Informarea Oficiala de ULTIM MOMENT a CEC Bank care Priveste Romanii din Toata Tara

cec bank internet banking romania

CEC Bank, binecunoscuta banca de la care milioane de romani beneficiaza de servicii in fiecare luna, a publicat o informare oficiala care arata faptul ca peste 57% dintre romani folosesc Internet Banking sau Mobile Banking pentru efectuarea de tranzactii.

CEC Bank spune ca, dintre utilizatorii acestor servicii digitale, 33% fac plati in mod curent, saptamanal sau chiar mai des, in timp ce alti 24,5% apeleaza la ele ocazional, mai rar de o data pe luna. Conform CEC Bank, aceste cifre reflecta integrarea treptata a canalelor la distanta in rutina financiara a publicului.

Peste 63% dintre respondenti declara ca au utilizat cardul bancar pentru a achita cumparaturi online, indicand extinderea metodelor electronice in comertul digital. In privinta facturilor lunare, peste 47% folosesc constant cardul sau un cont bancar pentru plata, 27% recurg la card ori cont doar uneori, iar 26% platesc utilitatile exclusiv in numerar.

Imaginea de ansamblu arata o preferinta echilibrata intre solutiile moderne si practicile traditionale, cu un rol semnificativ pentru instrumentele bancare in administrarea cheltuielilor recurente.

Informarea Oficiala de ULTIM MOMENT a CEC Bank care Priveste Romanii din Toata Tara

In magazinele fizice, obiceiurile de plata raman impartite intre numerar si card. Aproximativ 40% dintre romani combina cash-ul cu platile cu cardul, aproape 37,5% achita doar in numerar, iar circa 23% aleg exclusiv cardul la casa. In paralel, peste 38% dintre participantii la cercetare folosesc Google Pay sau Apple Wallet pentru cumparaturi direct cu telefonul.

CEC Bank explica si ca acest procent este in crestere comparativ cu anii trecuti, semn ca portofelele digitale castiga treptat teren in preferintele consumatorilor. CEC Bank spune ca studiul a fost facut pe un esantion de aproximativ 1.200 de persoane din toata tara, reprezentativ pentru utilizatorii de internet.

Dintre respondenti, 58% sunt salariati, peste 70% locuiesc in mediul urban, iar 40% au studii superioare sau postuniversitare. Aceste repere ofera context pentru interpretarea comportamentelor declarate si pentru evaluarea nivelului de adoptare a platilor digitale.

Prin centralizarea acestor informatii, CEC Bank ofera o imagine coerenta asupra modului in care clientii utilizeaza serviciile bancare si instrumentele de plata. Rezultatele indica utilizare extinsa a Internet Banking si Mobile Banking, crestere pentru platile cu telefonul si mentinerea numerarului in multe situatii, mai ales la cumparaturi in magazine.

Concluzia transmisa de CEC Bank este ca digitalizarea avanseaza constant, iar bancarizarea platilor se consolideaza, intr-un echilibru vizibil intre canalele online si cele traditionale. Datele prezentate provin din raspunsurile participantilor si reflecta obiceiurile declarate in momentul colectarii informatiilor, potrivit CEC Bank. Institutia spune ca evaluarile au caracter informativ general.