Ministrul Transporturilor Anunta 2 Proiecte de Ultima Ora foarte Importante in Romania

Ministrul Transporturilor Anunta 2 Proiecte Ultima Ora Importante Romania

Ministrul Transporturilor, Ciprian Serban, anunta ca modernizarea liniei feroviare Brasov–Simeria, parte a Coridorului european Rin–Dunare, avanseaza conform obiectivelor, cu promisiunea unei viteze maxime de 160 km/h la finalizarea lucrarilor.

Ministrul Transporturilor a inspectat santierul impreuna cu Ion Simu, directorul general CFR SA, subliniind ca proiectul va aduce un plus semnificativ de conectivitate la nivel national si european. „La finalizare, tronsonul va permite circulatia cu viteza maxima de 160 km/h, imbunatatind conectivitatea nationala si europeana”, a declarat ministrul.

Ciprian Serban vorbeste despre strapungerea ultimei portiuni a tunelului de cale ferata cu cale dubla de pe varianta noua Mureni, in apropierea localitatii Mureni, judetul Mures. Tunelul are 740 de metri si este realizat de Asocierea RailWorks, formata din Alstom, Aktor, Arcada si Euro Construct.

Valoarea contractului pentru aceasta lucrare este de 294 de milioane de lei, fara TVA. „Este un pas esential in inaintarea pe santier si confirmarea faptului ca adoptam solutii tehnice solide pentru un traseu modern si sigur”, a punctat Serban.

Ministrul Transporturilor a verificat si stadiul celor doua tuneluri majore din zona Ormenis si Homorod, unde ritmul de executie este sustinut cu ajutorul a patru TBM-uri aflate in lucru. Tunelul de la Ormenis are o lungime proiectata de 7,1 kilometri, iar cel de la Homorod masoara 5,2 kilometri.

Ciprian Serban explica si ca tehnologiile folosite pentru foraj si consolidare sunt de ultima generatie si urmaresc sa asigure durabilitate pe termen lung si rezistenta in conditii extreme. „Toate aceste lucrari implica tehnologii avansate de foraj si consolidare, asigurand durabilitate pe termen lung si rezistenta la conditii extreme”, a afirmat ministrul.

Ministrul Transporturilor subliniaza ca demersurile sunt prezentate de oficial drept parte a unei viziuni coerente pentru o mobilitate verde si accesibila, in linie cu asteptarile publice si obiectivele strategice. „Inregistram pasi importanti in modernizarea retelei feroviare romanesti, promovand o mobilitate verde accesibila tuturor.

Aceste proiecte optimizeaza transportul si stimuleaza dezvoltarea economica locala si regionala”, a declarat Ciprian Serban. Evenimentul dedicat strapungerii tunelului de la Mureni a fost transmis in direct la Summitul Zilele Feroviare, organizat la Bucuresti, pe parcursul a doua zile.

„Este un eveniment care a devenit un reper pentru dialogul profesionist si responsabil in jurul transportului feroviar din Romania. Profit de ocazie pentru a-i felicita pe organizatori”, a adaugat ministrul.

Ministrul Transporturilor anunta deschiderea circulatiei pe noul drum national DN69A, legatura directa intre DN69 si autostrada A1, pe teritoriul judetului Timis. Sectiunea are 10 kilometri si este configurata cu patru benzi, cate doua pe sens, fiind prevazuta cu parapet median de beton de tip New Jersey.

Traseul include trei noduri rutiere principale: la intersectia cu DN69, la intersectia cu DC58 si la jonctiunea cu A1. „Cei 10 km construiti in judetul Timis vor asigura un acces mult mai facil intre A1 si municipiul Timisoara”, a spus Serban.

Ministrul Transporturilor a tinut sa remarce continuitatea institutionala a proiectului, amintind ca acesta a fost initiat si dezvoltat in mare parte in mandatul lui Sorin Grindeanu. „Ma bucur ca acest proiect s-a finalizat in mandatul meu, insa el a fost inceput si dezvoltat in cea mai mare masura in mandatul de ministru al lui Sorin Grindeanu, presedintele PSD. Voi continua toate proiectele lui Sorin, demonstrand, astfel, ca PSD se tine de cuvant si modernizeaza, cu adevarat, infrastructura Romaniei”, a conchis Ciprian Serban.