Planeta Venus: Imagine IMPRESIONANTA Publicata de catre NASA

Planeta Venus este in centrul atentiei astazi multumita unei impresionante imagini publicate de catre cei de la NASA, iata ce a dezvaluit agentia spatiala.

Planeta Venus inel

Planeta Venus va disparea in totalitate in umbra soarelui pentru aproximativ 6 luni de zile incepand din perioada imediat urmatoare, iar astazi avem ocazia de a vedea o imagine impresionanta cu ea publicata de catre NASA. Imaginea de mai jos ne arata planeta Venus care pare sa aiba un inel luminos in jurul sau, cei de la NASA spunand ca acesta este denumit de catre unii cercetatori ca un “inel de foc”, si conform expertilor este unul care este vizibil foarte rar.

Planeta Venus are acest “inel de foc” vizibil in jurul sau din cauza luminii soareluir care devine foarte puternica in aceasta perioada, insa de obicei acest fenomen implica Luna. In cazurile mai rare, acest fenomen implica inclusiv planeta Venus, sau chiar Mercur, in functie de felul in care acestea se intersecteaza cu soarele in miscarile lor normale prin univers, si asta atrage atentia cercetatorilor de fiecare data, ei urmarind cu mare atentie ceea ce se intampla.

Planeta Venus: Imagine IMPRESIONANTA Publicata de catre NASA

Planeta Venus inel foc
Imagine cu “inelul de foc” din jurul planetei Venus, inregistrata de catre Pete Lawrence, Digital Sky.

Planeta Venus a avut aceasta imagine inregistrata saptamana trecuta de catre cei de la NASA, chiar inainte ca ea sa dispara in spatele soarelui, si acesta e unul dintre motivele pentru care este vizibila asa acum. In cazul acestei poze, planeta Venus nu a trecut chiar prin fata soarelui, insa inelul a fost format din cauza modului in care lumina stelei a fost reflectata de catre atmosfera groasa a planetei, ceea ce face totul cu atat mai impresionat.

Planeta Venus a trecut la un grad inclinatie fata de soare in conjunctia inferioara, iar NASA spune ca imaginea a fost inregistrata cu greu din cauza luminii foarte puternice pe care o emite soarele in aceasta perioada. Imaginea a fost inregistrata in timpul zilei cu un filtru special aplicat peste camera folosita pentru acest proces, insa asa planeta Venus a avut inregistrata una dintre cele mai impresionante imagini pe care ni le-a aratat NASA.

Planeta Venus va disparea pentru cam 6 luni in spatele soarelui ca parte a orbitei sale obisnuite, insa urmeaza sa reapara undeva prin toamna/iarna, asa ca vom avea destule de vazut atunci.