MInistrul Educatiei: Document Normativ de ULTIMA ORA cu Prevederile Oficiale Stabilite de Guvernul Romaniei

MInistrul Educatiei Document Normativ ULTIMA ORA Prevederile Oficiale Stabilite Guvernul Romaniei

Ministrul Educatiei, Daniel David, a anuntat emiterea unui nou document normativ al Guvernului, prin care se modifica si actualizeaza Regulamentul-cadru de organizare si functionare a unitatilor de invatamant preuniversitar, aprobat anterior prin Ordinul 5726/2024.

Ministrul Educatiei confirma in mod oficial faptul ca aceasta decizie a fost luata tinand cont de evolutiile legislative recente, de cerintele sistemului educational si de necesitatea alinierii procedurilor interne la realitatile si provocarile cu care scolile din Romania se confrunta in prezent.

Noul ordin vizeaza aspecte cheie ale activitatii educationale si introduce prevederi menite sa asigure o evaluare corecta, transparenta si moderna, dar si adaptarea eficienta a procesului educational la nevoile elevilor si cadrelor didactice.

Ministrul Educatiei specifica foarte clar ca unul dintre cele mai importante puncte reglementate de ordinul semnat de ministrul educatiei este legat de modul de consemnare a rezultatelor evaluarilor elevilor.

Ordinul prevede ca toate notele sau calificativele obtinute de elevi in cadrul procesului educational vor fi inscrise in catalog folosind cerneala albastra, sub forma “Calificativul/data” sau “Nota/data”.

Ministrul Educatiei subliniaza si ca, in situatia in care unitatea de invatamant utilizeaza catalogul electronic, exista obligatia ca la sfarsitul anului scolar catalogul sa fie tiparit, inregistrat si arhivat de catre compartimentul secretariat, respectand standardele tehnice stabilite prin ordinul Ministerului Educatiei.

Aceasta masura a fost introdusa pentru a asigura transparenta, siguranta si corectitudine in evaluarea si gestionarea rezultatelor scolare, prevenind orice tentativa de modificare ulterioara a notelor sau calificativelor si creand o arhiva fizica verificabila pentru fiecare elev.

Daniel David specifica faptul ca ordinul aduce modificari importante si pentru elevii care, din motive medicale, sunt scutiti temporar de la orele de educatie fizica si sport. Potrivit noilor reglementari, acestora li se va putea incheia media la disciplina educatie fizica doar daca, pe parcursul anului scolar, au obtinut cel putin doua calificative sau note.

Ministrul Educatiei vrea ca, in caz contrar, daca acest prag minim nu este indeplinit, nu se va incheia media la aceasta disciplina, iar media generala anuala va fi calculata fara a include nota sau calificativul la educatie fizica. Masura urmareste atat protectia echitatii in evaluare, cat si incurajarea implicarii elevilor, atunci cand este posibil, in activitatile sportive, evitand situatii in care media ar putea fi influentata de absenta participarii justificate medical.

De asemenea, ordinul semnat de ministrul Daniel David clarifica procedura pentru situatiile in care elevii nu indeplinesc conditiile prevazute de regulament pentru continuarea studiilor la profilul sau specializarea aleasa.

In astfel de cazuri, pentru anul scolar urmator, elevii vor fi transferati catre alte profiluri sau specializari, in conformitate cu legislatia in vigoare si cu regulamentele specifice unitatilor de invatamant.

Ministrul Educatiei spune si ca, prin aceasta prevedere, ministerul urmareste sa asigure trasee educationale corecte si adaptate pentru toti elevii, evitand blocajele si incurajand orientarea catre domenii care corespund abilitatilor si performantelor individuale.

Implementarea acestor modificari va fi coordonata de structurile centrale si locale ale Ministerului Educatiei, respectiv Directia Generala Echitate si Performanta, Directia Generala Management, inspectoratele scolare si fiecare unitate de invatamant preuniversitar.

Prin aceste masuri, se doreste imbunatatirea managementului educational, cresterea transparentei in activitatea scolara si asigurarea unui cadru modern si echitabil pentru toti actorii implicati in educatie. Ministerul Educatiei isi propune astfel sa raspunda cat mai eficient provocarilor actuale si sa ofere elevilor si cadrelor didactice conditiile necesare pentru performanta si echitate in sistemul educational romanesc.