SALT Bank Atinge un Prag URIAS de Clienti in Mai putin de 2 Ani de la Lansare

salt bank clienti 700.000

SALT Bank, la 600 de zile de la lansare, anunta ca a depasit pragul de 700.000 de clienti si se apropie de 2 miliarde de lei in active. Pentru SALT Bank, aceste cifre sunt prezentate ca dovada ca o banca construita de la zero pe tehnologie moderna si pe promisiunea de banking cum vrei tu poate schimba regulile jocului in industria bancara din Romania.

SALT Bank are in prezent 429 de angajati, cu aproape o treime in IT si peste o treime in zona de business. Mai mult de jumatate dintre angajati sunt femei, iar varsta medie in cadrul SALT Bank este de doar 35 de ani, in ciuda faptului ca top managementul cumuleaza peste un secol de experienta in banking si zeci de ani in tehnologie.

Pozitionata strategic intre fintech uri si bancile traditionale, SALT Bank promite sa ofere flexibilitatea unei aplicatii digitale si siguranta unei institutii bancare reglementate. Reprezentantii sustin ca acest model hybrid permite SALT Bank sa livreze un ritm rar intalnit in piata: functionalitati si produse noi aproape in fiecare luna, gandite pentru nevoile reale ale utilizatorilor.

Anul a inceput cu un pachet de instrumente de gestionare financiara integrate direct in aplicatie. SALT Bank a lansat Pay Bill pentru plata rapida a facturilor, Automatic Saver pentru economisire automata si Subscription Manager pentru controlul subscritiilor dintr un singur loc. Prin aceste optiuni, SALT Bank incearca sa transforme telefonul intr un tablou de bord financiar complet, accesibil oricand.

SALT Bank Atinge un Prag URIAS de Clienti in Mai putin de 2 Ani de la Lansare

Gama de servicii a fost extinsa apoi cu produse de asigurare pentru masina. SALT Bank ofera Asistenta Rutiera si RCA, la care a adaugat ulterior posibilitatea de a achita RCA in rate direct din aplicatie. Banca sustine ca aceasta functie face din SALT Bank un jucator unic pe piata bancara din Romania, prin modul in care combina bankingul clasic cu servicii de protectie rutiera.

In paralel, creditul de nevoi personale a devenit unul dintre produsele vedeta ale portofoliului. Peste 10.000 de credite au fost acordate pana acum prin SALT Bank, cu o valoare medie de 35.000 de lei. Oficialii subliniaza viteza procesului: durata de la aplicare pana la cash in este de doar 2 minute si 21 de secunde, argument folosit de SALT Bank pentru a demonstra avantajul infrastructurii sale digitale.

Pe segmentul de investitii, SALT Bank vorbeste despre democratizarea accesului la piete financiare. Clientii pot cumpara actiuni si ETF uri internationale incepand de la 1 euro, direct din aplicatie, iar banca ramane, potrivit propriei comunicari, singura din Romania care permite acces simultan la fonduri mutuale locale si la piete globale. Prin platforma SALT Bank au fost plasate peste 30.000 de ordine de tranzactionare, iar valoarea medie a portofoliului per client este de 5.300 de lei.

Antreprenorii solo sunt vizati prin Salt Business, serviciul lansat in 2025 pentru mini business uri cu un singur administrator. Potrivit datelor comunicate, 80 la suta dintre clientii business sunt activi, iar unul din patru foloseste Invoices, sistemul de facturare integrat cu SPV, disponibil direct in aplicatie. Cea mai mare incasare prin Salt Business a depasit 1,15 milioane de lei, consolidand rolul canalului creat de SALT Bank pentru micii antreprenori.

In viata de zi cu zi, banca este folosita atat pentru platile curente, cum ar fi cumparaturile din supermarket, calatoriile cu metroul sau cursele de ride sharing, cat si pentru pasiuni precum gamingul sau calatoriile exotice. Conform statisticilor interne, numarul tranzactiilor care includ mesaje personale de tip te iubesc sau imi e dor de tine este de sapte ori mai mare fata de 2024, semn ca relatia clientilor cu aplicatia depaseste strict zona functionala.

In concluzie, banca digitala se pozitioneaza ca un jucator hibrid intre fintech uri si bankingul traditional, mizand pe viteza de lansare a produselor, pe experienta echipei si pe integrarea creditelor, asigurarilor, investitiilor si serviciilor pentru mini business uri in acelasi ecosistem mobil. Evolutia din ultimele 600 de zile sugereaza ca modelul de banking construit integral pe tehnologie si orientat spre utilizator va ramane una dintre directiile cheie ale pietei financiare romanesti.