
DACIA este in centrul unor vesti nu tocmai bune din Germania, iar asta pentru ca intr-un raport recent facut de catre TUV au fost selectate modelele de masini problematice, adica modelele care pica cel mai frecvent ITP-ul. Cel mai important indicator este rata defectelor semnificative, cunoscuta ca rata ES, care arata, pe grupe de varsta, cat de des esueaza fiecare model la testul ITP.
Pentru o ierarhie corecta si comparabila, evaluarea nu ia in calcul doar rata ES, ci si kilometrajul mediu si varsta exemplarelor testate. Cu cat un model este mai vechi si cu cat kilometrajul este mai mare, cu atat punctajul acordat este mai ridicat. Diferentele sunt evidente chiar de la prima inspectie ITP: un Fiat 500 are in medie 24.000 km, in timp ce un Ford Mondeo de aceeasi varsta, trei ani, ajunge la aproximativ 72.000 km.
DACIA are in primul rand adus in atentie modelul Dokker, produs intre 2012 si 2021 si gandit ca un companion prietenos pentru familii datorita usilor glisante practice, trece ITP-ul relativ usor la inceput; reclamatiile sunt rare, mai ales la prima programare.
Tabloul se schimba insa la a treia programare, adica in jurul varstei de cinci-sase ani. Prea des apar scurgeri de ulei la transmisie, iar testul de emisii este picat. In mod interesant, sistemul de evacuare rezista mai bine, dar alte componente ajung treptat pe lista problemelor frecvente.
DACIA In Centrul unor Vesti PROASTE din Germania privind 2 Modele de Masini
Suspensia puntii, directia, arcurile si amortizoarele indica uzura accentuata, iar conductele de frana sunt raportate frecvent ca fiind deteriorate. Toate acestea imping modelul in zona de risc pentru trecerea inspectiei periodice. Totusi, multe exemplare DACIA Dokker ating kilometraje impresionante, depasind adesea pragul de 250.000 km, ceea ce explica de ce, in pofida varstei relativ tinere, apar multe constatarile de uzura la verificarile repetate.
Daca Dokker are un parcurs mixt, prima generatie DACIA Logan, produsa intre 2005 si 2012, ramane o adevarata afacere pe piata second-hand. Sedanul se gaseste frecvent in jur de 1.500 de euro, chiar si sub 100.000 km. Inspectia tehnica are insa obiceiul de a semnala consecvent slabiciuni: degradarea conductelor de frana si o frana de picior considerata slaba ridica semne de intrebare, iar faza scurta si stopurile cedeaza surprinzator de des in practica ITP.
O problema tipica pentru DACIA este sistemul de evacuare predispus la rugina, iar Loganul pica in mod regulat testele de emisii. Nici caroseria nu se dovedeste imuna, cu semne de coroziune raportate. Adevaratul cosmar apare la sasiu: capete de directie defecte, bielete de cuplare, brate transversale si stabilizatoare uzate, dublate de probleme ale sistemului de directie care pot duce la ‘decesul’ definitiv al masinii la inspectie.
Important de inteles este ca multe dintre aceste puncte slabe tin de varsta simpaticului Logan, un model care a intrat pe piata cu un pret nou de doar 7.200 de euro. Lectia raportului TUV, structurata pe criteriile EM, kilometraj si vechime, este clara, la DACIA, sansa de a trece ITP-ul scade pe masura ce se acumuleaza anii si kilometrii, iar rezultatele variaza amplu intre modele in functie de rulaj si varsta.
Modelele variaza mult, mai ales la capitolul kilometraj, iar aceasta realitate influenteaza rezultatele. De aceea, comparatia intre DACIA Dokker si DACIA Logan trebuie citita prin prisma varstei, a rulajului mediu si a etapelor de inspectie. complet si corect.
 
             
		


























