DACIA Duster si DACIA Bigster 2025 sunt în centrul unui anunțt important făcut astăzi de către DACIA, iar asta deoarece producătorul de la Mioveni introduce oficial un sistem de propulsie 4×4 automat, reprezentând o inovație globală prin combinarea a trei surse de energie într-un singur grup propulsor bazat pe benzină, GPL și electricitate.
Tehnologie hibrid-G 150 4×4, cum funcționează
DACIA Duster si DACIA Bigster 2025 cu noul pachet hybrid-G 150 4×4, disponibil pentru comenzi din această toamnă, îmbină un motor termic 1.2 l mild-hybrid 48V montat pe puntea față cu un motor electric amplasat pe puntea spate.
Motorul termic dezvoltă 103 kW (140 CP), iar unitatea electrică poate furniza până la 23 kW (31 CP) în vârf, ceea ce duce la o putere combinată de 113 kW (154 CP). Cuplurile anunțate sunt de 230 Nm pentru propulsorul termic și până la 87 Nm pentru motorul electric. Motorul termic bi-fuel, produs în România, la Mioveni, de Horse Powertrain, asigură flexibilitate în alimentare și economie de exploatare.
Avantaje în utilizare și autonomie extinsă
DACIA Duster si DACIA Bigster 2025 în combinația dintre cele două rezervoare de 50 de litri, pentru benzină și pentru GPL, oferă o autonomie totală impresionantă: până la 1.500 km conform ciclului WLTP pentru modelul Duster.
În traficul urban, Dacia anunță că atât DACIA Duster 2025, cât și DACIA Bigster 2025 pot funcționa în regim 100% electric până la 60% din timp, mulțumită bateriei Li-Ion de 48V cu capacitate de 0,84 kWh, care se reîncarcă automat în fazele de decelerare și frânare. Această capacitate de rulare electrică repetată reduce consumul în oraș și îmbunătățește confortul și silențiozitatea la condus.
Economie și emisii
Pe partea de costuri de utilizare, sistemul hybrid-G 150 4×4 reduce cheltuielile cu aproximativ 30% față de motoarele pe benzină similare. Valorile medii anunțate sunt 7,1–7,2 l/100 km în regim GPL și 5,5–5,6 l/100 km în regim benzină, iar emisiile CO2 sunt între 116–118 g/km (GPL) și 124–126 g/km (benzină).
Comparativ cu versiunea 4×4 mecanică mild-hybrid 130, noile configurații scad emisiile cu circa 20 g/km, oferind astfel argumente atât economice, cât și ecologice pentru cumpărători.
Tracțiune integrală inteligentă și cutie spate inovatoare
DACIA Duster si DACIA Bigster 2025 au ca elementul definitoriu motorul electric pe puntea spate asociat unei cutii inovatoare cu două trepte, complet decuplabilă. Această soluție permite un cuplu mare la viteze reduse pe prima treaptă și o eficiență sporită la viteze ridicate pe treapta a doua, reducând turația motorului electric.
Modul neutru (decuplare) elimină complet pierderile prin frecare în regim 4×2, optimizând consumul. Tracțiunea integrală electrică rămâne eficientă până la 140 km/h, asigurând cuplu instantaneu la detectarea pierderii de aderență.
Transmisia include o cutie automată cu dublu ambreiaj și şase trepte, echipată cu padele pe volan, o premieră pentru Dacia, care facilitează schimbarea treptelor în situaţii solicitante, de la off-road la tractare sau urcări montane.
DACIA Duster și DACIA Bigster 2025 urmăresc să ofere un echilibru între performanță, eficiență și accesibilitate. Noul sistem hybrid-G 150 4×4 bi-fuel GPL reafirmă angajamentul Dacia de a combina simplitatea unui produs accesibil cu tehnologiile actuale de electrificare și cu avantajele economice ale GPL-ului pentru utilizatorii.




























