DACIA Duster 2025 a fost lansat oficial pe pietele din Europa la inceputul anului 2025, iar ca o premiera extrem de importanta pentru compania DACIA, este disponibil cu motorizare full-hybrid de 140 CP, care permite conducerea electrica in proportie de pana la 80% in oras si reduce consumul de carburant cu pana la 40% fata de un motor echivalent pe benzina, fara a necesita conectarea la priza.
DACIA Duster 2025, conform configuratorului oficial Dacia, are pretul de pornire al variantei Essential ECO-G 100 este de 16.950 EUR, inclusiv TVA si reduceri comerciale valabile pana la 31.05.2025. Dotarile standard includ sistem de iluminare LED pentru rularea de zi, semnalizatoare laterale integrate si bare longitudinale negre, in timp ce interfata Media Control permite gestionarea functiilor multimedia prin aplicatie de pe smartphone .
DACIA Duster 2025, in recenziile internationale este apreciat pentru valoarea excelenta oferita la buget redus, subliniind gama de preturi recomandate intre 14.000 si 30.000 de euro si evidentiind echilibrul dintre dotari si cost. Pe plan european, DACIA Duster 2025 a fost desemnata Masina Anului 2025 in Polonia, primind patru note maxime de cate 6 puncte din partea a opt dintre cei 21 de jurnalisti auto polonezi.
Cu toate acestea, pe piata europeana de SUV-uri compacte se contureaza o competitie acerba din partea producatorilor chinezi. In primul trimestru al anului 2025, in Europa au fost inregistrate peste 150.000 de vehicule fabricate in China, majoritatea hibride sau echipate cu motoare cu combustie interna, semn al unei adoptari rapide a ofertelor asiatice pe pietele vestice.
Pe segmentul SUV-urilor compacte, MG intra pe piata spaniola de la 14.390 EUR, un pret foarte apropiat de cel al DACIA Duster 2025. Totodata, BYD a anuntat lansarea oficiala in Romania printr-o retea de 17 dealeri si estimari de extindere la peste 30 pana la finalul anului 2025, intensificand astfel presiunea competitiva asupra Dacia.
DACIA Duster 2025: Complexe PROVOCARI cu care se Confrunta SUV-ul si DACIA in Urmatorii Ani
DACIA Duster 2025 are concurente mare, deoarece analizele de piata arata o crestere sustinuta a inmatricularilor de marci chineze: in ianuarie 2025, acestea au avansat cu 52%, atingand peste 37.000 de unitati, pe fondul unei scaderi de 2% a totalului inmatricularilor noi in Europa.
Potrivit unor studii, volumul importurilor de automobile din China catre Uniunea Europeana a atins 12,7 miliarde EUR in 2024, inregistrand o crestere de 1.591,3% intre 2019 si 2024. Comisia Europeana si autoritatile chineze au demarat discutii pentru stabilirea unui pret minim la importurile de vehicule electrice din China, ca alternativa la tarifele vamale UE care ajung pana la 45,3%.
In paralel, BYD, cel mai mare producator chinez de vehicule electrice, a anuntat deschiderea unui nou centru operational in Ungaria, menit sa ofere suport comercial si tehnic, testarea si dezvoltarea de modele localizate pentru piata europeana, consolidand astfel planurile de expansiune .
Intre timp, Maxime Picat, COO Asia-Pacific al Stellantis, a avertizat ca marcile auto occidentale risca sa fie marginalizate in China, cota de piata a companiilor straine scazand de la 64% in 2020 la 32% in 2025. Conform unor raporturi, vanzarile de vehicule electrice in Europa sunt estimate sa reprezinte aproximativ 25% din totalul vanzarilor auto in 2025, in contextul noilor reglementari de reducere a emisiilor – o presiune suplimentara pentru vehiculele conventionale mai ieftine precum DACIA Duster 2025.
In incercarea de a-si diversifica oferta si de a creste marjele, DACIA a introdus modelul Bigster, un SUV hibrid cu preturi ce depasesc 30.000 EUR, pozitionat in segmentul mediu-superior. De asemenea, varianta Hybrid 140 a modelului DACIA Duster 2025 ofera acelasi motor hibrid de 140 CP la un pret de lista de 25.000 EUR, cu transmisie automata multimodala si tractiune 4×2 .
Pe fondul acestor transformari, producatorii europeni se confrunta in 2025 cu scaderi ale vanzarilor de vehicule electrice si costuri operationale in crestere, in timp ce competitia chineza devine tot mai agresiva. Piata UE este cel mai vizat segment de export pentru BEV-urile chineze, iar volumul exporturilor continua sa creasca, amenintand pozitia de lider a Dacia Duster 2025 in segmentul SUV-urilor accesibile .