de mii de euro. Sau Apple iti va da masini refurbished si vor zice ca sunt “noi”. Ar fi o tactica interesanta.

  27. da asta ma gandasesc cu masini refurbished
    ma rog calea e lunga si daca vor sa aibe succes trebuie sa rezolve cele 2 parti importante care le-a expus si EU G mai sus

  28. Si daca omul si-a costumizat masina asa cum iti permite sa o faci orice producator auto?
    Sau apple nu va permite asa ceva, bila neagra mare.

    Ideea este ca primesit o masina refurbished sau o repara pe a ta tot una este. Daca asta este tactica pot sa spun de acum ca va fi fail din prima.

  29. customizarea unei masini este cea mai complexa la grupul VAG. la asiatici sunt mai mult pe pachete sa zic. nemtii au chestia asta in sange ceea ce mi se pare mai ok

  30. Da Volvo va lansa o masina care se va conduce singura in 2017 si isi asuma si eventualele erori(lucru de care toti se feresc). Sunt sigur ca Apple ii va egala pana atunci. 100% sigur.

    Si masina apple va concura cu modele de buget? interesant, de parca pana peste ani de zile merc sau bmw nu pot sa isi puna sistemele de pe modelele scumpe pe cele mai putin scume cu costuri foarte mici.
    Oricum o dai Apple este in dezavantaj clar.
    Nu au experienta nu au cunostinte, nimic nu-i recomanda pe piata auto.

  31. asta oricum au gandit-o si la un ceas,iti alegi marimea, culoarea, materialul
    deci se poate si stie si Apple asta. iar daca ne gandim ca toyota este cam cea mai vanduta din lume si la ea nu prea ai multe customizari si ai la pachet..

  32. Si unde este marca Apple pe piata auto?? Nicaieri.
    Ce daca Coca Cola se apuca sa faca masini vor avea succes din start din cauza marcii?? Fii serios.

  33. ai zis la bmw ca marca..da Apple ca marca de telefoane mobile ce era in 2006?? 0 BARAT
    sau ca tableta 0 BARAT
    sau ca smartwatch 0 BARAT

  34. din cauza asta angajeaza best of the best…Americanii asa au facut tot timpu, ei sunt prosti dar macar stiu sa cumpere mintile sclipite ale acestui glob
    stai linistit, experienta se cumpara

  35. Si pe modelele ieftine Toyota iti da destule optiuni desi trebuie sa tii cont ca daca cineva din start cumpara o masina ieftina nu este la fel de dispus sa mai cheltuiasca pe optiuni.

    Si acum ce vrei sa zici ca noua Apple Car se la comercializa la sub 20.000 de euro?

  36. nope
    am zis ca pe multi nu prea pare sa ii intereseze sa isi personalizeze masina atat de mult.daca au destule optiuni in acea masina este f ok

  37. si un ferrari este 200.000 si tot nu mi se pare premium.Da este printre best of the best la ceea ce reprezinta masina sport, dar nu poti compara cu un maybach sau rolls royce care este premium prin functii confort materiale etc. Ferrari pana acum cativa ani nici nu avea AC..
    Un mercedes este mai premium ca un bmw pt ca iti da senzatia de lux si confort, pe cand bmw iti da senzatia si placerea de a conduce. Asta NU inseamna ca bmw nu este premium. Dar dupa cum am zis am mers cu o tesla dar nu se compara cu un Audi sau mercedes la materiale si confort.Are acel pret pt ca Tesla este imbatabila pe piata auto electrica

  38. Si o tableta, telefon sau ceas sunt egale cu o masina.
    La fel s-au ridicat foarte multe marci din China de cand au prins smartphonurile, Xiaomi si Huawei de exemplu, dar sa ignorama asta.
    Constructorul german este lider si activeaza pe piata din 1916.
    Indistria auto a evoluat odata cu BMW si ceilalti constructori.

    Tu chiar nu iti dai seamna de ce inseamna industria auto de companiile care sunt in spatele celor de la BMW, VW, Merc, GM etc.
    Chiar si in acest moment in Romania mai mult ca sigur ca industria auto este nr. 1 ca si contributie la PIB.

  39. Oricum cel putin caroseria o vor face perfect, se pricep la materiale precum plastic si aluminiu chair daca va fi la o scara si dimensiune mai mare.Probabil motorul il vor lua de la Samsung, parbrizul de la LG šŸ˜€ cu pete galbene etc

  40. tu chiar nu iti dai seama ca acum oricine poate construi o masina? cand eram mic da si mie mi se parea ceva complex..dar acum oricat ar costa pana la urma este o bucata de plastic si aluminiu, un fier, nu mai este asa mare branza. SIncer un patek philippe mi se pare mult mai complex decat un S classe

  41. Aata-mi mie companii care au reusi sa se impuna in ultimii ani pe piata auto construind masini la un nivelul de pret de 35-55.000 de dolari.
    Practic felia pe care se bat toti construtorii din industria auto.
    Asa cum am spus Apple va activa din start pe o nisa a pietei nimic mai mult.

    Asa cum am exemplificat daca si cei de la Coca Cola se pun sa faca masii nu inseamna ca brandul lor care este si el acolo in top va fi un avantaj.

  42. Coca Cola nu este Apple…coca cola inafara de bautura lor originala nu au mai scos nimic bun, cola zero sau restul sunt niste mizerii? de ce, pt ca oamenii pe care ii are nu sunt atat de inteligenti. Atata timp cat apple cumpara cei mai inteligenti oameni intr–un domeniu de care au nevoie, or sa continue sa fie punctul de reper si vor putea face multe in viitor. Ce era tesla acum 10 ani? mai nimic, acuma este reperul masinilor electrice

  43. Tesla Motors Inc. is an American automotive and energy storage company, invented by Apple Inc, in Cupertino, California,[5] that designs, manufactures, and sells electric cars, electric vehicle powertrain components, and battery products.[6]

  44. Deci esti fanboy, am inteles.
    Nu vad absolut nimic special la Apple, ceva care sa ii faca mai deosebiti decat altii.
    Tesla este acum cu un picior in groapa dupa pierderile care le-au avut in 2014.

  45. Pai sunt oamenii care au facut cel putin ultimul model de Tesla S. Daca esti retardat nu poti face o masina de genul ala cu autonomie performante etc.Nimeni nu a facut pana acuma asa ceva.Eu sunt genul care vad binele din oameni, se pare ca altii sunt pesimisti si vad doar raul

  46. Srb, cu totii erau zero barat in 2006 la smartphone si tablete. Astazi, Apple are o concurenta teribila din partea producatorilor care asta fac de zeci de ani: masini.
    Nu compara complexitatea unei masini, cu cea a unui smartphone, care se bazeaza 99,93% pe software. O masina se bazeaza 99,9% pe hardware: sisteme de protectie in caz de accident, fizica mecanica, chimie, etc. Este un sistem infinit mai complex decat un smartphone.

  47. Tocmai, ca nu oricine construieste o masina. Barierele de intrare in industria asta sunt fantastice: financiare (Apple le poate depasi), know-how (Apple este zero barat aici), construirea unei retele de distributie la nivel global, construirea unei retele de furnizori la nivel global, inovatie, etc.
    Cati producatori auto apar anual, daca tot spui ca oricine construieste o masina? Cei care mai apar sunt in China, dar si aia plagiaza.

  48. Nu inteleg de ce tot incercati sa ii explicati ceva sau sa-i incercati sa-i schimbati parerea cand pur si simplu nu are rost.

    El pleaca de la ideea ca tot ce produce Apple este perfect si ca este mai bun decat orice exista pe piata. Daca ii citesti comentariile o sa observi ca pt el Iphone 7 deja este perfect, Ipad Pro pe care nu l-a testat nimeni este deja perfect, iar Apple Pencil este cel mai grozav Stylus de pe piata si mult mai bun decat ce ofera concurenta, desii nimeni nu l-a testat inca.

    Nu va mai obositi, doar timpul o sa ne arate cine a prevazut viitorul.

    Piata masinilor electrice este deschisa, toti producatorii scot acum pe langa varianta benzina/diesel si o varianta electrica, dar mai nimeni nu a rupt piata, deci poate sa o faca oricine, indiferent ca este Apple, Mercedes, Bmw sau poate Mc Donald’s se va gandii sa incerce sa scoata o masina electrica si va avea un succes nebun…vom traii si vom vedea.

  49. sunt o groaza, dar nu o fac pt ca numele brandului nu exista si automat ori iti trebuie multi bani de publicitate ori esti cam pa pa. Apple nu are problema de brand, puterea de brand sau lipsa de bani. Isi permite sa piarda, Apple este 0 in industria auto cei de sus 10 cati sunt DAR americanii cumpara orice minte sclipitoare, asta fac de o goroaza de timp, savanti etc razboaiele le tin cam tot timpu pe terenul altora.Ei cumpara si produc sub numele lor pe munca altora asa ca nu este problema. Sunt sigur ca au deja mmuuuulti oameni deja, mercedes a acceptat deja sa coopereze din zvonuri ..ce mai vrei?! cand ai bani poti face chiar orice,pana si regizorul Steve Jobs a declarat ca au prea multa putere cei de la Apple si cei industria aceasta.Masina va veni orice ati zice voi,ideea este daca reteta va fi de succes asa cum a fost iphone 1 sau ipad sau imac sau ipod touch

  50. zici ca o masina este mai complexa? mie o dacie mi se pare mult mai usor de facut in fabrica decat un vertu. Suntem in 2016 deja sunt fabrici este stiinta sunt oameni, nu m-ar mira ca fabricile celor de la mercedes sa le ansambleze masina. Vrei ceva complex in ziua de azi? Pateck Philippe da ! Manual etc si nu pui robotii si niste oameni la finisari.

  51. Cred ca s-a lamurit toata lumea cate stii tu despre industria auto.
    Mai sus spuneai ca Ferrari nu este premium. Asta-i de cascadorii rasului, nu faci diferenta dintre masina exotica super sport cum este Ferrari si o masina de lux cum este Bentley. Ambele sunt premium pe segmentul lor de piata.

    Si in ce sens este mai usor de fabricat o dacie? dezvolta ia sa te auzim, ca asa poate sa spuna oricine orice.

  52. lux este una, premium este alta. Premium cumva inseamna si un confort, si sa nu ai AC , sa ai bari de protectie in locul locruilor din spate, imi cer scuze dar da este o masina exotica super sport dar nu premium ca un bentley rolls s classe etc

    Nu mai are rost sa discutam e clar ca nu detii sau nu prea ai fost in service auto. Uita-te ca acuma suntem in 2015 si sunt documentare despre fabricatia masinilor. Daca ai fabrica si oamenii si masinariile este floare la ureche.Totul este automatic in ziua de azi in proportie de 70% la constructie. Tu compari un Patek Philippe cu o masina ca complexitate? esti in alta lume copilul meu drag.

  53. Premium inseamna calitate si un Ferrari este cat se poate de premium indiferent de ce iti imaginezi. Astept argumente adevarate nu abureli si niste linkuri nu ar strica.

    Ce-i floare la ureche?? Dacia probabil ca lucreaza cu sute de diferiti furnizori de piese. Poti sa ai fabrica asta nu inseamna ca este floare la ureche decat in mintea ta.

    “Tu compari un Patek Philippe cu o masina ca complexitate?”
    Da ce-i atat de complex la ceasul ala??
    Sa auzim cum dezvolti, lasa abureala.

    Inca o data, un telefon si o masina nu pot fi comparate direct, sunt prea diferite.
    Esti doar un fanboy incurabil cu ideii ciudate si argumente 0.

  54. Venind de la un om care zice ce este asa complex la ceasul ala…tati mai invata, un ceas din ala cat timp ia sa se faca , pe cand o masina ies cu zecile pe zi adica pana si roboteii le pot face. Ferrari este o masina super sport si este o perfectiune in acest sens. Dar daca vrei ceva premium ca masina, , iti iei rolls. Rolls Royce este un fel de Patek Philippe al ceasurilor.
    Respect dar esti doar un om cu darul contrazicerii chiar si atunci cand nu stie ce vorbeste. Patek Philippe Grandmaster cred ca este cel mai complex obiect de pe pamant. Am cheiat conversatia..ca iti place sau nu Apple Car vine si daca va veni cu o autnomie de minim 300km si cu un sistem de incarcare usor fara nevoie de mers la statii de benzinarii speciale…te pupa tata dar cam dau lovitura.

  55. Daca ceasul este asamblat manual normal ca ia mai mult timp si masinile daca ar fi asamblate in totalitate manual ar da faliment toata industria auto.
    Tu nu intelegi ca industria auto a evoluat in acesti zeci de ani si au scazut timpii necesari asamblarii extrem de mult. Sunt chestii de logica elementara nici macar nu ar trebui explicate.

    Din explicatiile tale tot nu reiese ca un Ferrari nu ar fi produs premium. Rolls Royce este o masina premium pe segmentul sau si Ferrari este o masina premium pe segmentul sau. Dupa cum am zis astept argumente reale nu abureli.
    Si eu te-am intrebat in ce sens este cel mai complex obiect ceasul ala, vreau linkuri.

    Tu deja stii cum va fi Apple Car(ce naspa suna), ce autonomie va avea, cum se va incarca. Cred ca nici cei de a Apple nu sunt siguri de aceste detalii in acest moment. Te faci de ras cu fanboysmul asta. Nu ai nici un argument, doar abureli ieftine.

  56. Una este sa stiu, si una este sa sper cum va fi…probabil nu mai stii sa citesti, nu am zis niciodata ca asa sau invers…am zis cum sper sa fie

  57. “te faci de ras…” ce iti mai place sa ataci, e usor de atacat decat de construit o conversatie placuta?
    iti pot spune ca ca om/individ e usor de facut o masina pt ca este construita de masiniarii, iar omul verifica ochiometric si cu scule speciale liniile caroseriei si ale pieselor..si un maybach in mare se construiste manual..dar asta nu inseamna ca e la fel de greu. Eu vorbesc cat de complex este pt un angajat sa isi faca munca in industria auto…sper ca ai inteles ca mai explicit nu mai pot fi. Si oricum, vad ca si dupa jumate de zi inca ataci si tii in tine, se pare ca esti genul caruia nu ii place ca altul sa aibe alta opinie, din cauza asta exista si razboaie din cauza rautatii si al invidiei. Intreaba pe altii daca acel ceas este complex sau altul ca cu mine esti in contradictoriu chiar daca am dreptate sau nu. Deci nu mai are rost, cedez eu, cu oamenii cu care nu poti avea o discutie constructiva PE internet nu ma pun ca nu are niciun rost. Probabil face to face era altceva. Vino tu cu argumente pt care nu ai argumente. Daca nu iti place Apple oare de ce intri pe acest site? eu zic ca problemele sunt in alta parte. Imi place Apple, nu sunt fanboysim sau ce cuvant ai mai scos de pe internet, imi place ca pana acuma nu am avut probleme. Cand o sa am o sa trec pe altceva daca e, simple as that

  58. Ce relevanta are cat de complex este pt. un angajat sa asambleze o masina cu complexitatea in sine a masinii? Nu este extrem de greu pentru angajat pentru ca procesul a fost perfectionat si optimizat zeci de ani ca sa se ajunga aici. Ce nu intelegi?

    In legatura cu acel ceas, se specifica ca este cel mai complex ceas creat dar tu ai spus ca este cel mai complex obiect din lume, ceea ce evident nu poti demonstra.
    Nu sunt de acord cu tine pentru ca opiniile tale sunt gresite.

    Dupa cum am spus argumente 0, cica Ferrari nu este premium pt. ca nu are AC, asta este gandire de nivel de gradinita si arata lipsa de logica elementara.
    Mai esti si evaziv si sari de la o chestie la alta. Cu tine nu se poate purta o discutie costructiva pentru ca sustii niste chestii eronate.
    Fiind fanboy Apple nu poti sa iti dai seamna de asta se pare.

  59. pai asta in sfarsit ai inteles. O masina este un fier , nu o mai trata ca o zeitate..cu bani apple poate apela la firme de ansamblare sa zic asa..deci nu inteleg ce nu intelegi cat de usor ii este pt Apple prin banii care ii au si prin puterea brandului sa faca o masina?

  60. Caroseria este de obicei din fier si alte metale, care-i smecheria?

    Poate apeleaza la chinezii de la Foxconn, daca tot le asambleza telefoanele si este “tot una” poate se baga si la masini, mai ramane doar problema esentiala a pieselor.
    Sa produci o singura masina nu este greu sa produci cateva zeci sau sute de mii este alta poveste.

  61. iti dai seamna ca glumeam, Foxconn nu prea are treaba cu industria auto, se vede dupa clientii lor, producatori de HW PC, tablete si telefoane in general.

  62. Unde scrie ca le va fabrica Mercedes masinile??
    Chiar si daca asta ar fi cazul mai mult ca sigur ca Mercedes le-ar pune la dispozitie o linie separata de productie cu o capacitate limitata in comparatie cu restul.

  63. “Tesla has made live an over the air version 7.0 software update for the Model S, which enables a Beta version of its ā€˜Autopilotā€™ technology. This uses existing tech such as the forward facing cameras with traffic sign recognition, and an ultrasonic sonar that continually scans the perimeter of the car. This combines with the existing GPS software and uses Tesla’s own ā€œHigh Precision Digital mapsā€ to paint a realistic picture of the road ahead”
    Deja cei care nu credeau, o sa avem multe si importante software upgrades in apple car