ING Bank Lanseaza o Initiativa Nationala si Dezvluie o Problema Grea a Romanilor

ing bank problema grea romani

ING Bank, una dintre bancile cele mai mari din Romania cu milioane de clienti activi in toata tara, a decis sa creeze un proiect special si a lansat recent platforma de brand „Liber sa tot fii”, construita ca un manifest pentru libertatea de a trai fara teama de judecata celorlalti.

ING Bank, prin aceasta pozitionare, ING Bank ii incurajeaza pe romani sa isi asume autenticitatea in toate formele ei – fie ca sunt pretentiosi, incapatanati, spontani sau curajosi – si sa mearga pe drumul lor cu incredere.

Presiunea sociala, o bariera majora pentru planuri si aspiratii

ING Bank afirma ca un studiu derulat de Unlock Research pentru ING Bank, in iulie 2025, pe un esantion de 1.000 de respondenti din mediul urban, arata ca teama de a fi judecati ramane una dintre cele mai mari bariere atunci cand oamenii ar vrea sa isi urmeze planurile.

ING Bank explica inclusiv ca pentru 86% dintre respondenti, frica de a fi judecat reprezinta un obstacol major in a-si urma visurile, iar sase din zece simt ca presiunea exterioara ii tine pe loc.

Per total, 95% dintre romani recunosc ca se tem de „ce o sa zica lumea” dintr-o anumita perspectiva – procent rezultat din suma atributelor analizate in studiu (frica de a fi judecat, presiunea familiei, lipsa de sprijin din partea celor dragi, frica de expunere, presiune sociala, teama de a nu fi luat in serios etc.).

Tinerii, cei mai expusi la „gura lumii”

Conform aceluiasi studiu realizat pentru ING Bank, tinerii sunt printre cei mai afectati de presiunea sociala. In segmentul 25–29 de ani, 95% se tem de judecata celorlalti (fata de 86% – media nationala), sase din zece resimt presiunea externa ca pe o bariera in a fi ei insisi, iar jumatate considera ca nu primesc suficient sprijin pentru a-si indeplini aspiratiile.

Procentele cresc si mai mult in randul studentilor (97%) si ating 100% in randul tinerilor de 25–29 de ani in ceea ce priveste teama de judecata in anumite situatii analizate.

Mesajul ING Bank: „Libertatea este un mod de a fi”

„Studiul dedicat platformei de brand ne-a confirmat cateva fenomene care se pot vedea in jurul nostru: teama de a fi judecati, frica de a nu corespunde asteptarilor si dorinta de a face pe plac. Toate acestea devin bariere puternice in calea libertatii personale si a autenticitatii.

La ING Bank, credem ca libertatea este mai mult decat un principiu – este un mod de a fi. De aceea, prin Liber sa tot fii, le oferim clientilor nostri inspiratia si instrumentele de care au nevoie pentru a-si transforma ambitiile in realitate.

Este un indemn adresat tuturor de a se scutura de prejudecati si de «gura lumii» si de a trai asa cum simt: curajosi, ambitiosi, spontani, uneori caposi – dar, mai presus de toate, liberi”, a declarat Diana Mihai, Director de Marketing, Comunicare si Brand Experience, ING Bank Romania.

Campanie integrata pe toate mediile

Campania ING Bank „Liber sa tot fii” se desfasoara in perioada octombrie–decembrie 2025 pe toate mediile de comunicare: TV, radio, digital si OOH. Mesajul central sustine curajul de a trece peste presiunea externa si opiniile grupului, subliniind ca uneori „vocea lumii” poate fi si pozitiva.

„Liber sa tot fii” este noua platforma de brand a ING Bank si marcheaza angajamentul bancii de a crea un ecosistem de servicii si solutii menit sa sprijine utilizatorii sa fie liberi sa traiasca in acord cu propriile aspiratii si planuri. Prin aceasta initiativa, ING Bank isi reafirma rolul de partener care ofera inspiratie si instrumente pentru a transforma ambitiile personale in realitate.