DACIA Bigster: Versiunea EXCLUSIVA Total Neasteptata dupa SUV-ul Romanesc

DACIA Bigster urmeaza sa fie disponibila intr-o versiune exclusiva, total neasteptata, iar asta pentru ca succesul SUV-ului romanesc are ecou mare in Europa.

DACIA Bigster azimut

DACIA Bigster inregistreaza un succes surprinzator pe pietele europene la ora actuala, iar vanzarile foarte bune nu au trecut neobservat nici macar intr-o tara precum Rusia, acolo unde Lada se pregateste sa lanseze o clona a SUV-ului romanesc sub denumirea modelul Azimut.

DACIA Bigster a reusit sa atraga atentia prin designul robust, preturile competitive si spiritul practic, iata ca reputatia sa depaseste granitele si starneste reactii chiar si din partea marcilor autohtone rusesti. Popularitatea crescanda a DACIA Bigster a determinat Lada sa isi anunte oficial intentia de a intra in competitie, urmand ca Azimut sa debuteze pe piata in 2026.

Desi numele Azimut este inspirat din domeniul astronimiei si geodeziei, aspectul sau pare la prima vedere apropiat de DACIA Bigster insa oficialii Lada neaga orice legatura directa cu modelele DACIA. In ciuda acestui fapt, este evident ca strategia de design si abordarea conceptului SUV de catre Lada sunt influentate de succesul pe care DACIA Bigster il inregistreaza in Europa de Est si nu numai.

Modelul Azimut afiseaza o parte frontala impunatoare, cu linii verticale, console scurte si celebrul X caracteristic gamei Lada, oferindu-i un aer modern si agresiv. Farurile LED integrate in grila si prizele de aer ale barei de protectie sugereaza o atentie sporita la detalii si o dorinta de a oferi un design actualizat, capabil sa concureze cu DACIA Bigster.

DACIA Bigster: Versiunea EXCLUSIVA Total Neasteptata dupa SUV-ul Romanesc

Jantele din aliaj de 18 inch, aripile rotilor largi si combinatia de vopsea in doua tonuri transforma silueta masinii intr-una remarcabila, menita sa impresioneze si sa atraga atentia, in stilul consacrat de DACIA Bigster.

La interior, Azimut propune un habitaclu sobru si modern, dotat cu doua ecrane digitale: unul pentru instrumentar si altul, tactil, de 10 inch, pentru sistemul multimedia cu navigatie si asistent vocal, dezvoltat impreuna cu Sber si Navio – doi giganti IT din Rusia.

Dotarile standard includ sistem audio cu sase difuzoare, camera pentru marsarier si acces fara cheie, dar pot fi adaugate si optiuni precum plafon panoramic, incarcare wireless, climatizare automata pe doua zone sau vedere la 360 de grade – elemente ce pozitioneaza SUV-ul ca alternativa la modelele DACIA Bigster.

Sub capota, Lada Azimut va oferi trei motorizari pe benzina: un motor de 1,6 litri cu 120 CP, unul de 1,8 litri cu 132 CP si un turbo de 1,5 litri cu 150 CP. Gama de transmisii cuprinde manuala cu sase trepte, CVT sau automata, iar platforma tehnica, derivata din Lada Vesta, a fost serios revizuita, adaugandu-se peste 1.000 de componente noi sau modificate fata de baza originala.

Desi la lansare Azimut va fi oferit doar cu tractiune fata, Lada sugereaza ca in viitor va aparea si o versiune cu tractiune integrala, pentru a concura direct cu DACIA Bigster pe segmentul SUV-urilor cu adevarat capabile off-road.

Preturile pentru Azimut, conform presei ruse, pornesc de la 2,5 milioane de ruble (aproximativ 29.000 de euro) si pot ajunge la 35.000 de euro, facandu-l cel mai scump model Lada de pana acum. Chiar daca, pe fondul sanctiunilor si al situatiei geopolitice, exportul acestui model in Europa ramane improbabil, aparitia Lada Azimut arata clar cat de influent si dorit a devenit DACIA Bigster pe piata internationala, impunandu-se ca un reper pentru noile generatii de SUV-uri.

author avatar
Redactia iDevice.ro