Planeta Marte. INTREAGA Lume ULUITA de Noua Imagine a NASA

Planeta Marte. Intreaga lume, impreuna cu cercetatorii de la NASA, a fost uluita de o imagine trimisa pe pamant de catre robotul Curiosity trimis acolo.

Planeta Marte. INTREAGA Lume ULUITA de Noua Imagine a NASA

Planeta Marte. Intreaga lume a ramas uluita de o noua imagine publicata de catre NASA pentru corpul ceresc astazi, si vorbim despre o dezvaluire care pune planeta rosie intr-o cu totul alta perspectiva in acest moment. Robotul Curiosity este cel care a trimis poza de pe planeta Marte, iar ceea ce a inregistrat el este un nou tip de roca, pe care cercetatorii au denumit-o “Strathdon”, ea dezvaluit ca din punct de vedere geologic exista multe necunoscute.

Planeta Marte. Puteti vedea in imaginea de mai jos acesta roca, ea fiind facuta in craterul Gale, pe care robotul il tot exploreaza de ceva vreme, si cercetatorii au ramas uimiti de ceea ce au vazut. Roca pozata pe planeta Marte dezvaluie faptul ca structura sa geologica este mult mai complexa decat credeau initial cercetatorii, ea avand zeci de straturi sedimentare, mult mai multe decat s-a vazut in vreo alta roca analizata pana acum.

Planeta Marte. INTREAGA Lume ULUITA de Noua Imagine a NASA roca
Imaginea cu roca de pe planeta Marte de care cercetatorii NASA au fost uimiti.

Planeta Marte. Descoperirea este foarte importanta, deoarece ar putea ajuta cercetatorii de la NASA sa isi dea seama daca planeta a putut sustine vreodata viata, dar si cum a tinut apa la suprafata sa. NASA sustine ca imaginea cu aceasta roca sugereaza faptul ca pe planeta Marte exista un mediu dinamic, apa si vantul fiind elementele care ar fi modificat elementele geografice din respectiva zona de-a lungul miilor si miilor de ani.

“Probele de rocă pe care roverul le-a găurit aici au relevat cele mai mari cantități de minerale de argilă găsite în timpul misiunii. Dar Curiosity a detectat cantități mari de argilă în alte părți ale Muntelui Sharp, inclusiv în zonele în care MRO nu a detectat argila. Acest lucru i-a determinat pe oamenii de știință să se întrebe ce provoacă diferențele dintre orbite și suprafață.”

Planeta Marte. Cercetatorii merg atat de departe incat spun ca in rocile de acest gen pot vedea inclusiv evolutia lacurilor antice de pe corpul ceresc, ceea ce spune multe despre nivelul de analiza implicat. NASA spune ca acesta nu ar fi fost un lac static de pe planeta Marte, ci unul care ar fi avut multiple forme de viata in centrul sau, insa desigur ca e nevoie de mai multe imagini pentru a trage concluzii mai serioase.

Planeta Marte. Robotul Curiosity al celor de la NASA sta de 7 ani pe planeta, si inca nu a descoperit forme de viata, dar tot trimite imagini care arata cat de surprinzator este corpul ceresc.