Planeta Saturn: ULUITOR Anunt care Parea Complet IMPOSIBIL

Planeta Saturn este in centrul unui uluitor anunt care parea complet imposibil, iata ce-ar putea face NASA in cursul urmatorilor ani, si cat conteaza.

Planeta Saturn submarin

Planeta Saturn are astazi parte de un anunt complet uluitor care parea imposibil, dar iata ca tehnologia evolueaza intr-un ritm atat de alert incat si anunturi de acest gen pot fi facute pentru omenire. Mai exact, cercetatorii sunt de parere ca pe luna Titan de langa planeta Saturn ar putea fi trimise submarine care sa cerceteze oceanele pentru a descoperi daca exista viata in interiorul acestora, ceva ce foarte multi oameni de stiinta spera ca se va descoperi.

Planeta Saturn are pe luna Titan un ecosistem care, conform oamenilor de stiinta, ar fi propice pentru sustinerea vietii, cel putin in anumite forme ale sale, dar pana acum nu a fost descoperit vreun indiciu clar ca acolo ar supravietui ceva. Pentru ca dovezile sa vina, e nevoie de explorare detaliata a lunii Titan, iar un concept de misiune gandit pentru cei de la NASA sugereaza trimiterea unui submarin langa planeta Saturn pentru a explora apele lunii sale.

Planeta Saturn: ULUITOR Anunt care Parea Complet IMPOSIBIL

Planeta Saturn are a doua cea mai mare luna din sistemul solar, ea avand un diametru de peste 5000 de kilometri, deci este uriasa, si foarte greu de explorat, dar cercetatorii spera ca un submarin va rezolva problema. Pe luna Titan de langa planeta Saturn exista zone cu metan lichid, acestea fiind vaste, iar acolo este singurul loc din sistemul solar in care exista zone atat de vaste, si stabile, cu lichide, dincolo de Pamant, cel putin din ceea ce stim acum.

“Cercetătorii au elaborat o misiune conceptuală care ar trimite un submarin la imensul Titan al lunii Saturn, care sportează lacurile și mările de hidrocarburi lichide pe suprafața sa frigidă. O astfel de misiune, dacă este aprobată și finanțată de NASA, ar putea fi gata de lansare în anii 2030, ar putea deschide calea pentru explorarea submarinelor și mai ambițioase pe drum, au spus dezvoltatorii conceptului.”

Planeta Saturn nu va fi explorata prea curand din cauza atmosferei extrem de neprietenoase cu navele gandite de pamanteni, cea numita Cassini fiind distrusa in 2017 prin trimiterea in atmosfera, dupa o misiune de aproape 14 ani. Luna Titan e o cu totul alta poveste, compozitia atmosferei sale fiind complet diferita fata de cea pe care o are planeta Saturn, iar asta contribuie la gandirea unor misiuni precum cea privind submarinele.

Planeta Saturn nu va mai fi monitorizata prea curand de catre vreo nava direct din spatiul cosmic, acum cercetatorii concentrandu-se pe luna Titan, dar si pe altele din jurul planetei atat de mari din sistemul nostru solar.