E.ON Explica o Serie de Reguli Extrem de Importante privind Clientii din Romania

e.on reguli deconectare reconectare plata factura

E.ON, grup de energie din Romania de care depind milioane de romani pentru furnizarea de servicii de energie electrica si gaze naturale in fiecare zi, clarifica public regulile de plata si deconectare pentru clientii sai, explicand termenele, penalitatile si pasii necesari pentru reluarea furnizarii energiei electrice.

E.ON afirma ca factura de electricitate se poate achita pana la data scadentei afisata pe prima pagina a facturii, iar acest termen este de 15 sau 30 de zile de la emitere, in functie de oferta E.ON aleasa pe piata concurentiala. Dupa expirarea scadentei, furnizorul poate calcula penalitati pentru fiecare zi de intarziere.

E.ON, pentru clientii care au ramas la pretul de Serviciu Universal, precizeaza ca termenul de plata este de 15 zile, la care se adauga un termen suplimentar de gratie de 30 de zile. In total, clientii SU beneficiaza de 45 de zile calendaristice de la data emiterii facturii pentru a achita fara penalitati. Daca restanta persista, consecintele difera in functie de tipul de contract si de eligibilitate.

Compania arata ca, pentru clientii serviciului universal, poate sista furnizarea incepand cu ziua 74 de la emiterea facturii, cu un preaviz de 28 de zile calendaristice, daca nu a fost efectuata plata. Pentru clientii casnici eligibili si pentru persoanele juridice, sistarea poate interveni mai devreme, incepand cu ziua 40 de la emitere, cu un preaviz de 15 zile calendaristice.

E.ON Explica o Serie de Reguli Extrem de Importante privind Clientii din Romania

E.ON subliniaza ca respectarea acestor termene este esentiala pentru a evita intreruperea alimentarii cu electricitate. E.ON mentioneaza ca, in cazul in care dupa intrerupere plata integrala a facturii si a penalitatilor nu este efectuata in termen de 20 de zile de la data sistarii, furnizorul are dreptul de a rezilia contractul de furnizare a energiei electrice, cu un preaviz suplimentar de 20 de zile calendaristice.

Ulterior, sumele datorate vor fi recuperate conform dispozitiilor legale in vigoare. Pentru a preveni situatiile de deconectare, E.ON transmite SMS de avertizare inainte de intrerupere, insa recomanda clientilor sa nu amane plata pana in acel moment pentru a nu risca sa ramana fara electricitate.

E.ON afirma si ca pentru a primi aceste notificari, clientii trebuie sa se asigure ca furnizorul are numarul lor corect de telefon mobil. Daca numarul a fost schimbat recent, actualizarea se poate face direct in contul E.ON Myline, prin apel la 0265 200 366, tarif normal din orice retea, sau in magazinele E.ON.

In ceea ce priveste reluarea furnizarii dupa o deconectare, E.ON arata ca sunt necesari mai multi pasi. Clientul trebuie sa achite integral suma mentionata in preaviz si sa plateasca taxa de reconectare. Pentru un loc de consum cu bransament monofazat, taxa este de 509,54 lei, iar pentru un bransament trifazat este de 566,98 lei, tarife practicate de Operatorul de Distributie Delgaz Grid S.A. Daca locul de consum este in reteaua altui operator de distributie, clientul trebuie sa consulte tarifele acestuia.

E.ON mai precizeaza ca, daca un client a fost deconectat in ultimul an, este necesara depunerea unei garantii in contul E.ON, in valoare egala cu echivalentul consumului mediu pe trei luni. Reluarea furnizarii presupune si o cerere de reconectare, depusa prin apel telefonic la 0265 200 366 sau in cel mai apropiat magazin E.ON.

E.ON afirma ca depune eforturi pentru ca, in maximum doua zile lucratoare, alimentarea cu electricitate sa fie reluata. Mesajul E.ON este clar: urmareste scadenta de pe factura, plateste in 15 sau 30 de zile in functie de oferta concurentiala, iar la Serviciu Universal respecta intervalul total de 45 de zile fara penalitati, conform informatiilor E.ON actuale, oficiale, transmise.