UBER – Cum Cresc Soferii Tarifele Curselor

UBER are tarifele curselor manipulate de catre soferii nemultumiti de banii pe care ii primesc pentru transporturile facute zilnic prin platforma.

UBER este una dintre cele mai cunoscute si populare companii care faciliteaza transportul de persoane prin intermediul unor aplicatii digitale pentru iPhone si Android. Desi serviciile oferite de catre UBER sunt foarte populare, se pare ca ele nu sunt totusi chiar atat de corecte pe cat ar crede clientii companiei, iar asta este relevat de un nou studiu facut in Londra si New York, 2 dintre cele mai mari orase din lume.

UBER are tarifele curselor manipulate de catre soferii care preiau clientii pentru transport, conform unui studiu realizat de catre cercetatorii Universitatii din Warwick. Acestia afirma ca soferii au invatat cu sa creasca tarifele curselor UBER folosind aplicatiile pe care compania le ofera pentru ca ei sa poata prelua cursele de la bun inceput, algoritmii serviciului nefiind capabil sa contreze eforturile lor.

UBER are tarife mai mari pentru curse in momentul in care multipli soferi se delogheaza in acelasi timp din aplicatie, generand impresia ca exista mai putine masini disponibile pentru curse. Soferii se organizeaza in grupuri mai mari pentru a creste tarifele curselor, delogarea simultana a tuturor scotand masinile din sistem si crescand pretul dinamic al curselor UBER, ei logandu-se inapoi pentru a castiga mai multi bani.

UBER – cum cresc soferii in mod artificial tarifele curselor

UBER este constienta de aceasta problema deoarece, aparent, soferii fac acest “truc” saptamanal pentru a creste tarifele curselor clientilor ghinionisti. Principiul din spatele inselaciunii este simplu, cererea fiind mai mare decat oferta, iar asa tarifele curselor UBER cresc pentru ca exista mai putine masini decat cele necesare pentru a face cursele, iar clientii sunt cei pacaliti de sistemul pe care UBER nu-l opreste.

UBER stie de problema nu doar pentru ca se intampla in mod constant, ci si pentru ca soferii discuta in mod public despre asta pe forumuri online. Acestea sunt desigur dedicate UBER, asa ca doar cine nu vrea nu stie cum sa faca asta, insa faptul ca pacaleala rezista este o dovada a faptului ca soferii sunt foarte nemultumiti de banii pe care ii primesc pentru cursele facute folosind platforma celor de la UBER.

“Guys, stay logged off until surge. Less supply high demand = surge. They already know cos it happens every week. It shows that the algorithmic management that Uber uses may not only be ethically questionable, but may also hurt the company itself.”

UBER a anuntat recent o serie de masuri menite sa creasca veniturile soferilor care fac curse prin platforma sa, insa se pare ca ele nu sunt suficiente pentru a-i multumit. Din pacate, e greu de crezut ca UBER va rezolva aceasta problema, dar e destul de usor de detectat pacalelile acestea pentru ca este vorba despre delogarea simultana a unui numar mare de soferi, lucru care poate fi descoperit usor, daca se vrea asta.

UBER cresc soferii tarifele curse

12 COMENTARII

  1. Cara vreme Uber e mai ieftin decat un taxi normal, nu prea conteaza. Si cand il comanzi, iti spune automat cat te costa. Nu stiu cum se poate schimba tariful cand deja stii cat te costa.

  2. Timisoara, ora 16:00, 4 firme de taxi nu au masini. Si atunci se mira de ce lumea prefera Uber…asta pe langa conditiile jalnice din majoritatea taxiurilor, soferi teribilisti si nesimtire.

  3. Uber a fost predestinat falimentului inca de la infiintare. Un user scria mai sus ca atata timp cat Uber e mai ieftin decat un taxi, restul nu conteaza. De fapt conteaza. Pentru ca Uber, de la infiintare, merge in pierdere. Uber se mentine pe piata datorita subventionarii uriase din partea investitorilor pe de-o parte si prin evitarea platii taxelor si prin stoarcerea de bani asupra soferilor pe alta parte. Ca sa poata fi rentabil pentru sofer si profitabil ca afacere, preturile ar trebui sa fie mult mai ridicate, sau sa aibe concurenta aproape de zero, ceea ce nu se va intampla (cel putin nu in viitorul apropiat).

  4. Eu vorbeam din punctul meu de vedere, nu din cel al business-ului. Uber si Lyft sunt mult mai ieftine decat majoritatea taxi-urilor. Faptul ca se “scot” de la taxe etc. nu ma afecteaza personal…

  5. Cati dintre voi nu s-au saturat de ” E prima cursa, aveti marunt ? , ” n-am sa-ti schimb ” , ” mergem pe aici ca e mai liber ” sau de masini imputite , taximetristi care vorbesc incontinuu la telefon , samd… lista poate continua. Chiar daca ar avea un pret putin mai mare tot ar fi ok.