Gaura Neagra: VIDEO cu Descoperirea ULUITOARE Facuta de NASA

Gaura neagra este un obiect din univers care ramane o problema pentru cercetatori din punct de vedere al explorarii, dar iata descoperirea uluitoare a NASA.

Gaura neagra este unul dintre cele mai importante obiecte din univers, si unele dintre cele care sunt cel mau greu de observat, insa NASA ne prezinta astazi ceva ce nu vedem chiar atat de des. Mai exact, cei de la NASA prezinta in clipul video de mai sus o concentratie de gauri negre intr-o zona din univers, telescopul spatial Hubble fiind cel care a surprins totul pentru intreaga omenire, si vorbim despre o realizare cu adevarat impresionanta acum.

Gaura neagra care era crezuta ca fiind in centrul cluster-ului globular NCG 6397 este de fapt o concentratie de gauri negre de dimensiuni mai mici, ceva cu care NASA se mandreste acum. Acest cluster globular se afla la aproximativ 7800 de ani-lumina fata de Pamant, fiind cel mai apropiat de noi, iar ceea ce a reusit sa descopere NASA pentru toata omenirea este cu adevarat impresionant daca ne gandim ca acesta e aproape la fel de vechi precum universul.

Gaura Neagra: VIDEO cu Descoperirea ULUITOARE Facuta de NASA

Gaura neagra pe care NASA a crezut ca a vazut-o acolo era una intermediara, adica una intre cele normale si cele supermasive, insa in realitate se pare ca e vorba de mai multe gauri negreu mici. Eroarea a avut la baza felul in care acest cluster globular este vazut de la distanta de catre telescopul Hubble, astfel ca daca nu ar fi existat interferente din atmosfera, lucrurile ar fi stat cu mult diferit pentru ceea ce e vizibil pentru NASA.

“Am găsit dovezi foarte puternice pentru o masă invizibilă în nucleul dens al grupului globular, dar am fost surprinși să constatăm că această masă suplimentară nu este „asemănătoare punctului” (care ar fi de așteptat pentru o gaură neagră masivă solitară), ci extinsă la câteva procente din dimensiunea clusterului. Analiza noastră a indicat faptul că orbitele stelelor sunt aproape aleatorii în întregul grup globular, mai degrabă decât sistematic circular sau foarte alungit.”

Gaura neagra care ar fi existat acolo ar fi fost in centrul unei varietati de stele care stau la distante foarte mici intre ele, asa cum se intampla in clusterele globulare din diverse zone din univers. NASA nu a mai gasit pana acum o gaura neagra intermdiara intr-o zona de acest gen, asa ca daca ar fi facut-o acum, ar fi fost vorba despre o premiera foarte importanta pentru agentia spatiala americana, dar iata ca realitatea este cu mult diferita, in final.

Gaura neagra ramane totusi un obiect despre care oamenii de stiinta nu stiu prea multe, si asta ramane o problema din punct de vedere al explicarii multor fenomene care exista in univers.