Toti mecanii locomotivelor trenurilor din Franta folosesc tablete iPad

SNCF Franta a finalizat recent un proiect derulat pe o perioada de aproape 3 ani de zile, el avand la baza montarea de tablete iPad in cabinele tuturor locomotivelor folosite la trenurile care circula in momentul de fata pe caile ferate din tara, nu mai putin de 15.000 de tablete produse Apple fiind montate.

In imaginea de mai jos puteti vedea cum arata tableta iPad in cabina unei locomotive dintr-un tren francez, mecanicii folosindu-se de ele in locul clasicelor harti care ii ajutau sa se ghideze atunci cand conduceau trenurile prin Franta, schimbarea fiind una menita sa usureze munca mecanicilor de locomotiva de la SNCF.

Compania de cai ferate din Franta a scanat toate hartile existente in locomotive si le-a transferat intr-o aplicatie speciala, cu o interfata dedicata, ea oferindu-le mecanicilor de locomotive un format mult mai simplu in care pot vedea informatii, pot fi ghidati si pot cauta rapid hartile de care au nevoie.

iPad 4 si iPad Air sunt tabletele folosite in trenurile franceze, iar aplicatia dezvoltata pentru SNCF consuma aproximativ 10% din baterie in fiecare ora de functionare, deci teoretic tabletele pot functiona aproximativ 10 ore pentru a ghida mecanicii de locomotiva in calatoriile lor prin tara.

Rutele de transport sunt configurate automat de catre aplicatie pentru fiecare tren, iar la nevoie mecanicul de locomotiva poate schimba traseul daca exista un accident pe drum, sau o linie este inchisa din alte motive, totul fiind facut in doar cateva secunde direct pe tableta iPad a celor de la Apple.

ipad tren

Modernisarea trenurilor franceze le permite controlorilor de trafic sa monitorizeze mult mai eficient rutele si sa comunice mult mai rapid cu mecanicii, implementand inclusiv de la distanta eventuale modificari in rutele acestora, schimbarile fiind descarcate direct in tablete folosind o conexiune de internet.

ipad tren 1

Avand in vedere ca vorbim despre 15.000 de tablete iPad montate in cabinele locomotivelor, vorbim despre o investitie serioasa facuta de catre SNCF, insa ea a fost cu siguranta calculata astfel incat costurile de implementare sa fie recuperate de catre companie intr-o perioada nu foarte lunga de timp.