5 barbati sunt judecati pentru insultarea unui presedinte prin WhatsApp

Fie ca va vine sa credeti, sau nu, 5 barbati au fost trimisi in judecata in Tanzania deoarece l-au insultat pe presedintele tarii in cadrul aplicatiei WhatsApp Messenger. Autoritatile din Tanzania sustin ca acesti barbati au distribuit informatiile respective in cadrul unui grup WhatsApp, ei criticand inclusiv politia pentru modul in care isi desfasoara activitatea.

John Magufuli este presedintele Tanzaniei, iar unul dintre cei 5 barbati acuzati este lector la o universitate locala, deci libertatea de exprimare nu este chiar atat de bine protejata in tara. Separat de acest lector, ceilalti 4 barbati au fost acuzati de insultarea presedintelui nu doar prin WhatsApp, ci si prin intermediul retelei de socializare Facebook.

Ancheta penala pornita impotriva celor 5 barbati are la baza o noua legislatie promulgata in Tanzania, ea atragand raspunderea penala impotriva celor care critica autoritatile. Lectorul care au criticat presedintele Tanzaniei cerea explicatii pentru modul injust in care sunt tratati oponentii politici ai acestuia, iar acum vor raspunde in fata legii.

Ceilalti 4 barbati criticau politia pentru faptul ca se concentreaza mai mult pe oponentii presedintelui decat pe investigarea infractiunilor din tara. In urma acestor critici pe deplin meritate, autoritatile au decis ca ele incalca legea si acum barbatii risca amenzi, sau chiar pedepse privative de libertate, desi ceea ce au facut nu este pedepsit in tarile civilizate.

“Tanzania has charged five men with insulting President John Magufuli on social networks, one of whom (lecturer Dennis Mtegwa) is accused of offending the country’s leader in a WhatsApp discussion group. The other four have also been charged with using Facebook and WhatsApp posts to turn people against the police.”

In ciuda acestui lucru, astazi avem o noua dovada a faptului ca WhatsApp sau Facebook pot aduce in fata judecatorilor orice fel de oameni, doar in baza a ceea ce publica in cadrul lor.

whatsapp judecata barbati