
Ministrul Educatiei, Daniel David, anunta in mod oficial faptul ca in cursul zilelor trecute a fost implicat intr-o serie de actiuni oficiale importante la Timisoara, unde au avut loc o serie de intalniri dedicate prioritatilor din educatie si cercetare.
Ministrul Educatiei afirma ca vizita a debutat la Universitatea de Vest din Timisoara, unde oficialul a deschis evenimentul „UVT Alumni Diaspora”, adresandu-se comunitatii academice si invitatilor din diaspora.
Daniel David a subliniat ca masurile fiscal-bugetare trebuie analizate prin prisma impactului asupra mediului universitar si a sistemului national de cercetare, cu obiectivul de a parasi logica de austeritate si de a intra intr-o logica de dezvoltare.
Ministrul Educatiei a prezentat o serie de reforme din Raportul QX, cu accent pe evaluarea unitatilor de cercetare-dezvoltare-inovare, instrument esential pentru cresterea calitatii si competitivitatii. Agenda zilei a inclus si o vizita la ICAM-UVT 9, institut de referinta al universitatii si pentru cercetarea din tara.
Ministrul Educatiei s-a intalnit cu inspectorii si directorii unitatilor scolare din Timisoara. Discutiile au vizat masurile fiscal-bugetare cu efecte directe in invatamantul preuniversitar si configurarea unei noi etape de dezvoltare institutionala.
Dincolo de imbunatatirile functionarii curente, Daniel David a precizat ca doua proiecte majore de reforma privesc organizarea concursurilor si a proceselor de selectie pentru directorii de scoli si pentru inspectorii scolari, cu scopul clar de a consolida profesionalismul in managementul educational. La intalnire a participat si secretarul de stat Sorin Ion.
Ministrul Educatiei a subliniat ca programul vizitei s-a incheiat la Gala Inovatiei si Performantei in Invatamantul Dual, eveniment care a reunit participanti si castigatori din diverse zone ale tarii.
In acest context, ministrul a argumentat rolul fundamental al invatamantului dual in arhitectura reformelor necesare, atat pentru modernizarea educatiei, cat si pentru dezvoltarea economica si sociala a Romaniei.
Ministrul Educatiei a transmis un mesaj care spune ca politicile publice trebuie sa sustina coerent trecerea de la masuri de constrangere la politici orientate spre crestere, iar evaluarea riguroasa, selectia meritocratica si parteneriatul cu mediul socio-economic sunt parghiile prin care educatia si cercetarea pot genera valoare adaugata la nivel national.



















