BMW Sfidează Apple si Refuză CarPlay Ultra pentru Mașinile Sale

BMW Apple Refuză CarPlay Ultra

BMW a confirmat oficial că nu va oferi suport pentru platforma CarPlay Ultra de generație următoare dezvoltată de Apple în niciunul dintre viitoarele sale vehicule. Această decizie marchează prima respingere clară și fără echivoc a sistemului Apple CarPlay Ultra de către BMW de la anunțul lansării, surprinzând utilizatorii care așteptau o integrare mai profundă între iDrive și ecosistemul iOS.

În 2022, după dezvăluirea CarPlay Ultra la conferința anuală WWDC, BMW adoptase inițial o poziție neutră. La acel moment, reprezentanții companiei declarau că „ne concentrăm pe îmbunătățirea continuă a sistemului nostru de interfață iDrive și vom evalua modul în care inovațiile Apple pot fi integrate în soluțiile noastre”. Însă, la mai bine de trei ani de la acel anunț, un purtător de cuvânt al BMW AG a precizat pentru BMW Blog că „BMW nu are în prezent planuri de a integra Apple CarPlay Ultra” în platforma sa software.

Noua generație de interfață digitală iDrive X este programată să debuteze la sfârșitul acestui an pe SUV-ul electric BMW iX3, urmând să fie implementată ulterior în toate modelele din seria Neue Klasse. iDrive X include „Afișajul panoramic”, un instrument inovator care proiectează informații esențiale pe marginea inferioară a parbrizului, oferind o experiență de condus mai imersivă. În pofida respingerii CarPlay Ultra, BMW va continua să suporte funcționalitățile standard Apple CarPlay și Android Auto, însă acestea vor rămâne limitate la ecranul principal de infotainment, fără extinderea pe cel al bordului și pe parbriz.

Apple CarPlay Ultra, prezentat pentru prima dată în iunie 2022, propune o interfață foarte captivantă, care înlocuiește aproape complet interfața nativă a constructorului auto. Spre deosebire de versiunea tradițională de CarPlay, care operează doar pe afișajul central, CarPlay Ultra se întinde pe toate ecranele vehiculului și permite controlul direct al funcțiilor auto de bază – de la climatizare la camerele de parcare –, prin limbajul de design și logica Apple.

În cursul acestui an, și alți producători de automobile au renunțat la integrarea CarPlay Ultra. Mercedes-Benz, Volvo, Polestar și Renault au anunțat decizii similare, deși fusese speculat că vor adopta rapid platforma Apple. Pe de altă parte, unele mărci precum Porsche, Ford, Hyundai, Genesis, Kia, Honda, Acura, Infiniti, Jaguar, Land Rover, Lincoln și Nissan au anunțat sau sunt așteptate să ofere CarPlay Ultra în viitor. Până în prezent, Aston Martin este singurul constructor care a livrat deja vehicule echipate cu sistemul Ultra.

Refuzul BMW de a integra CarPlay Ultra reflectă o strategie prin care producătorii premium își păstrează controlul asupra experienței de brand și asupra dezvoltării software-ului. Înlocuirea completă a interfeței native cu sistemul Apple ar putea afecta posibilitatea diferențierii produselor și ar presupune colaborări tehnice și comerciale complexe. Astfel, BMW mizează în continuare pe evoluția propriei soluții iDrive, asigurând compatibilitate cu ecosistemul Apple prin CarPlay standard, dar menținându-și autonomia în definirea experienței digitale la bord.

Pe măsură ce tehnologia auto evoluează rapid, conflictul dintre standardizare și personalizare devine tot mai acut. BMW a ales să rămână fidel propriei platforme, încredințându-și utilizatorii că viitoarele versiuni iDrive X vor compensa prin inovații native, fără a fi nevoiți să renunțe la caracteristicile distinctive ale mărcii. Rămâne de văzut dacă această abordare va păstra loialitatea fanilor sau dacă va determina o schimbare de strategie în fața presiunii tot mai mari a integratorilor externi de top.

author avatar
Redactia iDevice.ro