DACIA Logan: Decizia de Reincepere a Productiei unui Model Iconic a fost Luata

DACIA Logan este in centrul unei decizii complet neasteptate, iar asta pentru ca decizia de reincepere a productiei unui model iconic a fost luata.

DACIA Logan Decizia Reincepere Productiei Model Iconic Luata

DACIA Logan, masina iconica cu care DACIA si Renault au facut istorie pe piata auto la nivel global, face o revenire in forta, iar asta pentru ca la foarte mare distanta de Europa a fost luata decizia de a se reincepe productia modelului initial, dar de aceasta data in Iran, intr-o forma pe care Renault a licentiat-o cu mult timp in urma.

DACIA Logan in versiunea noua va purta numele Pars Nova si aduce un design usor schimbat, alaturi de mici imbunatatiri la nivelul echipamentelor. Contextul are o rezonanta istorica: asa cum Dacia a cumparat la sfarsitul anilor 1960 licenta pentru a produce propria versiune a lui Renault 12, compania iraniana Pars Khodro a cumparat drepturile pentru DACIA Logan si a produs propria versiune pentru cativa ani.

Acum, industria auto din Iran reincepe productia acestui model intr-o varianta noua, cu specificatii tehnice actualizate. Sub numele de cod P90, DACIA Logan iraniana va fi echipata cu un motor aspirat, de 1.6 litri, in patru cilindri, capabil sa dezvolte o putere maxima de 111 CP si un cuplu maxim de 150 Nm.

DACIA Logan in versiunea iraniana ar urma sa aiba o cutie de viteze manuala cu cinci trepte si o optiune automata cu sase trepte, configuratii care acopera atat preferintele traditionale, cat si pe cele orientate spre confortul zilnic. In habitaclu, Pars Nova propune un ecran central pentru infotainment, un afisaj al instrumentarului de bord combinat, digital si analog, sistem de control al stabilitatii si tractiunii, geamuri electrice si alte echipamente.

DACIA Logan: Decizia de Reincepere a Productiei unui Model Iconic a fost Luata

Primele informatii arata ca modelul ar putea fi vandut si in Rusia, prin AvtoVAZ, fostul partener al Renault Group in aceasta tara, care a produs inclusiv generatia a doua a lui Logan. Compania rusa este cea care produce si livreaza iranienilor motorul de 1.6 litri si are in plan importul pe piata locala a unui volum de 45.000 de masini Pars Nova.

DACIA Logan produsa in aceasta versiune indica o extindere comerciala dincolo de piata interna a Iranului si confirma interesul pentru arhitectura tehnica DACIA Logan. Proiectul se desfasoara pe fondul retragerii Renault din Iran, produsa in urma cu aproximativ sase ani, odata cu aplicarea sanctiunilor internationale.

Anterior, compania franceza a asamblat in parteneriat cu producatorii locali modelul Logan sub numele Renault Tondar. De asemenea, prima generatie a lui Sandero a fost construita si vanduta in Iran sub diverse denumiri. Relansarea sub sigla Pars Nova evidentiaza longevitatea platformei DACIA Logan si capacitatea ei de a raspunde unor piete care valorizeaza simplitatea functionala.

Cu specificatii clare si dotari modernizate, proiectul promite sa continue povestea unui model emblematic, de data aceasta cu un centru de greutate industrial in Iran si cu o potentiala deschidere comerciala spre Rusia, pentru un nou ciclu de viata relevant si previzibil. Anuntul marcheaza o miscare importanta pentru proiect industrial.