Consiliul Concurentei: Reducerile in Romania sunt o MINCIUNA

Consiliul Concurentei a ajuns la concluzia ca reducerile din Romania sunt o minciuna, in special in perioada Black Friday, cand magazinele te pacalesc cel mai mult.

Consiliul Concurentei Reducerile Romania MINCIUNA

Consiliul Concurentei a publicat astazi rezultatele unei anchete facute in Romania in cursul anului 2017, iar spre surprinderea nimanui, a ajuns la concluzia ca reducerile sunt in general o minciuna, in special de Black Friday. Conform celor de la Consiliul Concurentei, in majoritatea campaniilor de reduceri din Romania preturile de referinta sunt mai mari decat prevede legea, astfel ca magazinele online isi pacalesc majoritatea clientilor, sau doar vizitatorilor.

Consiliul Concurentei a ajuns la concluzia ca 80% dintre produsele monitorizate au pretul de referinta, si cel de reducere, mai mare decat nivelul prevazut de lege, adica primul este mai mare decat cel mai mic pret practicat in ultimele 30 de zile. Aici vorbim despre situatia generala, insa in cazul Black Friday 2017, 29% dintre produsele monitorizate au avut pretul de referinta mai mare decat pretul maxim practicat cu 30 de zile inaintea promotiilor.

Consiliul Concurentei: Reducerile in Romania sunt o MINCIUNA

Consiliul Concurentei a ajuns la concluzia ca magazinele online nu respecta in general legea in ceea ce priveste promotiile aplicate pentru reduse, iar perceptia clientilor privind promotiile este “deformata”. Magazinele online sunt acuzate de catre Consiliul Concurentei ca mentin artificial pretul de referinta pentru reduceri pentru a-i pacali pe clienti ca reducerea este mai mare decat in realitate, dar toata lumea stia asta inca de acum cativa ani.

“Această practică, de a creşte sau de a menţine artificial preţul de referinţă în cadrul promoţiilor (ex. Black Friday), creează consumatorilor impresia că beneficiază de o reducere mai mare decât este în realitate. De fapt, consumatorii plătesc un preţ apropiat celui din afara campaniei, ceea ce poate constitui o încălcare a legislaţiei în domeniu.”

Consiliul Concurentei a aflat si ca majoritatea vanzarilor facute de catre magazinele online sunt pentru produse la reducere, dar si ca o mare parte dintre produsele magazinelor au fost vandute la pret redus pentru chiar peste 75% din timp. Preturile platite de catre clienti pentru produsele vandute de Black Friday au fost deasemenea comparabile cu cele ale altor promotii anterioare, deci romanii n-au beneficiat de cine stie ce promotii bune.

Consiliul Concurentei a adus in evidenta, “evidentul”, adica nu ne spune absolut nimic nou, ci doar reitereaza ceea ce stiam deja, fara a spune si daca intentioneaza sa sanctioneze pe cineva pentru incalcarea legii. Avand in vedere ca mai toate magazinele online incalca legea, e cam imposibil ca amenzi sa fie date de catre Consiliul Concurentei, asa ca singura solutie e modificarea legislatiei si monitorizarea mai atenta a incalcarilor sale, plus pedepsirea lor.