Apple si Samsung. PIERDERI URIASE in fata Huawei, OPPO

Apple si Samsung au inregistrat pierderi uriase in fata Huawei si Oppo in anul 2018, ambele companii inregistrand scaderi ale vanzarilor de smartphone-uri premium.

7

apple samsung pierderi huawei oppo

Apple si Samsung au avut multe de pierdut in fata Huawei si Oppo, cei doi producatori chinezesti reusind sa-si creasca vanzarile de smartphone-uri premium „pe spatele” companiilor la ale caror incasari viseaza. Conform celor de la Counterpoint, Apple si Samsung au vandut in 2018 nu mai putin de 73% din totalul smartphone-urilor premium la nivel global, procentul fiind mai mic decat cel de 81% inregistrat pentru anul 2017 de catre cele doua companii.

eMAG Black Friday 2018eMAG BLACK FRIDAY 2019, incepe in aceasta pagina pe 15 noiembrie.
fashion days black friday 2019 logoFashion Days BLACK FRIDAY 2019 incepe aceasta pagina in cateva ore.
Telekom logo Black Friday 2019Reduceri la telefoane in aceasta pagina si dupa 15 noiembrie.
Black Friday 2019 evoMAG.roZeci de mii de produse cu reduceri in aceasta pagina si in weekend.
logo pcgaragePC Garage BLACK FRIDAY 2019, mai este activ aceasta pagina in ultima zi.

Apple a scazut de la 58% la 51%, in timp ce Samsung a scazut de la 23% la 22%, Huawei crescand de la 8% la 10%, iar Oppo de la 1% la 6%, OnePlus crescand deasemenea de la 1% la 2%. Apple a avut de departe cea mai mare scadere procentuala a vanzarilor de smartphone-uri premium, toata mergand catre Huawei si Oppo, in timp ce OnePlus a furat procentul sau de la Samsung, iar asa gigantii incep sa piarda teren serios in fata companiilor chinezesti.

Apple si Samsung. PIERDERI URIASE in fata Huawei, OPPO

apple samsung pierderi huawei oppo counter

Cresterea Oppo este cea mai uimitoare, apropiindu-se foarte mult de Huawei, ei reusint sa isi creasca cu nu mai putin de 5 ori vanzarile de smartphone-uri premium in doar un an de zile, ceva imposibil de imaginat acum cativa ani. Huawei a crecut multumita telefoanelor din seriile P20 si Mate 20, in timp ce in cazul Oppo modelele R15 si R17 au generat vanzarile cele mai mari, China fiind tara care a crescut atat de mult vanzarile acestor producatori.

Overall, Chinese players have scaled up their presence in the premium segment and have expanded the category. Further, they are now eyeing new geographies for growth. Apple remained the market leader capturing 51% share of the premium segment, a significant lead over its nearest competitor Samsung which had a 22% share. However, Chinese brands made their mark as Huawei’s share in the segment reached double digits (10%) for the first time in a calendar year. OPPO (+863%), OnePlus (+209%), and Xiaomi (+149%) were the fastest growing brands in the premium segment.

Strategia de preturi practicata de catre compania Apple incepe sa arate ca decizia a fost una extrem de proasta, iar in cazul Samsung stiam ca vanzarile vor scadea pentru ca telefoanele premium lansate anul trecut n-au fost cautate. Totusi, daca lucrurile vor continua in aceeasi maniera si in 2019, atunci Apple va scadea cu siguranta sub 50% din piata de telefoane premium, iar chinezii ii vor fura o buna parte din incasarile uriase pe care le tot inregistreaza.