Prima Pagina Apple Watch Apple cauta parteneri pentru Apple Watch 2, elvetienii pierd vanzari

Apple cauta parteneri pentru Apple Watch 2, elvetienii pierd vanzari

Apple Watch 2Apple Watch 2 va fi lansat in cursul anului viitor de catre compania Apple, insa intre timp cei din Cupertino isi cauta deja parteneri noi pentru a initia procesul de fabricare al produsului.

Desi momentan Quanta este principalul producator al Apple Watch, compania Apple intentioneaza sa isi extinda lista de parteneri anul viitor, asta deoarece in Cupertino exista estimari de 10 milioane de unitati ale ceasului inteligent vandute pana la sfarsitul acestui an.

Cu un succes atat de mare in Apple Watch, compania Apple intentioneaza sa lanseze Apple Watch 2 in primavara anului viitor si discuta cu Inventec, Wistron sau Foxconn Electronics pentru a vedea care este capabil sa ii asambleze viitorul model al ceasului.

Apple dorea sa vanda 6 milioane de unitati ale Apple Watch doar in T4 2015, insa cererea nu este atat de mare precum isi imagineaza cei din Cupertino, asa ca productia a fost scazuta, compania cautand totusi noi parteneri pentru a extinde productia anul viitor.

Apple has placed orders for four million Apple Watches for the fourth quarter, targeting mainly demand from the year-end holidays. Sales of Apple Watch are expected to surpass 10 million units in 2015. With a plan to release a second-generation Apple Watch in 2016, Apple is currently talking to Inventec, Wistron and Foxconn Electronics (Hon Hai Precision Industry) to seek another manufacturer aside from Quanta Computer, according to a Chinese-language Apple Daily report.

Cu estimari de 10 milioane de Apple Watch-uri vandute in 2016, compania Apple este cel mai mare vanzator de ceasuri de pe planeta, iar acest lucru este vizibil inclusiv in vanzarile in continua scadere ale elvetienilor, acestea inregistrand cea mai mare scadere din ultimii 6 ani.

vanzari elvetieni easuri

Jony Ive spunea anul trecut ca Apple Watch va fi problematic pentru producatorii de ceasuri elvetiene si ei i-au ras in nas, insa iata ca 2015 a dovedit ca noul produs al celor din Cupertino este mult mai dorit decat orice alt ceas banal produs in Elvetia.

In 2016 se asteapta ca vanzarile Apple Watch sa creasca mai ales ca Apple va lansa un al doilea model cu mai multe functii, insa probabil acelasi design.

  • Viorel Predatorul

    E o mica greseala in articol, si anume ca Apple a vandut ceasuri in 2016.

    As spune ca potrivit datelor referitoare la dimensiunea pietei ceasurilor de mana, la nivel global Apple este absolut insignifianta.

    Anual, in China se produc 663 milioane de ceasuri, iar ceasurile elvetiene se vand in numar de 29,2 milioane anual, la un pret mediu de 739 dolari/bucata. Swatch este leader, cu o cota de piata de 18,2%, in timp ce Apple nici nu exista in top 10 (are cota de piata de sub 1,7%). Mai mult, ceasurile mecanice au o cota de piata de 77%, iar cele electronice 23%.

    Cele doua produse sunt nesubstituibile. E ca si cum ai spune ca pe o piata a intrat un producator de cafea promitator, si de aia au scazut vanzarile de sucuri carbogazoase. Desi ambele sunt bauturi, cele doua nu se subtituie, si altele sunt cauzele pentru scaderea bauturilor carbogazoase (vremea mai racoroasa, scaderea puterii de cumparare a oamenilor, campanii de imagine nefavorabile, etc.)

    Producatorii elvetieni au pierdut din vanzari in aceeasi masura cu scaderea pietei globale, din cauza situatiei economice proaste din Asia (care este una dintre cele mai importante piete pentru ceasurile elvetiene). Faptul ca a intrat pe piata si Apple este doar o coincidenta, si nu are nicio legatura cu scaderea vanzarilor de “elvetiene”. Daca situatia economica asiatica nu s-ar fi deteriorat recent, Apple ar fi putut vinde 40 milioane de ceasuri, un volum mult mai apropiat de ceea ce estimau analistii inaintea lansarii Apple Watch.

  • cosminC

    @viorel felicitari! Legat de subiect am tot scris.. Vad ca cei care scriu articole nu pot face niste diferente absolul banale. Explicatia ta este mai mult decat pe inteleseul tuturor! Era normal sa exista vanzare si cerere dar a durat foarte putin pt Apple.. Chiar mult mai putin decat s au asteptat! Tag heuer a venit pe aceasta noua piata cu un nou produs.. Dar au folosit un marketing foarte bun.. Si acela de a inlocui ceasul dupa 2,3 ani de folosire cu unul automatic! O strategie excelenta de marketing in aceasta situatie nimeni nu are de pierdut! Daca in prima faza vrei un Tag heuer Carrera de 3000dolari si totusi ai incerca varianta smart.. Dai 1500dolari ai un smart si dupa 2 ani de folosire timp in care il uzezi vei avea urme clare de folosire si evident va fi invechit ca si ceas inteligent.. Revi la ceasul din prima faza platind inca 1500 dolari! Super afacere ! Cu un apple ceas ce faci in 2 3 ani !? Il ti pe post de bibelou ca dupa 1234 ubdate nu va ma fi compatipil cu ce e nou pe piata si tot asa… Elvetienii au gandit foarte bine aceasta miscare.. Si nu din cauza producatorului Apple.. Din cauza clientilor de ceasuri elvetien care nu privesc cu foarte bunii ochi noie smarturi si le ofera sansa sa l incerce si oportunitatea de al schimba!

  • Pingback: LG investeste masiv pentru compania Apple | iDevice.ro()