Amenda eMAG de 2.6 milioane de dolari in Bulgaria

Amenda eMAG de 2.6 milioane de dolari in Bulgaria

eMag a fost amendata cu 2.6 milioane de dolari in Bulgaria de catre Consilul Concurentei pentru reclama mincinoasa.

eMAG a fost amendata in Bulgaria cu suma de 2.6 milioane de dolari de catre Consiliul Concurentei, compania romaneasca avand un magazin local deschis pe domeniul eMAG.bg, iar suma aplicata pentru amenda este una dintre cele mai mari primite de catre eMAG vreodata.

Investigatiile impotriva eMAG in Bulgaria au pornit din cauza unui magazin concurent care a reclamat faptul ca eMAG face reclama mincinoasa pentru anumite produse, lucru de care multi romani s-au plans deasemenea, insa amenda eMAG de 2.6 milioane de dolari nu a fost aplicata din acest motiv.

Cei de la eMAG sustin ca magazinul concurent store.bg a facut reclamatii la Consiliul Concurentei din Bulgaria si a reclamat faptul ca preturile unor produse, promovate ca fiind disponibile cu 70% reducere, din website-ul eMAG.bg au crescut inaintea unei campanii de reduceri si probabil va aduceti aminte de povestea din preambulul Black Friday in Romania.

Ambele acuzatii ale store.bg au fost respinse ca fiind nefondate de catre Consiliul Concurentei din Bulgaria, iar amenda eMAG de 2.6 milioane de euro ar fi fost aplicata pentru alte campanii de promovare facute de catre eMAG, ele avand scopuri diferite.

Mai exact, amenda eMAG de 2.6 milioane de dolari ar fi fost aplicata pentru ca eMAG ar fi promovat in mod gresit perioada de retur pentru produsele cumparate, dar si usurinta cu care pot fi comandate produse din magazinul sau.

Explicatiile Consiliului Concurentei pentru aplicarea acestor amenzi sunt destul de stupide avand in vedere reclamatiile initiale, iar amenda eMAG de 2.6 milioane de dolari va fi contestata, deci ea va fi cel mai probabil redusa.

Declaratia eMAG cu privire la amenda :

Declaratia privind procentul reducerilor face parte din acuzatia formulata de competitorul eMAG, store.bg si a fost respinsa de Consiliul Concurentei din Bulgaria, KZK.

De asemenea, KZK a respins si acuzatia competitorului conform careia unele produse cu reducere nu se gaseau pe site. Amenda nu se refera la aceste doua situatii reclamate de competitor si respinse de KZK

Sanctiunea priveste alte situatii:
Primul motiv este ca si in Bulgaria oferim 30 de zile perioada de retur, in vreme ce standard sunt 14 zile, iar eMAG a fost sanctionat pentru ca a comunicat clientilor ca beneficiaza de “perioada dubla” de retur si nu literal 30 de zile.

Al doilea subiect a fost ca am spus in promovarea unui eveniment de vanzari “Cea mai simpla cale de a comanda. Milioane de motive sa fii fericit” interpretarea lor fiind ca duce cu gandul milioane de produse pe site, iar eMAG nu are inca milioane de produse listate in Bulgaria.

Separat de eMAG, alte doua companii locale partenere au fost amendate cu suma de 200.000 de dolari din cauza campaniilor de promovare facute de catre eMAG, iar filiala din Bulgaria a Fashion Days este deasemenea investigata de catre Consiliul Concurentei.

Amenzile aplicate au la baza campanii facute in perioada 2014 – 2015 de catre eMAG in Bulgaria, compania romaneasca primind pana acum amenzi de peste 500.000 de dolari pentru modul in care s-a promovat in tara vecina.

Desi eMAG, ca si multe alte magazine online din Romania, a fost acuzat de multi romani ca obisnuieste sa creasca preturile produselor inaintea unei campanii de reduceri, in tara noastra nu a fost aplicata vreodata vreo amenda similara pentru reclama mincinoasa, de orice fel.

REVOLUTIA PRETURILOR EMAG! CELE MAI BUNE REDUCERI
  • Lucian Palievici

    Poate e cazul sa inceapa “investigatia” si in Romania …

  • In Bulgaria cei de la eMAG sunt “intrusi”, asa ca in Romania nu sunt sanse de asa ceva.

  • stavrositul

    Ar fi cazul si la noi. Prea mult furt

  • România este țara tuturor posibilităților. Dacă ai bani, ai relații și dacă ai relații, poți să faci ce vrei, fără să fii tras la răspundere.

  • Messinna

    La noi orice sursa de câștig ” suplimentar” se numește afacere 🙂 de ce s-ar pedepsi așa ceva ? :))

  • Mihai

    Exagerări, la fel ca investigația aia.

  • Mircea Radulescu

    In Romania cineva isi ia spaguta si nu e nevoie de nici-o investigatie.

  • andrei

    eMAG a devenit cel mai scump magazin online , toate reducerile pe care le afișează de 15-20% sunt aplicate la niște produse care sunt mai scumpe decât in alte magazine cu min 30%. M-am saturat de acest magazin si discount-urile săptămânale mincinoase pe care le are !!!

  • Rivaldo

    E mag este o mizerie. Mi-am luat frigider incorporat,cuptor,plita si hota cu 9600 de pe un alt site in timp ce la emag ma ducea 12900:)))

    Sa nu mai vorbesc de “marile” reduceri mincinoase. Cautati produse similare la orice alt concurent si veti gasi mai ieftin

  • terrymada

    Ideea e si seriozitatea magazinelor online. Poti sa ai noroc sa cumperi mai ieftin sau doar sa platesti mai ieftin si sa iti blestemi zilele asteptand comanda, primind produse deteriorate, fiiguri la retur,etc…

  • Olimpiu

    Nu place, nu cumperi. Nu scrie nicaieri ca la EMAG tre’ sa fie cele mai mici preturi. Ce fac bulgarii miroase a magarie anti concurentiala.

  • iTu

    daca au scris ca produsul X e la reducere de 50% din exemplu 100€ dar acel produs niciodata nu l-ai avut pe site la 100€ ci la 80€ asta inseamna inselaciune si se pedelseste. acuzatia de exprimare mi se pare cam deplasata dar na…