Jony Ive vorbeste despre filosofia sa despre design si relatia cu Steve Jobs

Intr-un interviu publicat in cursul acestei zile, Chief Design Officer-ul Apple, Jony Ive, vorbeste in detaliu despre filosofia ce sta la baza crearii diverselor design-uri pentru produsele Apple sau Apple Store-uri, relatia pe care a avut-o cu fostul CEO, Steve Jobs, fiind deasemenea detaliata.

Pentru inceput, Jony Ive sustine ca atunci cand Apple face angajari, compania cauta oameni care se pot integra in cultura sa axata pe inovatie si design, castigurile financiare nefiind baza pentru dezvoltarea unui produs de succes in cadrul companiei Apple.

Conform SVP-ului Apple, el si designerii sai nu lucreaza la Apple pentru a crea produse care aduc bani companiei, ci pentru a crea cele mai bune produse posibile, iar daca ele sunt suficient de bune, atunci vor fi dorite si cumparte de catre utilizatorii din lumea intreaga.

We’re very clear about the hierarchies here. Our job isn’t to make money for Apple. Our job is to make the best products that we can. We trust if they are good and we trust if we are competent and we do our jobs in trying to describe them and we are competent in making them, they will be attractive and bought. They will be bought in volume and we will make money.

Mergand in continuare, Ive vorbeste despre o poveste in care el si Steve Jobs au mers la cumparaturi in Italia si au observat modul in care se schimba reflexia luminii pe un cutit care era la vanzare, ideea fiind de a evidentia atentia la detalii pe care amandoi o acordau.

Vorbind despre primele zile petrecute in cadrul companiei Apple conduse de catre Steve Jobs, Ive sustine ca a incercat intotdeauna sa apeleze la partea umana a fostului CEO cand venea vorba despre idei privind design-ul produselor Apple, insa Jobs considera ca Ive incearca doar sa-i faca pe ceilalti designeri sa ii placa, aceasta teorie stand la baza unei schimbari radicale a culturii Apple.

I think I’m part artist, part designer, part engineer, part builder, and part craftsman. But in all of that, I’m comfortable with being surprised and being wrong and I’m the first person to raise my hand when something I thought would be good was actually appalling. It’s important to be very self-critical.

In final Jony Ive sustine ca produsele pe care le lanseaza sunt in realitate reprezentari ale ideilor, personalizatilor si a tot ceea cred designerii Apple ca isi doresc oamenii, iar in majoritatea cazurilor ei au perfecta dreptate.

https://www.youtube.com/watch?v=CrPS4ca1tgg

3 COMENTARII

  1. Se pricepe la vorbe,asta e clar.Evident,ocoleste elegant partea cu banii,da parca el si ceilalti angajati ar fi platiti in cepe degerate.Sa intelegem ca ei creeaza produse doar pentru a-si satisface nevoia de frumos iar faptul ca acestea se vand pe piata in cantitati mari si la preturi prohibitive,reprezinta doar un efect srcundar?..Poate ca da,s-au dovedit inovatori când au lansat primul iphone,poate și în alte ocazii,însă cred ca orice om cu minte deschisa a înțeles pana acum ca în ultimul timp au rămas inovatori doar la copiat (chiar și pe partea de design),marketing și manipulare.