Hotararea Planurilor Decise de Ministrul Educatiei de ULTIMA ORA cu Masuri Educationale in Romania

Hotararea Planurilor Decise Ministrul Educatiei ULTIMA ORA Masuri Educationale Romania

Ministrul Educatiei, Daniel David, anunta planurile pe care le are pentru invatamantul din Romania, iar asta deoarece aduce in atentie intentia de a pune in discutie planurile cadru pentru invatamantul liceal, deschisa discutiei publice initial in aceasta saptamana, va fi amanata.

Ministrul Educatiei afirma ca motivul principal invocat de oficial este evitare interferente cu desfasurarea examenului national de Bacalaureat 2025, prima sesiune organizata in timpul anului scolar, care a generat deja numeroase discutii si reactii in teren.

In ciuda promisiunii informale facute anterior, ministrul a explicat ca planurile puteau fi publicate, insa ministerul a preferat sa mentina atentia publica focalizata exclusiv pe examene.

Ministrul Educatiei afirma ca, desi lansarea ar fi fost posibila conform calendarului anuntat, aceasta nu fusese o promisiune ferma, ci mai degraba o intentie comunicata presei. „Am fi putut sa le dam drumul in aceasta saptamana, asa cum am anuntat, n-am promis, dar am anuntat, este drept, insa ne-am razgandit, ca sa spun direct, pentru motivul ca n-am vrut sa interferam cu examenul de bacalaureat, n-am vrut sa avem in spatiul public doua tipuri de discutii. Am preferat sa ne focalizam pe bacalaureat”, a declarat Daniel David.

Daniel David a subliniat ca, in prezent, departamentul sau este „in concentrare” asupra derularii probelor. Procesul include atat sustinerea examenelor scrise, cat si solutionarea contestatiilor, corectarea lucrarilor si monitorizarea progresului de la inscriere pana la afisarea rezultatelor.

„Inca mai avem probe, inca o sa avem contestatii, inca mai trebuie corectate lucrari, dar noi monitorizam toate lucrurile care se intampla de cand am vazut cati copii s-au inscris la bacalaureat”, a explicat acesta.

In ceea ce priveste planurile cadru pentru invatamantul liceal, ministrul a anuntat ca acestea vor fi supuse consultarii publice saptamana viitoare, cel tarziu luni, desi nu exclude posibilitatea accelerarii procesului pana vineri. Aceasta consultare va permite colectarea de pareri de la profesori, elevi si parinti, urmand sa constituie fundamentul noii metodologii educationale.

Ministrul Educatiei a explicat ca feedback-ul va fi analizat temeinic inainte de adoptarea documentelor finale. O componenta importanta a dezbaterii privind Bacalaureatul 2025 a fost adoptarea unei metodologii descentralizate. Fiecare unitate de invatamant a primit libertatea de a-si adapta programul si resursele pentru a separa activitatile de curs de desfasurarea examenelor.

Daniel David a recunoscut ca nu a existat o procedura unitara la nivel national si ca impactul masurii a variat de la o scoala la alta. „Am lasat sa fie personalizata interventia in functie de resursele pe care le avea scoala, inclusiv ca spatiu”, a precizat el, facand trimitere la experienta acumularii de competente in educatia la distanta.

Ministrul Educatiei afirma ca feedback-ul colectate pana acum sunt contradictorii, unii apreciind flexibilitatea oferita, altii criticand lipsa alternativelor pentru elevii care nu sustin examenul. Ministrul a anuntat ca sugestiile primite vor fi centralizate pentru a elabora o noua viziune metodologica, care sa includa atat masuri de stimulare a inscrierii la Bacalaureat, cat si solutii pentru consolidarea procesului educational in liceu.

Daniel David a subliniat ca prioritatea ministerului este succesul Bacalaureatului 2025 si ca orice decizie privind planurile cadru si metodologia viitoare va fi adoptata cu atentie maxima, pe baza unei consultari largi si a unei evaluari atente a rezultatelor din teren. Noua abordare vizeaza echilibrarea nevoii de inovatie curriculara cu exigentele evaluarilor nationale, intr-un an scolar marcat de provocari fara precedent.