Gaura Neagra: SECRETUL Incredibil Observat de Cercetatori

Gaura neagra pentru care a fost inregistrata prima poza din istorie are astazi parte de o alta dezvaluire a unui secret foarte important pentru omenire.

Gaura Neagra unduiri

Gaura neagra care a fost pozata pentru prima oara se afla in galaxia M87, iar cercetatorii au uimit lumea intreaga cu faptul ca au reusit sa inregistreze acea imagine cu un obiect care este atat de greu de surprins in imagini, insa iata ca au reusit. Lucrurile au mers chiar mai departe de atat, iar cercetatorii care au facut prima poza cu o gaura neagra au continuat sa o studieze, si au descoperit unul dintre secretele sale impresionante.

Gaura neagra monitorizata de catre cercetatori are un inel de gaze format din obiectele pe care le inghite de-a lungul timpului, iar conform observatiilor facute de catre cercetatori, se pare ca acesta se unduieste de-a lungul timpului. Se pare ca aceste unduiri sunt si semnificative, chiar daca de pe Pamant nu se observa atat de bine, avand in vedere cat de departe este aceasta gaura neagra, si cat de mare este, modificarile in forma acelui inel de gaze sunt uriase.

Gaura Neagra: SECRETUL Incredibil Observat de Cercetatori

Gaura neagra din galaxia M87 este una supermasiva, fiind plasata la 53 de milioane de ani-lumina in raport cu Pamantul, iar dimensiunea sa uriasa a facut posibila observarea de la o distanta atat de mare in raport cu ea. Cercetatorii au reusit sa surprinda in poza radiatiile pe care le emite acel inel de gaze format pentru aceasta gaura neagra care inghite in mod constant obiectele care se apropie prea mult, si sunt prinse de forta sa gravitationala.

“Aceasta este o confirmare importantă a așteptărilor teoretice, deoarece consistența pe parcursul mai multor epoci observaționale ne oferă mai multă încredere decât oricând cu privire la natura M87 * și la originea umbrei. De fapt, vedem o mulțime de variații acolo și nu toate modelele teoretice de acumulare [de material într-o gaură neagră] permit atât de multă oscilație. Ceea ce înseamnă este că putem începe să excludem unele dintre modele bazate pe dinamica sursei observate.”

Gaura neagra i-a surprins pe cercetatori pentru ca acestia nu se asteptau ca acel inel de gaze, cunoscut sub denumirea de disc de acretie, sa se unduiasca atat de mult in timp, astfel ca observatiile lor au venit ca o mare surpriza. Desigur ca vorbim aici despre observatii care se intind pe o perioada lunga de timp, altfel nu s-ar putea observa prea bine acele unduiri care au loc intr-un disc de acretie pe care-l are o gaura neagra atat de indepartata.

Gaura neagra va fi in continuare monitorizata, insa mai mult decat atat, cercetatorii ar putea sa si inregistreze un clip video care sa ne arate felul in care discul sau de acretie se misca de-a lungul timpului.