Schimbari OBLIGATORII Oficiale ale ELECTRICA care Afecteaza Milioanele de Clienti Romani

electrica sistem protectie

ELECTRICA, incepand cu luna iulie 2025, anunta in mod oficial ca intentioneaza sa elimine posibilitatea pentru clientii din toata Romania de a se autentifica prin codul ATM pentru transmiterea indexului autocitit si pentru accesul in meniul interactiv al Call Center-ului Electrica Furnizare.

ELECTRICA afirma ca aceasta schimbare face parte din planul companiei de a imbunatati siguranta si accesibilitatea serviciilor digitale oferite clientilor. Pana acum, utilizatorii se puteau autentifica simplu, apeland TelVerde si introducand un cod ATM unic. Incepand cu luna iulie, acest cod nu va mai functiona, iar clientii trebuie sa foloseasca alte doua elemente de identificare.

Noul sistem de autentificare ELECTRICA

Pentru a accesa zonele securizate – atat transmiterea indexului autocitit, cat si meniul interactiv Call Center – clientii ELECTRICA vor avea la dispozitie doua informatii regasite pe prima pagina a facturii, sectiunea „Client”:

  • Codul locului de consum (NLC), format din patru cifre fixe, de tipul 7000XXXXXX;
  • Ultimele patru cifre ale codului de client, de forma XXXXXX4567.

Cu aceste doua elemente, autentificarea devine mult mai simpla si consta in introducerea consecutiva a codului locului de consum si a celor patru cifre finale din codul de client. Astfel, ELECTRICA asigura o protectie mai buna a datelor, reducand riscul de acces neautorizat.

Transmiterea indexului autocitit

ELECTRICA afirma si ca toti clientii pot transmite indexul contorului in perioada indicata pe factura, prin oricare dintre canalele dedicate:

  • TelVerde (0800.800.048) – apel gratuit, disponibil non-stop;
  • MyElectrica – platforma online actualizata constant pentru a oferi un parcurs intuitiv;
  • E-chat – asistentul virtual, capabil sa preia indexul si sa ofere confirmari imediate.

ELECTRICA, prin aceste optiuni rapide, incurajeaza completarea indexului autocitit in termenul specificat, evitand astfel restrictiile sau penalizarile generate de citirea intarziata de catre personalul distribuitorului.

Functionalitati extinse in meniul interactiv

Meniul interactiv al Call Center-ului ELECTRICA Furnizare ramane o componenta utila si pentru alte operatiuni, pe langa transmiterea indexului:

  • Activarea facturii electronice: clientii casnici isi pot activa factura online, primind confirmarea prin e-mail si acces direct in contul MyElectrica;
  • Confirmarea platii facturilor restante: serviciu disponibil pentru cei cu maxim doua facturi restante;
  • Informatii despre sold si ultimele facturi: obtinerea detaliilor privind sumele datorate, datele de emitere si modalitatile de plata;
  • Intervalul de transmitere a indexului si programarea citirii contorului de catre operator;
  • Optiunea de notificare telefonica in cazul emiterii unui preaviz de deconectare pentru neplata;
  • Numere de contact ale operatorului de distributie pentru semnalarea deranjamentelor in retea.

Toate aceste functionalitati completeaza portofoliul de optiuni self-service oferite de ELECTRICA, reducand timpul de asteptare si oferind suport non-stop clientilor.

ELECTRICA subliniaza ca, pentru a evita orice inconveniente, consumatorii sunt rugati sa verifice din timp codul locului de consum si ultimele cifre ale codului de client de pe factura curenta. In cazul in care nu dispun de aceste informatii, pot consulta factura electronica in cadrul platformei MyElectrica sau pot solicita o copie la adresa de e-mail inregistrata. De asemenea, pentru orice nelamuriri, serviciul de asistenta prin TelVerde ramane disponibil gratuit, 24/7.

ELECTRICA, prin aceste masuri, isi continua strategia de digitalizare, oferind clientilor solutii sigure si eficiente, adaptate nevoilor actuale. Schimbarea metodei de autentificare reflecta angajamentul companiei de a proteja datele personale si de a facilita accesul la serviciile de furnizare a energiei electrice.