E.ON: 10 Lucruri pe care Trebuie sa le Stii despre Factura de Consum

E.ON 10 Lucruri Trebuie Stii Factura Consum

E.ON transmite ca 8 din 10 clienti declara ca factura de consum energie este usor de inteles, insa intrebarile despre complexitate apar in mod repetat. Compania indica un motiv principal: peste 80% din continutul facturii este reglementat de ANRE, ceea ce impune prezenta multor informatii obligatorii si a unei structuri standardizate. In acelasi timp, E.ON sustine ca, daca stim unde sa ne uitam si ce informatii sunt cu adevarat utile, documentul devine mult mai clar in practica, iar intelegerea se simplifica.

Primul reper indicat de E.ON este consumul facturat. Acesta se calculeaza ca diferenta intre indexul nou si indexul vechi si este afisat explicit in tabelul intitulat Cum am stabilit consumul facturat, precum si pe prima pagina, la sectiunea Sumar. Urmeaza pretul final pe kWh, care include componente reglementate in numar de opt pentru electricitate si trei pentru gaze, la care se adauga TVA. Potrivit E.ON, furnizorul pastreaza doar marja, iar structura exacta este vizibila in tabelul Produse si servicii facturate.

Un al treilea element este perioada facturata. In mod obisnuit, ea acopera o luna calendaristica, dar la regularizare poate ajunge la aproximativ trei luni. Intervalul facturat este trecut pe prima pagina, in Sumar, si reluat in tabelul despre consum, pentru verificare rapida. In privinta sumei de plata, E.ON explica faptul ca, de regula, rezultatul provine din consum inmultit cu pretul final, la care se pot adauga servicii, produse sau penalitati. Aceleasi informatii se gasesc pe Sumar si la finalul tabelului Produse si servicii facturate.

E.ON: 10 Lucruri pe care Trebuie sa le Stii despre Factura de Consum

E.ON evidentiaza importanta intervalului pentru autocitire, stabilit minimum cinci zile in fiecare luna. Transmiterea indexului, online sau telefonic, garanteaza o factura emisa pe baza consumului real si nu a estimarilor. Perioada activa pentru autocitire este mentionata in tabelul cu detalii despre locul de consum si poate fi consultata si in contul de client E.ON Myline. Daca sunt activate mesajele, clientii primesc notificari cand incepe si cand se incheie fereastra de transmitere, pentru a nu rata momentul.

Pentru plati si solicitari, codurile de identificare ale clientului joaca un rol central. Codul de incasare si Codul client figureaza pe prima pagina a facturii si ajuta la identificarea rapida in dialogul cu E.ON. In plus, locul de consum are propriile coduri, POD sau CLC, stabilite de Operatorul de Distributie. Acestea sunt utilizate la incheierea contractelor si la identificarea punctului de consum. Conform E.ON, POD sau CLC functioneaza ca un CNP al locului de consum, fiind unic atat pentru furnizor, cat si pentru Operatorul de Distributie, iar codul apare pe prima pagina si in tabelul cu informatii despre locul de consum.

Compania reaminteste ca datele de contact ale furnizorului sunt disponibile pentru informatii legate de facturi, servicii sau contracte, iar datele de contact ale Operatorului de Distributie includ un numar de urgenta disponibil non stop pentru deranjamente sau probleme la contor. Tot pe factura se gasesc coduri de bare distincte pentru plata facturii curente, pentru achitarea soldului total si, in cazul electricitatii, pentru plata cu tichet de energie.

Prin acest set de explicatii, E.ON spune ca urmareste sa faca mai transparent un document necesar, orientand clientii spre sectiunile care ii ajuta sa isi verifice consumul, sa inteleaga pretul final si sa transmita corect indexul. E.ON subliniaza ca claritatea creste cand citim sectiunile esentiale.