Metode de combatere a pirateriei aplicatiilor

Probabil unii dintre voi isi aduc aminte de articolul in care vorbeam despre fenomenul piratarii aplicatiilor pentru iPhone/iPod Touch si sumele la care se ridica pierderile celor de Apple dar si ale developerilor. Atunci vorbeam pe larg despre ceea ce inseamna piratarea pentru fabrica de bani ce se numeste Apple dar si pentru developerii care pierd ore bune din viata lor in incearcarea de a creea aplicatii cat mai bune pentru utilizatorii de iPhone/iPod Touch.

Acum voi vorbi despre 2 metode prin care acesti developeri au reusit sa isi protejeze investitia desi aplicatiile lor au fost crack-uite fara prea mult efort si distribuite lumii intregi prin intermediul unor site-uri ca AppTrackR, de exemplu. Prima metoda este introducerea bannerelor de reclame doar in aplicatiile crack-uite, asta se face prin introducerea unui cod in aplicatie care afiseaza respectivele bannere doar in aplicatiile crack-uite, cele cumparate in mod legal ramanand banner free. Metoda aceasta a fost folosita cu succes de Tapulous care a reusit sa adune nu mai putin de 1 milion de $ pe luna din bannerele respective si inca jumatate din vanzarile facute in interiorul jocului. Trebuie sa recunosc ca e vorba de sume colosale obtinute prin profitarea de fenomenul pirateriei.

Cea de-a doua metoda este in-app purchases, practic unii developeri dau drumul in AppStore a unei variante gratuite a aplicatiei sau a unei variante sensibil mai ieftine insa care contine mult mai putine elemente decat daca ar fi costat semnificativ mai mult, elemente care pot fi cumparate direct din aplicatie de cei care doresc acest lucru. In-app purchases devine o metoda din ce in ce mai folosita de developeri pentru ca este una dintre cele mai sigure metode de a scoate bani de pe urma aplicatiilor, mult mai profitabila decat adaugarea bannerelor de exemplu, bannere care nu sunt chiar atat de sigure, dupa cum am detaliat in articolul acesta.

Apple s-a saturat de pierderi, developerii s-au saturat de pierderi si sunt sigur ca aceste 2 metode, in special ultima, vor fi aplicate pe o scara mult mai larga in vremurile ce vor urma. Pana la urma vrem nu vrem vom ajunge sa dam bani pe aplicatii.