iPhone-ul nu mai este la fel de important

iPhone-ul nu mai este la fel de important pentru industria smartphone-urilor precum era acum cativa ani de zile, un profesor al Harvard facand aceeasi afirmatie intr-un articol destul de complex publicat intr-un website detinut de catre prestigioasa universitate americana.

El discuta despre faptul ca Apple implementeaza in iPhone-urile sale unele functii pe care alti producatori le au de cativa ani de zile, ecranele cu diagonala mai mare de 4 inch fiind una dintre aceste noutati, acest tip de componente existand de foarte multa vreme.

In opinia profesorului, Apple nu mai influenteaza chiar atat de mult industria smartphone-urilor precum o facea cu cativa ani in urma, compania din Cupertino oferind doar functii care sa aduca terminalele sale la egal cu cele ale produselor competitorilor.

Ceea ce profesorul evita sa spuna este ca atunci cand Apple a implementat un cititor de amprente in iPhone, toata industria a urmat-o, iar cand anul trecut a implementat un modul 3D Touch in iPhone 6S, a dat startul unei noi schimbari in industria smartphone-urilor.

Unfortunately for Apple, the strategic shift to engaging in classical competition instead of continuing leading the industry doesn’t have a good prognosis. In these situations, the incumbent almost always fails — and one of the early signs of failure is the incumbent’s inability to make sense of the competitive environment. Here’s Apple’s CEO, Tim Cook: “We’re seeing extreme conditions, unlike anything we’ve experienced before, just about everywhere we look.”

Adevarul este ca da, iPhone-urile nu mai sunt atat de extraordinare precum erau acum cativa ani, functiile noi nu mai sunt atat de atragatoare, insa noutatile dau in continuare tonul schimbarii in industria smartphone-urilor, insa asta doar o data la doi ani de zile.

Importanta iPhone-ului a scazut, ce-i drept, in ultimii ani, insa Apple inca are puterea de a forta schimbari in industria smartphone-urilor si nu putem decat sa speram ca ele vor fi de bun augur pentru noi.