ING Bank, institutia financiara cu milioane de clienti in Romania care beneficiaza de serviciile sale, continua sa transforme intr-o veritabila experienta digitala administrarea creditelor ipotecare, iar asta deoarece vrea sa le ofere romanilor optiuni mai solide pentru administrarea lor.
ING Bank spune ca, peste jumatate dintre clientii care au accesat un credit ipotecar aleg sa efectueze rambursari anticipate integral in aplicatia Home’Bank, in timp ce procentul total al tranzactiilor de acest tip realizate online atinge un impresionant 98%.
Astfel, clientii pot reduce la jumatate durata contractuala a creditului – de la 25-30 de ani la doar 12-14 ani – fara sa paraseasca confortul propriei case. Rambursarea anticipata 100% online este gratuita si disponibilă la orice ora, din orice locatie.
ING Bank explica si ca in Home’Bank, clientii pot opta intre doua strategii: fie reducerea valorii ratelor lunare, mentinand perioada de credit neschimbata, fie pastrarea acestei valori, dar scurtarea duratei ramase a imprumutului. “Simplitatea acestei operatiuni in Home’Bank a dus la ponderea impresionanta de 98% de rambursari anticipate efectuate integral in mediul digital”, explica Iulia Rusu, Manager Strategie in cadrul Departamentului de credite pentru persoane fizice, ING Bank Romania.
Pe langa facilitarea preaprobarii financiare integrale online, ING Bank pune la dispozitia clientilor operatiuni bancare complete pe parcursul derularii creditului: de la administrare si rambursare, pana la inchidere sau solicitari punctuale.
ING Bank afirma si ca, in prezent, mai mult de jumatate dintre detinatorii unui credit ipotecar ING acceseaza aplicatia bancara oriunde s-ar afla, la orice ora din zi sau noapte, pentru a-si gestiona imprumutul fara interactiune fata-in-fata cu banca.
Dezvaluirile ING Bank SURPRINZATOARE Privind Clientii din Toate Colturile Romaniei
Profilul sociologic al solicitantilor de credite ipotecare ING surprinde un client matur si responsabil: varsta medie a acestora este de 36 de ani, iar 60% sunt fie casatoriti, fie aplica alaturi de un co-debitor. Doar 39,5% dintre clienti cumpara in mod individual locuinta, in timp ce 45% detin sau au detinut anterior un alt imobil.
Aceste date reflecta un grad ridicat de implicare financiara si incredere in produsul de creditare. Preferinta pentru dobanda fixa este un alt element definitoriu. Contextul macroeconomic, marcat de volatilitatea ratelor ROBOR si IRCC in ultimii ani, i-a determinat pe romani sa opteze pentru predictibilitate financiara.
ING Bank mentine una dintre cele mai lungi perioade de dobanda fixa de pe piata locala – cinci ani – prin produsul 5Fix. “O perioada de rate fixe cat mai indelungata ofera clientilor stabilitate si posibilitatea de a rambursa anticipat sau chiar de a inchide creditul inainte de termen”, subliniaza din nou Iulia Rusu.
Datele privind accesibilitatea locuintei in Romania completeaza tabloul favorabil: timpul mediu de economisire pentru achizitia unui apartament de 55 mp in Bucuresti este de aproximativ 8,5 ani, cel mai redus interval din Uniunea Europeana. Salariile medii nete au crescut cu 13,3% in 2024, depasind inflatia medie de 5,6%, iar Romania se mentine pe primul loc la nivel european din punct de vedere al accesibilitatii locuintei.
“In ciuda riscurilor crescute asociate pietei noastre, avansul venituri reale sprijina capacitatea populatiei de a rambursa credite ipotecare. Rambursarile fixe si predictibile sunt tot mai mult o conditie esentiala pentru clienti”, observa Stefan Posea, economist ING Bank Romania.
Pentru a veni in intampinarea tuturor nevoilor, ING ofera preaprobarea creditului ipotecar 100% online atat clientilor existenti, cat si celor noi, prin descarcarea aplicatiei Home’Bank si deschiderea unui cont curent gratuit pentru trei luni.
In plus, convertirea valutara la curs personalizat pentru imprumuturile in euro, economisind in medie 1.200 de lei la o suma de 60.000 de euro, precum si zero comision lunar de administrare si zero lei pentru analiza dosarului completeaza pachetul de avantaje ING Bank.