Orange România a încheiat primele şase luni ale anului 2025 cu o cifră de afaceri consolidată de 684 de milioane de euro, înregistrând o scădere de 2,1% faţă de aceeaşi perioadă din 2024. Chiar dacă rezultatul financiar a fost uşor sub cel din primul semestru al anului precedent, Orange şi-a menţinut poziţia de lider în telecomunicaţii printr‑o familie de servicii care deserveşte peste 9 milioane de utilizatori de telefonie mobilă, mai mult de 1 milion de abonaţi de internet fix în bandă largă şi peste 1 milion de clienţi de televiziune prin cablu şi satelit.
Investiţiile anunţate continuă să susţină planurile de extindere şi modernizare a reţelelor mobile şi fixe. Compania estimează că va depăşi pragul de 200 de milioane de euro alocat pentru dezvoltări până la sfârşitul anului 2025, menţinând acelaşi ritm constant în pofida presiunilor economice şi a dezechilibrelor din piaţa de telecomunicaţii.
Eforturile Orange se reflectă în extinderea acoperirii 5G/5G+ în 58 de oraşe, cu viteze de până la 1,5 Gbps, iar lista centrelor urbane cu acoperire 100% include deja Capitale precum Bucureşti, dar şi municipii mai mici precum Miercurea‑Ciuc sau Satu Mare.
Tranziţia naturală către tehnologiile moderne este vizibilă în creşterea constantă a clienţilor care aleg soluţii bazate pe 4G, 5G şi fibră optică, în timp ce serviciile de generaţie veche – DTH şi xDSL – pierd teren. În această primă parte a anului, Orange a lansat Orange Fibra 2300, cel mai rapid serviciu de internet fix din România, cu viteze de download de până la 2,3 Gbps şi upload de 1 Gbps. Eligibilitatea de 100% pentru noul pachet de fibră optică a fost atinsă în Bucureşti, Ploieşti şi Iaşi, consolidând astfel oferta de internet fix a operatorului.
Conform studiului Netograf al ANCOM pentru semestrul I 2025, Orange deţine cea mai rapidă viteză medie de download pentru internet fix în România – 558 Mbps – şi îşi păstrează totodată supremaţia în segmentul mobil, cu 95 Mbps viteză medie de download.
Performanţa reţelelor şi optimizarea portofoliului convergent au avut un impact pozitiv asupra comportamentului consumatorilor, reflectat printr‑o rată a migrării clienţilor către competitori redusă la jumătate comparativ cu începutul lui 2023 şi prin dinamizarea vânzărilor.
În paralel cu extinderea infrastructurii, Orange a lansat în această vară campania „Reţeaua #1 pentru pasiunile tale”, cu multiplul campion olimpic David Popovici drept ambasador. Mesajul central – că perfecţiunea personală se construieşte prin efort zilnic şi autodepăşire – se aliniază cu angajamentul companiei de a furniza cea mai rapidă şi inovatoare reţea pentru pasiunile fiecărui utilizator.
Pe segmentul B2C, interesul pentru soluţii digitale se concretizează în succesul platformei YOXO, serviciu 100% digital care a consemnat o creştere de 14% a utilizatorilor noi în S1 2025 faţă de perioada similară a anului trecut. Clienţii apreciază parcursul end‑to‑end oferit exclusiv prin aplicaţie – de la activare cu eSIM până la modificarea abonamentului şi plata facturii – iar îmbunătăţirile implementate, precum funcţia de scanare a cărţilor de identitate inclusiv a versiunii digitale, asigură un proces de utilizare simplificat şi sigur.
În zona de B2B, Orange Business a raportat o majorare de 9,8% a veniturilor din servicii IT&C în primul semestru al lui 2025. Compania a integrat tehnologii de ultimă generaţie, punând accent pe soluţii de cloud, securitate cibernetică şi infrastructură digitală adaptate nevoilor companiilor.
Veniturile generate de pachetele personalizate B2B au crescut cu 65,7%, iar segmentul echipamentelor a înregistrat un avans de peste 31%. În paralel, serviciul flexibil de tip Flexible Computing a consemnat un plus de 33%, iar soluţiile de colaborare unificată (UCC) au înregistrat o creştere de 15% în raport cu primul semestru din 2024. Aceste rezultate reflectă consolidarea poziţiei Orange ca partener strategic al transformării digitale în România.