Planeta Jupiter. Imagine UILITOR de RARA care a SOCAT si NASA

Planeta Jupiter. O imagine uluitor de rara i-a socat pe cercetatorii de la NASA saptamana aceasta, iata ce a surprins cu sonda spatiala Juno.

Planeta Jupiter. Imagine UILITOR de RARA care a SOCAT si NASA

Planeta Jupiter. Sonda spatiala Juno a celor de la NASA a surprins o imagine uluitor de rara zilele trecute, iar expertii au fost socati de ceea ce au putut vedea dupa atata de mult timp de observare. Mai exact in imaginea de mai jos puteti vedea o eclipsa de soare care a avut loc pe planeta Jupiter acea pata neagra vizibila la popul nord al planetei fiind eclipsa de soare creata de interpunerea uneia dintre luni cu steaua din sistemul nostru solar.

Planeta Jupiter. Luna Jovian este cea care a facut posibil aceste fenomen foarte rar, iar cercetatorii de la NASA au publicat imaginea pentru a arata lumii intregi cat de spectaculos este totul si acolo. Avand in vedere ca planeta Jupiter este extrem de mare, eclipsa de soare de acolo nu este similara cu una de pe Pamant, iar asta deoarece lunile planetei au dimensiuni cu mult, mult mai mici decat planeta in sine, deci si suprafata acoperita e mai mica.

Planeta Jupiter. Imagine UILITOR de RARA care a SOCAT si NASA eclipsa soare
Eclipsa de soare vizibila pe suprafata de pe planeta Jupiter multumita lunii Jovian.

Planeta Jupiter. Avand in vedere cat de rar este un fenomen de acest gen, este surprinzator sa vedem imagini publicate de NASA care ne prezinta atat de bine ceea ce se intampla la distante atat de mari de Pamant. Dupa cum probabil stiti deja, planeta Jupiter are mai multe luni care o orbiteaza, insa chiar si asa, fenomenele precum acesta sunt observate foarte rar, iar asta din cauza pozitiilor in care au loc eclipsele de soare pe corpul cosmic.

Planeta Jupiter. Cercetatorii de la NASA n-au oferit vreo informatie cu privire la o alta posibila data la care ar putea avea loc o eclipsa de soare noua pe care ei sa o poata surprinde intr-o imagine. Mai interesant ar fi sa vedem un clip video cu o eclipsa solara de pe planeta Jupiter, insa e improbabil ca NASA sa aiba vreun clip disponibil pentru publicare din moment ce nici macar acum nu a facut acest lucru pentru omenire.

Planeta Jupiter. Acestea fiind spuse, poate ca in viitorul nu foarte indepartat vom putea surprinde inclusiv eclipse de soare pe alte planete, dar nu trebuie sa ne entuziasmam prea tare.

1 COMENTARIU