(FOTO) Miscarile din Calea Lactee Surprinse de catre NASA Cu Telescopul GAIA

(FOTO) Miscarile Calea Lactee Surprinse NASA Telescopul GAIA

Calea Lactee are miscarile stelelor din interiorul sau surprinse de catre telescopul spatial GAIA in imaginea de mai jos, si dupa cum puteti vedea, vorbim despre o realizare cu adevarat impresionanta. Cei de la NASA ne prezinta miscarile prin care au trecut 26 de milioane de stele in interiorul galaxiei Calea Lactee pentru a forma imaginea pe care o puteti vedea mai jos, culorile aratandu-ne stelele care se indepartau de Pamant, si cele care se apropiau.

Calea Lactee este casa pentru multe milioane de stele si planete, toate miscandu-se in mod constant in diverse zone ale galaxiei, unei fara a interactiona, altele interactionand, fie intre ele, fie cu gauri negre. In imaginea de mai jos veti vedea cu albastru stelele care se indreptau spre Pamant prin Calea Lactee in momentul in care harta a fost facuta, iar culoarea rosie prezinta stelele care se indepartau, si puteti vedea ce fel de deplasari fac acestea prin galaxie.

(FOTO) Miscarile din Calea Lactee Surprinse de catre NASA Cu Telescopul GAIA

(FOTO) Miscarile Calea Lactee Surprinse NASA Telescopul GAIA galaxie
FOTO: ESA, Gaia, DPAC.

Calea Lactee are miliarde de ani vechime, iar hartile de acest gen ajuta omenirea sa inteleaga mai bine ceea ce se intampla in interiorul sau din cauza miscarilor pentru stele si planete. Atat NASA, cat si ESA, incearca sa descopere in mod constant cat mai multe informatii cu privire la galaxia Calea Lactee, stelele si planetele care exista in interiorul sau, telescoapele spatiale precum GAIA, sau James Webb, vor ajuta omenirea sa inteleaga mai bine unde anume se afla.

“Cerul nostru este plin de fluxuri de stele. Mișcările a 26 de milioane de stele din Calea Lactee sunt evidente în harta prezentată construită din date recente preluate de satelitul Gaia de la ESA. Stelele colorate în albastru se mișcă spre noi, în timp ce roșul indică depărtarea. Liniile descriu mișcarea stelelor pe cer. Zonele mari albastre din stânga.”

Calea Lactee este monitorizata de secole de catre astronomi, insa in ultimul deceniu s-a intensificat extrem de mult munca de a observa cu mai mare atentie ceea ce se intampla in galaxia noastra, sau dincolo de ea. NASA a facut foarte multe descoperiri extrem de importante multumita telescoapelor de pe Pamant, sau a celor spatiale, si ne asteapta foarte multi ani in care vom afla mult mai multe, in special multumita telescopului James Webb, lansat in 2021 in spatiul cosmic.

Calea Lactee urmeaza sa treaca si prin schimbari majore in urmatoarele miliarde de ani, pe masura ce se va ciocni de cel putin una dintre galaxiile care o orbiteaza, putandu-si extinde dimensiunile, dar si numerele de stele si planete.