AVERTIZAREA Oficiala Emisa de SALT Bank Vizand Clientii din Tot Teritoriul Romaniei

AVERTIZAREA Oficiala Emisa SALT Bank Vizand Clientii Tot Teritoriul Romaniei

SALT Bank atrage atentia asupra unui fenomen ignorat adesea de catre extrem de multi clienti din Romania si ii costa multi bani, mai exact banca vorbeste despre expunerea nejustificata a datelor personale, in special a actului de identitate.

SALT Bank transmite foarte ferm faptul ca buletinul nu este influencer, nu are nevoie sa circule prin retele sociale, tabloide sau mesaje „de urgenta”. Are un singur rol, sa fie al tau, iar raspandirea imaginilor sau copiilor dupa documente in mediul online creste semnificativ riscul de frauda.

SALT Bank spune ca solicitari aparent binevoitoare, precum „trimite o copie dupa buletin ca sa te ajut cu un credit”, trebuie privite ca tentative de inselaciune. Banca nu lucreaza cu intermediari si nu percepe taxe pentru acordarea unui credit.

In aceeasi logica, cererile de tipul „ai nevoie doar de un selfie si de actul de identitate” reprezinta un semnal clar de pericol, transmiterea documentelor catre necunoscuti le ofera infractorilor exact materialul necesar pentru a contracta rapid produse financiare in numele tau.

AVERTIZAREA Oficiala Emisa de SALT Bank Vizand Clientii din Tot Teritoriul Romaniei

Un alt mecanism frecvent este linkul „special” care promite oferte exclusive. SALT Bank recomanda folosirea exclusiva a site-ului si aplicatiei oficiale ale bancii, tocmai pentru a evita pagini-clona ce mimeaza designul unor platforme legitime. Drumul de la o fotografie cu buletinul la un credit fraudulos poate fi, spune banca, surprinzator de scurt: doar cativa pasi sau cateva click-uri.

Institutia propune o igiena minima a datelor care ar trebui sa devina reflex. Nu permite filmarea sau fotografierea actelor, nu trimite copii ale documentelor prin retele sociale, nu ceda presiunilor de a actiona „acum” si nu plati sume catre terti in schimbul promisiunii unui credit. Fraudele mizeaza pe graba si pe impuls; incetinirea ritmului si verificarea sursei reduc semnificativ expunerea.

Un element esential subliniat de SALT Bank este ca doar aplicatia oficiala a bancii poate solicita o fotografie cu buletinul, si numai in situatii justificate de identificare conform cerintelor legale. Chiar si atunci, procesul are loc intr-un flux securizat, iar orice abatere de la aceasta regula trebuie tratata ca suspecta.

Recomandarea finala a SALT Bank este simpla si practica: daca primesti un mesaj care iti cere date sau imagini cu actul, opreste-te si gandeste-te daca ai publica vreodata buletinul pe internet. Daca raspunsul este nu, atunci solutia corecta este blocarea interlocutorului si ignorarea cererii.

In epoca in care reputatia si identitatea pot fi deturnate in cateva secunde, prudenta nu este o exagerare, ci o bariera necesara. Iar mesajul central ramane valabil: documentele tale nu au nevoie de expunere, ci de atentie si discretie.

author avatar
Redactia iDevice.ro