Cum a testat Facebook loialitatea utilizatorilor

Facebook loialitate utilizatoriFacebook este compania care detine cea mai mare retea de socializare de pe planeta, iar pentru a se putea lauda cu asemenea realizari ea monitorizeaza constant tot ceea ce fac utilizatorii in cadrul website-ului sau pentru a sti ce sa imbunatateasca sau ce sa le ofere nou.

Pentru a vedea cat de loiali sunt utilizatorii Facebook retelei de socializare, compania cu acelasi nume s-a gandit sa faca un test care i-a implicat doar pe utilizatorii platformei Android, ea incercand sa afle daca ii poate convinge pe acestia sa renunte la reteaua sa de socializare.

Experimentul a implicat sabotarea aplicatiei Facebook pentru Android care se bloca in mod constant si refuza sa functioneze corect in timpul utilizarii, uneori problemele durand chiar si cateva ore, utilizatorii refuzand totusi sa renunte la reteaua de socializare.

Nimeni nu stie cate persoane au fost afectate, insa Facebook a derulat acest experiment timp de ani si ani de zile pentru a vedea ce impact au acest tip de probleme asupra loialitatii utilizatorilor si rezultatul a fost unul surprinzator, lumea trecand peste probleme fara a renunta la retea.

Facebook a realizat ca utilizatorii au renuntat doar la aplicatia Android si au inceput sa foloseasca browserul pentru a accesa reteaua de socializare, iar asta pentru ca toti prietenii lor erau deja acolo si nu prea aveau de ales decat sa gaseasca o metoda alternativa de a socializa cu ei.

Experimentul a avut drept obiectiv simularea unei situatii viitoare in care Google ar scoate aplicatiile Facebook din Play Store deoarece reteaua de socializare ar genera prea multa concurenta, insa testele au demonstrat ca Facebook s-ar descurca foarte bine si fara Google.

Daca ne gandim ca si aplicatia pentru iOS a avut probleme majore de functionare pentru o perioada lunga de timp, atunci putem trage concluzia ca acest experiment a fost derulat inclusiv pe platforma Apple, insa acolo parasirea App Store nu ar mai permite instalarea aplicatiei Facebook dintr-un magazin alternativ.