TikTok Anunta ca are 200 de Milioane de Utilizatori in Europa

tiktok 200 milioane utilizatori europa

Peste 200 de milioane de oameni din Europa folosesc TikTok in fiecare luna pentru a se exprima, a se distra, a descoperi hobby-uri, a invata abilitati noi sau a pune pe picioare afaceri.

Este o crestere clara fata de anul trecut, cand erau raportati 175 de milioane de utilizatori, iar comunitatea se apropie acum de o treime din populatia SEE si a Regatului Unit. In Romania, TikTok numara 9,1 milioane de utilizatori activi lunar, confirmand apetitul publicului local pentru formate scurte si comunitati tematice care genereaza conversatii si oportunitati.

TikTok, catalizator pentru afaceri mici

Pe masura ce comunitatea se largeste, impactul economic al TikTok se amplifica. Milioane de afaceri din Europa sunt deja prezente pe platforma, iar sistemul sau de recomandare le conecteaza cu clienti noi fara a depinde de un numar mare de urmaritori.

Exemplul romanesc al cofetariei lui @elianmita, unul dintre cei mai indragiti patiseri de pe TikTok, arata cum vizibilitatea online poate deveni motor de vanzari: dintr-un job intr-o multinationala, fondatorul a trecut la propriul laborator si la un „gemulet” devenit reper national, sustinut de o comunitate de peste 1,4 milioane de urmaritori.

Conform unei analize Oxford Economics, activitatea IMM-urilor pe TikTok a contribuit cu 4,8 miliarde de euro la economiile Germaniei, Frantei, Italiei, Tarilor de Jos si Belgiei si a sustinut peste 51.000 de locuri de munca.

Parteneriate culturale si sportive

TikTok isi pune amprenta si in cultura si sport. Platforma este partener oficial al Festivalului de la Cannes, pe care il celebreaza si il amplifica pentru al patrulea an consecutiv.

In zona sportiva, TikTok a sustinut evenimente emblematice precum Turul Frantei si Six Nations Rugby, iar parteneriatele cu echipa nationala a Germaniei la Euro 2024 si cu TeamGB si ParalympicsGB la Jocurile Olimpice de la Paris au adus publicului imagini si povesti din culisele marilor competitii.

In artele spectacolului, institutii precum Royal Shakespeare Company au deschis noi cai catre public, iar in Romania parteneriatul cu Festivalul International de Teatru de la Sibiu a marcat, in 2022, primul spectacol de teatru transmis live pe TikTok la nivel mondial.

Impact social prin Booktok si sistem

#BookTok inspira o noua generatie de cititori si impulsioneaza vanzarile autorilor prezenti pe TikTok. Platforma a colaborat cu targuri si festivaluri literare din toata Europa, iar un studiu al UK Publishers Association arata ca 59% dintre tinerii intre 16 si 25 de ani si-au descoperit pasiunea pentru lectura datorita BookTok.

Tot anul trecut, TikTok a lansat un flux dedicat STEM in toata Europa, care reuneste continut educational si inspirational din stiinta, tehnologie, inginerie si matematica; la nivel global, un sfert dintre adolescenti acceseaza saptamanal acest canal, imbogatit constant cu continut in limbile locale.

Initiative in Romania privind siguranta si educatia

In Romania, TikTok a colaborat cu ONG-uri si institutii media pentru proiecte concrete. De Ziua Sigurantei pe Internet, parteneriatul cu World Vision a livrat clipuri despre gandire critica si gestionarea timpului petrecut in fata ecranului, integrate intr-un hub dedicat.

O campanie de educatie media realizata impreuna cu Libertatea si Digi FM a depasit 109 milioane de impresii, fiecare videoclip adunand peste 26 de milioane de vizualizari. In perioada 2023-2024, Scoala de Valori a derulat Future Jobs Cup, iar proiectul educational SEXUL vs BARZA va produce 20 de videoclipuri despre sanatate sexuala si drepturile femeilor pana la finalul lui 2025, continuand colaborari anterioare.

Tot mai multi reprezentanti politici si institutii folosesc TikTok pentru a comunica direct cu cetatenii: de la Emmanuel Macron @emmanuelmacron, la Cancelarul Germaniei, Friedrich Merz @merzcdu, Donald Tusk @donald_tusk, Roberta Metsola @metsola.roberta, Giorgia Meloni @giorgiameloni_ufficiale si Guvernul Regatului Unit @ukgov.