Romania face Eforturi de ULTIMA ORA, Demersurile Anuntate de Sorin Grindeanu pentru Milioane de Romani

Romania face o serie de eforturi de ultima ora prin importante demersuri anuntate de Sorin Grindeanu, ce transmite ministrul Transporturilor romanilor.

Romania face Eforturi ULTIMA ORA Demersurile Anuntate Sorin Grindeanu Milioane Romani

Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, a anuntat, ca lucrarile pe lotul 2 al autostrazii A7, intre Mizil si Pietroasele, trebuie finalizate pana la sfarsitul lunii iunie. Lotul are o lungime de 28,35 kilometri, iar oficialii sustin ca mai ramane foarte putin de executat.

Sorin Grindeanu subliniaza ca deschiderea circulatiei pe aceasta portiune este conditionata de remedierea tuturor lucrarilor neconforme de catre constructorul bulgar, parte a unei asociatii mixte de firme romanesti si bulgaresti, dupa cum a precizat ministrul Sorin Grindeanu.

Inspectiile facute la fata locului au evidentiat ca, odata eliminate deficientele tehnice, traseul va putea fi deschis circulatiei in cursul lunii iunie. Dupa aceasta data, soferii vor avea posibilitatea sa parcurga, pe autostrada, distanta dintre Bucuresti si Pietroasele.

Sorin Grindeanu explica deasemenea faptul ca, pana la finalizarea lotului 3, care face legatura intre Pietroasele si municipiul Buzau, traficul va fi deviat pe drumul national DN2, pentru a nu perturba mobilitatea rutiera in zona.

Ministrul Transporturilor a estimat ca, pe intreg parcursul acestui an, vor fi deschisi inca 168 de kilometri din A7, adaugandu-se celor 100 de kilometri pusi in circulatie in 2024.

In acest ritm accelerat al lucrarilor, se preconizeaza ca, la sfarsitul anului 2025, soferii vor putea circula pe aproximativ 268 de kilometri din cei 319 ai autostrazii ce leaga Ploiestiul de Pascani, proiect finantat prin Planul National de Redresare si Rezilienta.

Sorin Grindeanu anunta in mod oficial ca tot joi, secretarul de stat din minister a transmis informatii si despre sectiunea 5 a autostrazii Sibiu–Pitesti. Ultimii 14,57 kilometri ai acestui tronson sunt aproape de finalizare, iar deschiderea circulatiei este programata pentru luna iunie 2025.

Odata cu aceasta inaugurare, va fi posibila deplasarea pe autostrada intre Bucuresti si Curtea de Arges, pe un traseu de circa 140 de kilometri. Constructorul italian responsabil de lucrari este bine mobilizat pe teren si executa in prezent racordarea cu DN73C, montarea parapetilor, trasarea marcajelor, precum si instalarea semnalizarii rutiere verticale si a sistemelor ITS.

Sorin Grindeanu afirma in acelasi timp ca, pe langa proiectele A7 si Sibiu–Pitesti, Ministerul Transporturilor a prezentat si situatia contractului pentru tronsonul Moțca–Târgu Frumos din Autostrada Unirii (A8).

La licitatia pentru acest segment de 27 de kilometri, finantat prin Programul Operational Transport 2021–2027, au fost depuse sase oferte din partea unor constructori din Romania, Italia si Turcia. Valoarea estimata a contractului depaseste sase miliarde de lei, echivalentul a aproximativ 1,2 miliarde de euro.

Sorin Grindeanu detaliaza faptul ca acest contract prevede o perioada de zece luni pentru elaborarea documentatiei tehnice, urmata de 36 de luni dedicate executiei fizice a lucrarilor, cu transpunerea in teren pe teritoriul judetului Iasi.

Pe traseul autostrazii vor fi construite 36 de poduri si pasaje cu lungime totala de 8,5 kilometri, patru tuneluri insumand 1,7 kilometri si trei noduri rutiere majore la intersectiile cu DN24 la Motca, cu DJ208 la Pascani si cu DN28B la Targu Frumos.

Prin aceste demersuri, autoritatile isi propun sa imbunatateasca semnificativ conectivitatea rutiera si sa reduca timpul de calatorie intre principalele regiuni ale tarii. Finalizarea lucrarilor de pe A7 si demararea constructiei pe A8 reprezinta etape esentiale in dezvoltarea infrastructurii nationale, cu impact direct asupra cresterii economice si a nivelului de trai al locuitorilor din regiunile deservite de aceste autostrazi.