
- 12 oferte depuse pentru tronsonul 3 Letcani (DN28) – DN24 (Iasi).
- Valoare estimata: 5,29 miliarde lei; durata totala: 46 luni (10 proiectare, 36 executie).
- Contract atribuit pentru tronsonul 1 Motca–Targu Frumos: 4,76 miliarde lei.
- Prioritizare pentru un segment de 5,5 km in 12 luni pentru conexiunea cu A7.
- Tronsonul 3: 17,7 km, 18 poduri/pasaje, 6 tuneluri, 2 noduri rutiere.
- Tronsonul 1: 27 km, 36 poduri/pasaje, 4 tuneluri, 3 noduri rutiere.
Ministrul Transporturilor, Ciprian Serban, anunta o etapa decisiva pentru Autostrada A8 Targu Neamt (Motca) – Iasi – Ungheni. „Compania Nationala de Investitii Rutiere a primit, astazi, 12 oferte la contractul pentru proiectarea si executia tronsonului 3 al Autostrazii A8 Targu Neamt (Motca)–Iasi–Ungheni”, a transmis Ministrul Transporturilor.
Ministrul Transporturilor afirma ca tronsonul 3, Letcani (DN28) – DN24 (Iasi), are o valoare estimata de 5,29 miliarde lei si o durata de realizare de 46 de luni, din care 10 luni pentru proiectare si 36 de luni pentru executie.
Lista competitorilor arata gradul ridicat de interes, Ceigall India Limited; FCC Constructccion SA; Webuild SPA Milano; Cengiz Insaat; Asocierea Constructii Erbasu–Conest–Ekysam–Frasinul; Asocierea Danlin XXL–Intertranscom Impex–Evropeiski Patishta–Groma Hold; Asocierea ITINERA SPA–Saipem SPA–ICM SPA; Asocierea MAPA Insaat–Gunal Insaat; Asocierea MAKIMSAN Asfalt–Veta Global; Asocierea Concelex–X-WAY Infrastructure; Asocierea Biskon Yapi–Straco Holding–MIS Grup–Ilgaz Construction; Asocierea Ozaltin Insaat–Fernas Insaat–Ozkar Insaat.
„Tronsonul 3, Letcani–Iasi, are o lungime de 17,7 kilometri si include 18 poduri si pasaje, 6 tuneluri si un centru de monitorizare tunel, plus 2 noduri rutiere – la DJ 282 si la DN 24”, a precizat Ciprian Serban.
Contract atribuit pe tronsonul 1: Danlin XXL si partenerii, in pole-position
Ministrul Transporturilor anunta si un pas concret pe primul segment al proiectului: „CNIR a atribuit, astazi, Asocierii Danlin XXL (Lider) – Groma Hold Ltd – Intertranscom Impex – Evropeiski Patishta contractul pentru construirea primului tronson al Autostrazii A8 Targu Neamt (Motca)–Iasi–Ungheni”.
Oferta castigatoare este de 4,76 miliarde lei, iar „contractul de proiectare si executie poate fi semnat daca in termen de 10 zile nu se depun contestatii”.
Pentru cresterea vitezei de implementare pe directia conexiunii cu A7, documentatia introduce stimulente clare: „Pentru a asigura legatura intre Motca (DN 2/sectiunea III a Autostrazii Unirii – A8, lotul Leghin–Targu Neamt) si Autostrada Moldovei A7 (sectiunea Bacau–Pascani), a fost inclusa acordarea unui punctaj suplimentar constructorului care isi asuma si prioritizeaza executia segmentului cu o lungime de 5,5 kilometri in termen de cel mult 12 luni.”
Ministrul Transporturilor afirma si ca durata totala de realizare a tronsonului 1 ramane 46 de luni, dintre care 10 pentru proiectare si 36 pentru executie. Segmentul Motca–Targu Frumos (27 km) aduce provocari tehnice majore: „36 de poduri si pasaje cu o lungime totala de 8,5 kilometri, inclusiv pasajul de la km 27 (1100 metri), 4 tuneluri total 1,7 kilometri si 3 noduri rutiere – Motca DN 24, Pascani DJ 208 si Targu Frumos DN 28B.”
A8 iese din faza promisiunilor – urmeaza selectia finala si santierul
Ministrul Transporturilor marcheaza o dublare a vitezei pe A8: competitie solida pe tronsonul 3 si un castigator desemnat pe tronsonul 1, cu un mecanism de prioritizare pentru legatura de 5,5 km catre A7 in 12 luni. Daca nu apar contestatii, semnarea rapida si intrarea in proiectare pot aduce mai aproape executia celor 17,7 km din jurul Iasiului si a celor 27 km spre Motca.
Ciprian Serban explica oficial ca: „Se lucreaza intens, iar termenele sunt clare – 10 luni proiectare si 36 luni executie.” In acest ritm, A8 capata contur etapizat, iar Moldova primeste premise reale pentru conectivitate moderna, sigura si previzibila.



























