Romania: Operatorul cu Reclamatiile cele mai Multe de la Clienti

ANCOM a anuntat care operatori de telefonie mobila din Romania au cele mai multe reclamatii si care sunt principalele probleme ale clientilor din tara noastra.

reclamatii probleme operatori romania

ANCOM a publicat astazi cateva informatii interesante privind reclamatiile depuse de catre clientii serviciilor de telefonie mobila cu privire la relatia pe care au avut cu operatorii telecom din tara noastra. ANCOM sustine ca a primit 3.593 reclamatii de la utilizatorii serviciilor de comunicatiilor electronice si postale din Romania, cu 25% mai multe in comparatie cu anul trecut, iar majoritatea sunt pentru operatorii de telefonie mobila.

78% dintre reclamatii au venit pentru operatorii de telefonie mobila, iar majoritatea dintre ele au legatura cu relatia contractuala dintre client si furnizorul de servicii. Facturile necorespuznatoare reprezinta 20% din totalul reclamatiilor facute impotriva operatorilor telecom, incetarea contractelor au insumat alte 11 procente, in timp ce derularea contractelor la distanta a reprezentat 7 procente din total, conform datelor de la ANCOM.

Romania: Operatorul cu reclamatiile cele mai multe de la clienti

Portarea numerelor de telefon a fost o alta problema insemnata, 17% dintre reclamatii fiind facute din aceasta cauza, iar 8% dintre ele au avut in vedere serviciile de telefonie mobila oferite pentru roaming. Dintre toti operatorii, Vodafone a adunat 21% dintre reclamatii, divizia mobila a Telekom 19%, cea fixa 15%, Digi Mobil 14% si Orange 12%, deci marele pierzator in toata aceasta ecuatie este Telekom, dar asta era de asteptat.

„Relația contractuală cu furnizorul de servicii de comunicații electronice face subiectul celor mai multe reclamații care au ajuns la Autoritate, fie că este vorba despre nerespectarea contractului, facturarea incorectă sau modalitatea de încheiere a contractelor la distanță. Potrivit competențelor sale, ANCOM verifică dacă furnizorii includ informațiile prevăzute de lege în contractele încheiate cu utilizatorii, precum și dacă sunt respectate condițiile de încheiere a contractelor la distant.”

Telekom a adunat, cu ambele divizii de servicii fixe si mobile, 34% din totalul plangerilor depuse de catre romani cu privire la aceste servicii, deci o treime din total, iar asta arata marea problema a operatorului in Romania. Surprinzator este si ca Vodafone a adunat atat de multe reclamatii, insa forumurile de discutii din Romania abunda de povesti cu facturi umflate de la ambii operatori, plus multe alte probleme majore, iar cei de la ANCOM confirma cat de serioasa e problema.

Digi Mobil si Orange au cele mai putine plangeri, iar asta e o realizare impresionanta, dar din moment ce orange are 10 milioane de clienti, comparativ cu Digi care are mai putini, nu portocalii ies in avantaj.