Poșta Română le vorbește tuturor românilor despre o acțiune importantă pe care a derulat-o în cursul zilelor trecute chiar directorul Companiei Naționale, deoarece în cadrul conferinţei „RO 3.0 – UPGRADE România”, Valentin Ştefan, Directorul General al Postei Române, a subliniat amploarea investiţiilor pe care compania le va realiza în perioada următoare.
Poșta Română afirmă că de la renovarea hub-urilor logistice deja existente până la construirea unor facilităţi complet noi, Poşta Română îşi propune să îşi modernizeze infrastructura astfel încât să răspundă cerinţelor pieţei şi să asigure o experienţă optimă atât pentru partenerii de e-commerce, cât şi pentru clienţii finali. Directorul general a caracterizat aceste finanţări drept „istorice”, menţionând că proiectele aflate deja în derulare vor continua fără întrerupere, astfel încât viitoarea Poştă Română să reflecte progresul dorit de toţi utilizatorii serviciilor poştale.
Control total asupra lanţului logistic
Un pilon central în strategia Poştei Române este gestionarea completă a lanţului logistic – de la procesarea comenzilor online şi până la livrarea „last mile”. Valentin Ştefan a explicat că această abordare integrată permite optimizarea timpurilor de tranzit, reducerea costurilor operaţionale şi creşterea gradului de satisfacţie al consumatorilor.
„Avem nevoie de control deplin asupra fiecărei etape”, a mai punctat el, subliniind importanţa colaborării strânse cu toţi actorii din mediul public şi privat. În acest fel, Poşta Română îşi asigură poziţia competitivă pe piaţa globală şi îşi construieşte un avantaj durabil faţă de alte reţele postale internaţionale.
Parteneriate cu instituţiile statului
Valentin Ştefan a evidenţiat, de asemenea, rolul strategic al relaţiilor cu instituţiile statului. O bună coordonare cu autorităţile centrale şi locale contribuie la fluidizarea fluxurilor poştale şi la implementarea rapidă a noilor soluţii tehnologice.
Continuând tradiţia Poştei Române de a fi un partener de încredere pentru administraţia publică, managementul actual pune accent pe consolidarea acestor parteneriate, astfel încât serviciile publice să ajungă la orice colţ al ţării, indiferent de accesibilitate.
Perspective pe următorii zece ani
Pentru Poşta Română, continuitatea este esenţială. „Investiţiile de acum conturează Poşta Română a următorilor zece ani, aşa cum ne dorim cu toţii să o regăsim în viitor”, a declarat Valentin Ştefan. Cu proiecte de infrastructură planificate pe termen lung şi cu obiective clare de digitalizare, compania se pregăteşte să răspundă exigenţelor unui mediu de business în continuă schimbare. Astfel, fiecare investiţie devine un pas către o Poştă Română mai eficientă, mai modernă şi mai aproape de nevoile clienţilor.
Titlurile de stat „Tezaur” prin Poşta Română
În aceeaşi zi, Poşta Română a anunţat continuarea programului de intermediere a vânzării titlurilor de stat „Tezaur”, lansat de Ministerul Finanţelor. Din 7 iulie şi până pe 1 august 2025, populaţia poate subscrie la trei noi emisiuni cu scadenţe de 1, 3 şi 5 ani, oferind dobânzi anuale de 7%, 7,50% şi, respectiv, 7,90%.
Veniturile rezultate din dobânzi sunt neimpozabile, iar titlurile, cu valoare nominală de 1 leu, sunt în formă dematerializată. Achiziţia se poate face atât prin reţeaua de oficii Poşta Română – până pe 31 iulie în mediul urban şi până pe 30 iulie în mediul rural –, cât şi online, prin platforma ghiseul.ro, pentru persoanele înregistrate în Spaţiul Privat Virtual. Astfel, Poşta Română îşi extinde şi mai mult rolul de facilitator în accesul românilor la investiţii sigure, susţinând totodată obiectivele de economisire ale statului.