DACIA Bigster 2025 a fost lansat ca un SUV versatil și ieftin care să cucerească piețele europene cu dotările pe care le oferă, dar oare cine se aștepta ca mașina să fie una care se transformă într-un adevărat monovolum pentru mai puțin de 2.000 de euro ?
DACIA Bigster 2025 transformă aceasta într-o promisiune prin accesoriul Sleep Pack, disponibil deja pe Jogger și Duster, care își face acum loc în portbagajul noului SUV de la DACIA. Pentru a analiza în detaliu modul în care acest kit îmbină confortul cu spiritul de aventură, am petrecut o noapte la bordul unui DACIA Bigster 4×4, cu fața spre silueta impunătoare a Mont Blanc-ului.
Din mașină în cameră de dormit cu Sleeper Pack
DACIA Bigster 2025 este cea mai recentă completare a gamei Dacia, iar dimensiunile sale generoase — 4,57 metri lungime, cu 23 de centimetri mai mult decât Duster, și un spațiu interior cu patru centimetri mai mult la cap — îl recomandă pentru transformarea într-un spațiu de dormit mobil.
Portbagajul, mai încăpător decât al fratelui mai mic, oferă volum suficient pentru a găzdui cutia de lemn și baza de pat rabatabilă, iar spațiul interior mărit face ca experiența de noapte să fie una comodă. La prima vedere, Sleep Pack pare o simplă extensie a ofertelor precedente, însă adaptarea la DACIA Bigster 2025 aduce câteva noutăți semnificative.
Într-un format industrializat, fiecare model primește propriul pachet, astfel încât fiecare milimetru disponibil să fie exploatat la maximum. În cazul Bigster-ului, structura din lemn nu este mai înaltă sau mai lată decât cea de pe Duster, ci doar mai lungă, permiţând un volum util de aproximativ 200 de litri – aproape cât în Jogger.
Instalare cu ușurință si rapiditate
DACIA Bigster 2025 are un întreg ansamblu care se ataşează cu uşurinţă de ancorele standard ale portbagajului printr-o chingă, fără niciun fel de modificare a caroseriei. O premieră absolută în gama DACIA o reprezintă semi-podeaua introdusă pe Bigster.
Înlocuind prima jumătate a podelei detașabile cu două niveluri întâlnite la versiunile Extreme și Journey, această semi-podea integrează o trapă de acces la un compartiment ascuns. Aici poate fi depozitată roata de rezervă – compactă pe 4×2 și de dimensiuni normale pe 4×4 –, lăsând suficient loc pentru saci de dormit, echipament de camping, cearșafuri sau chiar o baterie auxiliară ori un mic rezervor de apă.
Instalarea Sleep Pack-ului rămâne foarte simplă și intuitivă. Începem prin rabatarea spătarului banchetei din spate, operațiune facilitată de clapetele de tragere prezente pe ambele părți ale portbagajului, cel puțin în varianta Expression.
După aceea se depliază cadrul din structura „acordeon”, se blochează cu cele două glisoare metalice și se extinde baza patului, având grijă să întindem părţile laterale. Salteaua se aşază deasupra, iar kitul este gata de utilizare în doar câteva minute. Pentru un plus de intimitate și izolare termică, pot fi adăugate jaluzele opace, iar cortul tunel, care se prinde de hayon, transformă ansamblul într-o extensie generoasă cu dormitor, ecluză și spațiu de depozitare.
Transformarea perfectă pentru călătoriile în natură
DACIA Bigster 2025 permite ca accesul la pat să se facă fie prin portierele spate, acum mai lungi și mai înalte decât la Duster, fie direct prin hayon. Iar aici intervine un detaliu de confort major: hayonul electric, standard pe versiunea Journey și disponibil contra cost (200 €) pe Extreme. Datorită acestuia, portbagajul poate fi închis din interior, prin apasarea unui buton aflat pe marginea hayonului, sau redeschis cu ajutorul cartelei hands-free.
Astfel, te poţi trezi în toiul nopţii, admira răsăritul peste vârfurile Mont Blanc-ului şi apoi închide ușa fără să părăsești sacul de dormit. Prin Sleep Pack, DACIA Bigster 2025 nu numai că își conservă calitățile de SUV robust, cu capacități off-road remarcabile, dar se transformă într-un spațiu mobil de locuit, ideal pentru escapade la munte sau pe întinderi de câmpie.
La un preț atractiv, sub 2.000 de euro, acest pachet demonstrează încă o dată filosofia DACIA: soluții practice, accesibile și concepute pentru a răspunde nevoilor utilizatorilor care își doresc libertatea de a explora fără a face compromisuri majore în materie de confort.