Un nou trailer pentru „Frankenstein”, producție semnată Guillermo del Toro și distribuită de Netflix, reorientează perspectiva, dacă primul clip scurt insista pe Victor Frankenstein, interpretat de Oscar Isaac, de această dată centrul narațiunii devine Creatura, „mozaicul” întruchipat de Jacob Elordi.
„Creatorul meu și-a spus povestea… și eu vă voi spune povestea mea”, șoptește Elordi peste imaginea unui turn lovit de fulgere, anunțând o abordare mai intimă a destinului noului protagonist.
O creatură statuară, între inocență și luciditate
În versiunea lui del Toro pentru ecran, monștrul clasic capătă o delicatețe surprinzătoare. Regizorul descrie pentru Netflix un personaj care „trebuie să se simtă ca un bebeluș și apoi ca un filosof, ca un om”, o figură statuară care iese din tiparele horror tradiționale.
Această frumusețe stranie nu diminuează însă impactul emoțional: Creatura își caută creatorul, împinsă de viziuni despre viețile trecute ale corpului său.
Origini din Războiul Crimeii
Del Toro poziționează geneza Creaturii într-un peisaj istoric violent. Noul Frankenstein pornește de la un puzzle anatomic compus din trupurile înghețate ale soldaților recuperați de pe un câmp de luptă devastat al Războiului Crimeii.
„Lucrează cu o grămadă de cadavre mutilate”, arată regizorul, subliniind că demersul său e „despre un soldat înviat dintr-o groapă comună”. Mozaicul conferă eroului o complexitate fizică și morală care traversează întregul trailer.
Forță, furie și condiția monstrului
Imaginile dezvăluite de Netflix îl surprind pe Elordi trecând prin rafale de gloanțe și atacând o navă eșuată, într-o coregrafie a puterii brute dublată de furia respingerii. Replica „Dacă nu-mi vei da dragoste, atunci mă voi deda mâniei” cristalizează tensiunea etică a poveștii: o creatură capabilă de tandrețe, împinsă la violență de lipsa de sens a creatorului ei.
Inspirațiile lui Jacob Elordi
Pentru a construi prezența scenică a Creaturii, Elordi a apelat la surse neconvenționale, precum dansul japonez butoh și propriul său golden retriever. Actorul vorbește despre „o adevărată inocență” în felul în care companionul canin se mișcă și iubește – o notă care contrastează cu imaginea finală, în care Creatura îl avertizează pe Victor să fugă. În logica filmelor lui del Toro, monștrii rămân, de fapt, oglinzi ale umanului.
„Frankenstein” va ajunge în anumite cinematografe pe 17 octombrie și va fi disponibil pe Netflix pe 7 noiembrie, consolidând poziția platformei ca spațiu pentru reinterpretări curajoase ale clasicilor literari.

















