Mecanismele Oficiale pe care PPC Romania le Adoptă cu Măsuri de ULTIMĂ ORĂ după Expirarea Plafonării la Energie

ppc romania mecanisme plafonare preturi electricitate

PPC Romania, compania de energie care a preluat 4 milioane de clienți ai ENEL în toată țara în cursul anului trecut, își anunţă clienții de la nivelul întregii țări despre faptul că s-a încheiat schemei de sprijin garantată prin Ordonanţa de Urgenţă nr. 6/2025, care acoperea consumatorii finali de energie electrică în perioada 1 aprilie–30 iunie 2025.

PPC Romania transmite astfel, de la această dată, preţul energiei electrice nu va mai fi plafonat, iar facturarea va reflecta tariful stabilit în contractul de furnizare. Prin această decizie, PPC Romania subliniază tranziţia către condiţiile comerciale agreate de comun acord cu fiecare client, fără intervenţii de reglementare în tarife.

Încheierea unui ajutor, inițierea altuia

PPC Romania explică și că toți clienţii care au semnat noi acorduri de furnizare, sau ale căror contracte au suferit modificări în ultimele luni, vor plăti preţurile actualizate, aşa cum au fost comunicate de furnizor. PPC Romania recomandă verificarea atentă a clauzelor contractuale şi a notificărilor primite recent, pentru a evita surprizele la emiterea facturilor din iulie încolo. În contextul creşterii preţurilor pe pieţele angro, revenirea la tarifele contractuale va reflecta dinamica costurilor de achiziţie a energiei.

Pentru a veni în întâmpinarea nevoilor financiare ale consumatorilor, PPC Romania oferă posibilitatea plăţii eșalonate a facturilor, facilitând astfel gestionarea cheltuielilor lunare. Clienţii interesaţi pot afla detalii în secţiunea „Informații utile” de pe site-ul ppcenergy.ro, la rubrica „Plată factură” şi „Cum soliciți o plată eșalonată”. Această opţiune este gândită să atenueze impactul imediat al tarifelor contractuale, prin extinderea perioadei de plată în rate convenabile.

Mecanismele de ajutor financiar pentru români

PPC Romania reafirmă angajamentul de a aplica toate mecanismele de sprijin disponibile conform cadrului legislativ în vigoare. Orice actualizare a cadrului normativ va fi publicată proactiv pe ppcenergy.ro, în secţiunea „Plafonare – Client vulnerabil”. Astfel, dacă autorităţile includ, pe viitor, familiile monoparentale sau pe cele cu trei copii în categoria beneficiarilor unui tarif preferenţial, PPC Romania se angajează să implementeze imediat măsura şi să informeze transparent toţi clienţii eligibili.

După încetarea aplicabilităţii prevederilor OUG nr. 6/2025, facturarea energiei electrice pentru clienţii preluaţi în regim de ultimă instanță (FUI) va fi realizată lunar, pe baza consumului efectiv înregistrat şi a tarifului determinat pentru fiecare lună. PPC Romania precizează că FUI va emite facturile la finalul fiecărei luni, permiţând consumatorilor să ştie cu exactitate costul energiei utilizate.

Furnizarea în regim de ultimă instanță

PPC Romania spune inclusiv ca toți clienţii care beneficiază de energia furnizată în regim de ultimă instanță pot obţine informaţii suplimentare prin intermediul contului personal myPPC, accesând secţiunea „Contul meu/Produse și servicii” şi selectând butonul „i” asociat fiecărui loc de consum.

De asemenea, solicitările pot fi transmise prin formularul de contact online din secţiunea „Contact”, apelând numărul de telefon 021.9977 (tarif normal) între orele 08:00–20:00, de luni până vineri, sau prin vizita la cel mai apropiat magazin PPC, cu programare prealabilă pe website. Pentru corespondență oficială, compania stă la dispoziţie la adresa Bulevardul Mircea Vodă nr. 30, etaj 6, camera 6.8, sector 3, București.

Prin aceste măsuri, PPC Romania îşi propune să asigure o tranziţie cât mai lină pentru consumatori, menţinând transparenţa și predictibilitatea costurilor. Într-un context economic volatil, compania mizează pe comunicare clară şi suport dedicat, pentru ca fiecare client să fie pe deplin informat şi să poată gestiona în mod eficient facturile la energie electrică.

author avatar
Redactia iDevice.ro